Nowy Opel Insignia Grand Sport

Wreszcie zadebiutował nowy Opel Insignia, znacznie odchudzony i bardziej zaawansowany technicznie od poprzednika.

To jedna z ważniejszych, jeżeli nie najważniejsza premiera tego roku. Insignia czekała na swojego następcę od kilku lat, ale czas płynął szybciej, a ciśnienie wzrastało od premiery nowej Astry. Wszystko co się dało poprawić poprawiono. Nawet nazwę na Insignia Grand Sport.

I tak już niemały Opel Insignia został jeszcze powiększony. Grand Sport jest dłuższy o 67 mm (4897 mm), a rozstaw osi powiększono o 92 mm, co daje wymiar 2829 mm. Jednak samo nadwozie jest lżejsze o 60 kg, a łącznie z innymi elementami nowa Insignia waży średnio o 175 kg mniej od poprzednika.

Stylistycznie auto zbliżyło się do segmentu E, ponieważ nie tylko jest większe, ale ma także szerszy rozstaw kół o 11 mm i jest o 29 mm niższe. Inna sprawa, że nowa Insignia wygląda po prostu elegancko i przypomina tzw. czterodrzwiowe coupé. Opel zadbał także jak w przypadku Astry o dobry współczynnik oporu powietrza, wynoszący 0,26.

Chcieliśmy, aby nowa Insignia Grand Sport była postrzegana, zarówno w proporcjach, jak i w detalach, jako ekskluzywny samochód wyróżniający się jakością. Na jej styl składają się łagodne linie i subtelne powierzchnie połączone z ostrymi, precyzyjnymi krawędziami, uwydatniającymi dynamiczne proporcje nadwozia. Samochód wydaje się dłuższy, niższy i szerszy niż jest w rzeczywistości i zdecydowanie wygląda na ekskluzywny model. Każdy element jego stylistyki kojarzy się z technologią i najwyższą precyzją. Nowa Insignia jest niezwykle atrakcyjną propozycją pod względem relacji ceny do wartości, dającą poczucie posiadania ekskluzywnego samochodu klasy wyższej.

Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania w europejskim oddziale firmy Opel

Zupełnie nowa, a jakże podobna do Astry jest deska rozdzielcza, która w pewnym sensie definiuje odbiór całego wnętrza. Jest narysowana dokładnie w ten sam sposób co w kompaktowej Astrze, ale to nie umniejsza Insignii, ponieważ wzornictwo jest odpowiednie do tej klasy samochodu, a modny minimalizm utrzymano i tutaj. Pasażerowie mogą się cieszyć przestrzenią o 32 mm większą na wysokości ud, 25 mm na poziomie ramion i kolan oraz 8 milimetrów nad głową. Bagażnik ma pojemność 490 litrów, czyli jest mniejszy o 10 litrów od obecnej generacji w wersji sedan i o 40 litrów od hatchbacka.

Technika nowego Opla Insignii Grand Sport

Wszystkie rozwiązania techniczne zastosowane w nowej Astrze oczywiście znajdą się w nowej Insignii, a jedną z ważniejszych nowości w marce są dopracowane reflektory LED IntelluLux z dwukrotnie wyższą liczbą segmentów diodowych – 32 w porównaniu z 16 w Astrze. Oznacza to, że reflektory Insignii będą oświetlały drogę jeszcze dokładniej i reagowały z wyższą precyzją na to, co się dzieje przed samochodem.

Zobacz również: Opel Astra - jakie robi pierwsze wrażenie najnowszy kompakt Opla?

W reflektorach tych opracowano funkcję aktywnego doświetlania łuku drogi. Działa to tak, że w zależności od kąta skrętu pojazdu – nie kierownicy — intensywność światła emitowanego przez segmenty diodowe oświetlające wewnętrzną stronę łuku wzrośnie, aby lepiej doświetlić tor jazdy, natomiast światła po zewnętrznej stronie łuku są przyciemniane.

Ponadto specjalny punktowy reflektor umieszczony w module świateł mijania zapewnia dodatkowe oświetlenie przy włączonych światłach drogowych o zasięgu do 400 metrów. Opel podkreśla, że w porównaniu z laserowymi światłami drogowymi jest to rozwiązanie tańsze, a także bardziej funkcjonalne, ponieważ reflektora punktowego można używać znacznie częściej niż laserowego.

