Nowy Opel Insignia Grand Sport (2017) – premiera

Wreszcie zadebiutował nowy Opel Insignia, znacznie odchudzony i bardziej zaawansowany technicznie od poprzednika.

To jedna z ważniejszych, jeżeli nie najważniejsza premiera tego roku. Insignia czekała na swojego następcę od kilku lat, ale czas płynął szybciej, a ciśnienie wzrastało od premiery nowej Astry. Wszystko co się dało poprawić poprawiono. Nawet nazwę na Insignia Grand Sport.

I tak już niemały Opel Insignia został jeszcze powiększony. Grand Sport jest dłuższy o 67 mm (4897 mm), a rozstaw osi powiększono o 92 mm, co daje wymiar 2829 mm. Jednak samo nadwozie jest lżejsze o 60 kg, a łącznie z innymi elementami nowa Insignia waży średnio o 175 kg mniej od poprzednika.

Stylistycznie auto zbliżyło się do segmentu E, ponieważ nie tylko jest większe, ale ma także szerszy rozstaw kół o 11 mm i jest o 29 mm niższe. Inna sprawa, że nowa Insignia wygląda po prostu elegancko i przypomina tzw. czterodrzwiowe coupé. Opel zadbał także jak w przypadku Astry o dobry współczynnik oporu powietrza, wynoszący 0,26.

Chcieliśmy, aby nowa Insignia Grand Sport była postrzegana, zarówno w proporcjach, jak i w detalach, jako ekskluzywny samochód wyróżniający się jakością. Na jej styl składają się łagodne linie i subtelne powierzchnie połączone z ostrymi, precyzyjnymi krawędziami, uwydatniającymi dynamiczne proporcje nadwozia. Samochód wydaje się dłuższy, niższy i szerszy niż jest w rzeczywistości i zdecydowanie wygląda na ekskluzywny model. Każdy element jego stylistyki kojarzy się z technologią i najwyższą precyzją. Nowa Insignia jest niezwykle atrakcyjną propozycją pod względem relacji ceny do wartości, dającą poczucie posiadania ekskluzywnego samochodu klasy wyższej.

Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania w europejskim oddziale firmy Opel

Zupełnie nowa, a jakże podobna do Astry jest deska rozdzielcza, która w pewnym sensie definiuje odbiór całego wnętrza. Jest narysowana dokładnie w ten sam sposób co w kompaktowej Astrze, ale to nie umniejsza Insignii, ponieważ wzornictwo jest odpowiednie do tej klasy samochodu, a modny minimalizm utrzymano i tutaj. Pasażerowie mogą się cieszyć przestrzenią o 32 mm większą na wysokości ud, 25 mm na poziomie ramion i kolan oraz 8 milimetrów nad głową. Bagażnik ma pojemność 490 litrów, czyli jest mniejszy o 10 litrów od obecnej generacji w wersji sedan i o 40 litrów od hatchbacka.

Technika nowego Opla Insignii Grand Sport

Wszystkie rozwiązania techniczne zastosowane w nowej Astrze oczywiście znajdą się w nowej Insignii, a jedną z ważniejszych nowości w marce są dopracowane reflektory LED IntelluLux z dwukrotnie wyższą liczbą segmentów diodowych – 32 w porównaniu z 16 w Astrze. Oznacza to, że reflektory Insignii będą oświetlały drogę jeszcze dokładniej i reagowały z wyższą precyzją na to, co się dzieje przed samochodem.

Zobacz również: Nowy Opel Zafira (2016) - test Autokult.pl - Samochód Miesiąca

W reflektorach tych opracowano funkcję aktywnego doświetlania łuku drogi. Działa to tak, że w zależności od kąta skrętu pojazdu – nie kierownicy — intensywność światła emitowanego przez segmenty diodowe oświetlające wewnętrzną stronę łuku wzrośnie, aby lepiej doświetlić tor jazdy, natomiast światła po zewnętrznej stronie łuku są przyciemniane.

Ponadto specjalny punktowy reflektor umieszczony w module świateł mijania zapewnia dodatkowe oświetlenie przy włączonych światłach drogowych o zasięgu do 400 metrów. Opel podkreśla, że w porównaniu z laserowymi światłami drogowymi jest to rozwiązanie tańsze, a także bardziej funkcjonalne, ponieważ reflektora punktowego można używać znacznie częściej niż laserowego.

