Znamy ceny nowego Suzuki Ignisa

Na polskim rynku zadebiutował mały crossover Suzuki Ignis, który ma ożywić gamę modelową japońskiego producenta.

Nowe Suzuki Ignis

Nowe Suzuki Ignis

Produkowany w Japonii ultrakompaktowy SUV — tak Suzuki komunikuje nam ten samochód. Jego przeznaczeniem nie jest rywalizacja w jakimkolwiek segmencie i z jakimkolwiek rynkowym konkurentem, ale po prostu ożywienie ulic miast. Może się to udać, bo wesoła stylistyka współgra z ładną kolorystyką tego modelu. Ogólnie odbiór samochodu jest pozytywny. Zobaczymy jak będzie to wyglądało w salonie, a cena podstawowa nie jest wygórowana i wynosi 49 900 zł.

Tyle zapłacimy za jedyną w ofercie wersję Comfort z benzynowym silnikiem 1.2 DualJet osiągającym 90 KM mocy. Punktem wyjścia do wersji z napędem 4WD jest wyższy standard Premium zaczynający się od 54 900 zł, poprzez cenę 58 900 zł za wersję z automatyczną skrzynię biegów i wreszcie na kwocie 61 900 zł kończąc. Tyle zapłacimy za odmianę Allgrip Auto z dołączanym napędem na cztery koła.

Nowe Suzuki Ignis

Warto w tym miejscu wspomnieć o konstrukcji zawieszenia takiej wersji Ignisa. O ile przednionapędowy samochód ma w tylnej osi belkę skrętną, o tyle przy napędzie na cztery koła zastosowano sztywny most resorowany sprężynami śrubowymi. Napęd na tył realizuje coraz rzadziej już spotykane sprzęgło wiskotyczne, zatem mamy do czynienia z konstrukcją identyczną jak w Ignisie sprzed lat.

Model ten jest dostępny także w odmianie hybrydowej SHVS. Jest to napęd w systemie mikrohybrydy, czyli silnik benzynowy 1.2 wspomagany małym motorem elektrycznym, pełniącym funkcję rozrusznika i alternatora. Maksymalna moc to nadal 90 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 120 Nm, natomiast silnik elektryczny dodaje niutonomietrów tam, gdzie brakuje ich spalinowemu. Taka mikrohybryda kosztuje 68 900 zł i jest dostępna wyłącznie w najbogatszej odmianie Elegance. To równowartość wersji z napędem na cztery koła.

Nowe Suzuki Ignis

Suzuki zdecydowało się na prosty podział na wersje wyposażenia, przy czym standardowa Comfort będzie raczej tą wybieraną najrzadziej. Na pokładzie jest już sześć poduszek powietrznych, klimatyzacja manualna, system audio z czterema głośnikami, portem USB i odtwarzaczem CD, a także centralny zamek, elektryczna regulacja szyb z przodu i elektrycznie ustawiane lusterka. Klamki i lusterka są już w kolorze nadwozia, w przeciwieństwie do słupków, które pozostają czarne zawsze.

Drugi standard Premium obejmuje asystenta podjazdu, system multimedialny z kamerą cofania, przesuwane tylne fotele i nawiewy dla pasażerów z tyłu, podgrzewane siedzenia przednie, regulację wysokości fotela kierowcy, aluminiowe felgi 16-calowe, osłony nadkoli i progów oraz podgrzewane lusterka. Wersja z napędem na cztery koła ma ponadto asystenta zjazdu i układ Grip Control, czyli kontrolę trakcji zestrojoną do jazdy po bezdrożach.

Zobacz również: Nowe Volvo XC90 T8 Excellence (2016) - test

Nowe Suzuki Ignis

Najbogatsza wersja Elegance została wyposażona w układ reagowania przedkolizyjnego i ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, automatyczną klimatyzację, nawigację satelitarną, dostęp bezkluczykowy, elektrycznie sterowane szyby z tyłu, skórzaną kierownicę, tempomat, reflektory diodowe i światła przeciwmgłowe.

Zobacz pełny cennik nowego Suzuki Ignisa

Nowe Suzuki Ignis (2017) - zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Polski rynek samochodów osobowych - listopad 2016 Zobacz ile kosztuje nowe Audi Q5 Nowe układy napędowe Toyoty Lamborghini Countach zachwyca, mimo upływu prawie czterech dekad Nowe reflektory Mercedesa wyświetlą znaki na drodze Nowy Opel Insignia Grand Sport (2017) – premiera Odświeżony Seat Leon Cupra z większą mocą i napędem na cztery koła Maksymilian Szwaj dyrektorem technicznym w Astonie Martinie! Ferrari SP275 RW Competizione (2016) - kolejny specjalny projekt z Maranello Nie będzie sportowej Mazdy. RX-8 pozostanie bez następcy Diesle znikną z ulic Paryża, Madrytu i Aten przed 2025 rokiem LaFerrari zostało sprzedane za rekordową kwotę Amerykanie pokochali czterocylindrowego Macana Apple oficjalnie ogłasza plany budowy samochodu autonomicznego Chiny wprowadzają nowy podatek na najdroższe samochody Polskie inwestycje w sieć stacji ładowania aut elektrycznych Lamborghini Murciélago z rekordowym przebiegiem Szokująca decyzja mistrza świata: Nico Rosberg kończy karierę! Hyundai i20 Coupe WRC spec 2017 - pierwsze auto WRC na nowy sezon Rolls-Royce oficjalnie zapowiada swojego pierwszego SUV-a Wyjątkowy Bentley Mulsanne dla wielbicieli zegarków Mandat podniesie składkę OC – propozycja Polskiej Izby Ubezpieczeń Kalendarz Formuły 1 na sezon 2017 Euro NCAP rozbiło 5 nowych aut

Popularne w tym tygodniu:

Potwierdzone informacje o kolejnej Mazdzie z silnikiem Wankla. Koncept już w październiku Mitsubishi EVO powraca! W planach elektryfikacja i... Lamborghini ogłosiło datę premiery SUV-a. Model Urus poznamy 4 grudnia Zabytkowy Bentley z wyjątkowym Porsche na lawecie. Przejechały setki kilometrów Brytyjski oddział Alpine musiał zdjąć swoją reklamę. Samochód jechał na niej zbyt szybko Toyota chce wrócić na rynek ze starą nazwą. Czy możliwy jest kolejny sportowy model? Zapłacisz mniej za parkowanie jeżeli masz nowsze auto. Ulgi zamiast kar Volkswagen Up! na Nürburgringu. Wyprzedzał Ferrari Land Rover Discovery holuje 110-cio tonowy pociąg Audi R8 z napędem na jedną oś. Jest odrobinę wolniejsze, ale potrafi driftować Polski rynek diesli. Nie przepadamy za nimi, ale kochamy TDI "Miękka" hybryda pogrzebie silniki Diesla