Ponadto w Oplu Insignii debiutuje wyświetlacz HUD z informacjami wyświetlanymi na szybie czołowej oraz system kamer 360 stopni. Pozostałe urządzenia bezpieczeństwa czynnego i systemy asystujące kierowcę znane z Astry przeniesiono do Insignii.

Podobnie jak fotele przednie AGR z funkcją masażu, ogrzewania i wentylacji, nowy system multimedialny IntelliLink z poprawionymi interfejsami Apple CarPlay i Android Auto, system Opel OnStar oraz moduł umożliwiający ustanowienie punktu dostępowego 4G LTE4 Wi-Fi.

Na razie producent nie podał żadnych informacji na temat silników, ale tu rewolucji się nie spodziewam. Stawiam nawet na to, że gama jednostek nie ulegnie zmianie, a jeżeli już, to pojawi się jeden nowy motor. Są natomiast szczątkowe informacje o supernowoczesnym napędzie na cztery koła z systemem wektorowania momentu obrotowego oraz o nowej, automatycznej przekładni z ośmioma przełożeniami. O ile w przypadku pierwszego nie czekałbym na jakąś techniczną rewolucję, to w zakresie automatycznych skrzyń biegów już najwyższy czas na nowości.

Nowy Opel Insignia Grand Sport (2017) – zdjęcia

Opel Insignia Country Tourer 4×4 2,0 CDTI Ecotec — test

Crossovery i samochody uterenowione powstają z różnych powodów. Jedne po to, by mogły sprostać eksploatacji na gorszych drogach, inne dlatego, że taka…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Odświeżony Seat Leon Cupra z większą mocą i napędem na cztery koła Maksymilian Szwaj dyrektorem technicznym w Astonie Martinie! Ferrari SP275 RW Competizione (2016) - kolejny specjalny projekt z Maranello Nie będzie sportowej Mazdy. RX-8 pozostanie bez następcy Diesle znikną z ulic Paryża, Madrytu i Aten przed 2025 rokiem LaFerrari zostało sprzedane za rekordową kwotę Amerykanie pokochali czterocylindrowego Macana Apple oficjalnie ogłasza plany budowy samochodu autonomicznego Chiny wprowadzają nowy podatek na najdroższe samochody Polskie inwestycje w sieć stacji ładowania aut elektrycznych Lamborghini Murciélago z rekordowym przebiegiem Szokująca decyzja mistrza świata: Nico Rosberg kończy karierę! Hyundai i20 Coupe WRC spec 2017 - pierwsze auto WRC na nowy sezon Rolls-Royce oficjalnie zapowiada swojego pierwszego SUV-a Wyjątkowy Bentley Mulsanne dla wielbicieli zegarków Mandat podniesie składkę OC – propozycja Polskiej Izby Ubezpieczeń Kalendarz Formuły 1 na sezon 2017 Euro NCAP rozbiło 5 nowych aut Powstaje Audi Sport GmbH zamiast quattro GmbH Nowy Ford Fiesta, czyli najbardziej zaawansowane technologicznie auto w segmencie Kolejna propozycja rządu w sprawie akcyzy na samochody Audi, BMW, Mercedes, Ford i Porsche wspólnie zbudują europejską sieć ładowania Kia Optima Hybrid - polskie ceny i porównanie z rywalami Dieselgate: Volkswagen przegrywa we własnym kraju

Popularne w tym tygodniu:

Imponujący Żuk z mocnym silnikiem na sprzedaż za 75 000 zł Łada Niva obchodzi 40. urodziny i nadal ma się dobrze Legendarne Audi do kupienia na prestiżowej aukcji Sportowy Jaguar z silnikiem 2.0 pokazuje różnice pomiędzy USA i Europą Takich zdjęć w ogłoszeniu jeszcze nie było - Saab 9-3 i piękna pani Idealne Porsche 911 Speedster może być Twoje Zamówił Ferrari F12 TdF w kolorach pasujących do zabytkowego 250 GT Lusso LaFerrari, McLaren P1 i Porsche 918 Spyder: "święta trójca" supersamochodów na jednej aukcji Pierwsze auto elektryczne z Polski może być niemieckie Volvo rozpoczyna produkcję nowego XC60 w 90. rocznicę powstania marki Manualne przekładnie w przyszłych BMW M? Nie jestem pewien Micra kreuje: jak nowy model Nissana zainspirował węgierskich projektantów do stworzenia lampy Pendant