Ponadto w Oplu Insignii debiutuje wyświetlacz HUD z informacjami wyświetlanymi na szybie czołowej oraz system kamer 360 stopni. Pozostałe urządzenia bezpieczeństwa czynnego i systemy asystujące kierowcę znane z Astry przeniesiono do Insignii.

Podobnie jak fotele przednie AGR z funkcją masażu, ogrzewania i wentylacji, nowy system multimedialny IntelliLink z poprawionymi interfejsami Apple CarPlay i Android Auto, system Opel OnStar oraz moduł umożliwiający ustanowienie punktu dostępowego 4G LTE4 Wi-Fi.

Na razie producent nie podał żadnych informacji na temat silników, ale tu rewolucji się nie spodziewam. Stawiam nawet na to, że gama jednostek nie ulegnie zmianie, a jeżeli już, to pojawi się jeden nowy motor. Są natomiast szczątkowe informacje o supernowoczesnym napędzie na cztery koła z systemem wektorowania momentu obrotowego oraz o nowej, automatycznej przekładni z ośmioma przełożeniami. O ile w przypadku pierwszego nie czekałbym na jakąś techniczną rewolucję, to w zakresie automatycznych skrzyń biegów już najwyższy czas na nowości.

Nowy Opel Insignia Grand Sport (2017) – zdjęcia

Opel Insignia Country Tourer 4×4 2,0 CDTI Ecotec — test

Crossovery i samochody uterenowione powstają z różnych powodów. Jedne po to, by mogły sprostać eksploatacji na gorszych drogach, inne dlatego, że taka…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Odświeżony Seat Leon Cupra z większą mocą i napędem na cztery koła Maksymilian Szwaj dyrektorem technicznym w Astonie Martinie! Ferrari SP275 RW Competizione (2016) - kolejny specjalny projekt z Maranello Nie będzie sportowej Mazdy. RX-8 pozostanie bez następcy Diesle znikną z ulic Paryża, Madrytu i Aten przed 2025 rokiem LaFerrari zostało sprzedane za rekordową kwotę Amerykanie pokochali czterocylindrowego Macana Apple oficjalnie ogłasza plany budowy samochodu autonomicznego Chiny wprowadzają nowy podatek na najdroższe samochody Polskie inwestycje w sieć stacji ładowania aut elektrycznych Lamborghini Murciélago z rekordowym przebiegiem Szokująca decyzja mistrza świata: Nico Rosberg kończy karierę! Hyundai i20 Coupe WRC spec 2017 - pierwsze auto WRC na nowy sezon Rolls-Royce oficjalnie zapowiada swojego pierwszego SUV-a Wyjątkowy Bentley Mulsanne dla wielbicieli zegarków Mandat podniesie składkę OC – propozycja Polskiej Izby Ubezpieczeń Kalendarz Formuły 1 na sezon 2017 Euro NCAP rozbiło 5 nowych aut Powstaje Audi Sport GmbH zamiast quattro GmbH Nowy Ford Fiesta, czyli najbardziej zaawansowane technologicznie auto w segmencie Kolejna propozycja rządu w sprawie akcyzy na samochody Audi, BMW, Mercedes, Ford i Porsche wspólnie zbudują europejską sieć ładowania Kia Optima Hybrid - polskie ceny i porównanie z rywalami Dieselgate: Volkswagen przegrywa we własnym kraju

Popularne w tym tygodniu:

Radar Iskra-1 uznany za nieskuteczny. Znowu Wniosek osiedlowego radnego – dość deptania barw narodowych na ulicach Czy doświadczony kierowca zdałby dziś egzamin na prawo jazdy? Już nie musisz jeździć na stację. Shell przywiezie ci paliwo do domu Alpine otworzy salon sprzedaży w Polsce Poznaliśmy ceny - Volkswagen Arteon jest droższy niż Audi A5 Sportback Niemiecka prokuratura przeszukała siedzibę Audi Międzynarodowe Targi Poznań Motor Show 2017 – informacje Wynalazca reflektostopu przestrzega przed chińskimi podróbkami Opel coraz bardziej premium, dzięki programowi personalizacji Exclusive Większa rodzina Aston Martin Lagonda już wkrótce Pomóżmy Jackowi! - poparzony mechanik potrzebuje wsparcia