Wnętrze nowego Opla Zafiry dla rodziny i profesjonalisty

Minivan jest idealnym samochodem rodzinnym, jeżeli weźmiemy pod uwagę wielkość, przestrzeń jaką oferuje oraz cenę zakupu i koszty eksploatacji. Jednak takie auto może także pełnić funkcję auta biznesowego. Prześwietlamy wnętrze Opla Zafiry w kontekście użytkowania go zarówno przez profesjonalistę, jak i jego rodzinę po godzinach pracy.

Rodzinne wnętrze nowej Zafiry

Opel Zafira jest jednym z tych samochodów, które oferują opcjonalnie przestrzeń dla siedmiu pasażerów. Oczywiście mowa tu głównie o dzieciach. Pojadą nawet te, które już nie potrzebują fotelików.

Opel przyjął koncepcję z kanapą dzieloną na trzy części, z których każdą można przesuwać i składać niezależnie. W praktyce, w drugim rzędzie zmieszczą się dwa foteliki zaczepione na ISOFIX. Jest to o tyle dobra koncepcja, że na dwóch skrajnych miejscach usiądą nie tylko najmłodsi, ale także dorośli, którzy będą wygodnie podróżować.

Siedmioro pasażerów? Nie ma problemu!

Możliwość wzdłużnego przesuwania siedzisk, pozwala zbliżyć dziecko w foteliku do rodziców siedzących z przodu. Jeżeli zaś zajdzie taka konieczność, fotelik można zamontować także na przednim siedzeniu i w razie potrzeby wyłączyć poduszkę powietrzną.

Jeżeli chodzi o sam jego montaż, to dwa stanowiska ISOFIX opracowano tak, by robiło się to bardzo łatwo. Uchwyty są dobrze wyeksponowane i nie trzeba ich szukać pomiędzy oparciem a siedziskiem. Szerokie tylne drzwi ułatwiają całą operację.

W praktyce nowy Opel Zafira jest bardzo wygodnym autem, szczególnie w opcjonalnej wersji siedmioosobowej. Jeżeli ma pojechać trójka dzieci, wówczas dobrym rozwiązaniem jest posadzenie jednego w trzecim rzędzie, jeżeli nie chce siedzieć pomiędzy dwoma pozostałymi na kanapie. Sześcioosobowa rodzina wygodnie podróżuje w konfiguracji 2+2+2.

Kanapa z tyłu to wygodne miejsce dla dwóch lub trzech osób. Dzięki wielu kombinacjom ustawienia każdemu może być wygodnie.

Bagażnik za dodatkowymi fotelami trzeciego rzędu ma jeszcze niezłą pojemność 152 litry. Jeżeli fotele zostaną złożone, wówczas do dyspozycji za drugim rzędem pozostaje aż 710 litrów bagażnika, ale to dopiero początek.

Dzięki opcjonalnej siatce oddzielającej przestrzeń bagażową od pasażerskiej można załadować Zafirę po sam dach. Wówczas nie ma problemu by zabrać ze sobą wszystko, co się chce i jeszcze więcej. Bez trudu zmieszczą się nawet dwa składane wózki dziecięce i kilka toreb na bagaże. Duży otwór tylnej klapy ułatwia pakowanie, a regularna powierzchnia układanie bagaży. Mowa tu o podłodze bagażnika o szerokości 106 cm i długości minimum 90 cm. Jeżeli przesuniemy siedzenia drugiego rzędu maksymalnie do przodu, uzyskujemy wówczas bagażnik o długości 113 cm, co daje ponad metr kwadratowy powierzchni. Wysokość do rolety to aż 49 cm, natomiast do podsufitki ponad 80 cm.

Bagażnik jest ogromny i pomieści wszystko co trzeba.

Dla wielu osób, członkami rodziny są także psy. Wówczas przyda się odwracana mata bagażnika i wspomniana siatka, żeby czworonogi nie przedostały się z bagażnika na kanapę. Przestrzeń bagażowa Opla Zafiry jest idealna do takiego transportu. Jeżeli zwierzę przebywa podczas jazdy w specjalnej klatce, można ją przymocować do uchwytów na podłodze by się nie przemieszczała.

Możliwości jakie daje Opel Zafira w aranżacji przestrzeni są ogromne. Przyjemnie zaskakuje jednak również liczbą schowków. Jest ich łącznie 34. Każdy z nich znajdzie zastosowanie, jeżeli zabierzecie całą rodzinę na długą wycieczkę. Wyjątkowo praktyczny jest opcjonalny podłokietnik Flex Console. Z jego zalet skorzysta kierowca, pasażer obok, a nawet ci, którzy siedzą z tyłu.

W samym podłokietniku Flex Console zmieszczą się podręczne drobiazgi, jak telefon, portfel czy dokumenty samochodu. Pod nim jest przesuwana platforma z wnękami na dwa kubki – mniejszy i większy. Można ją schować lub nawet wyjąć. Schodząc o „piętro” niżej, do dyspozycji jest przestrzeń, w którą można wcisnąć czapkę lub rękawiczki, niepotrzebne w samochodzie podczas jazdy, ale to nie koniec. Na samym dnie, pod przesuwaną klapką jest jeszcze duży schowek, w którym zmieści się więcej rzeczy niż myślicie, np. karton soku.

W najgłębszych czeluściach FlexConsole zmieszczą się naprawdę duże przedmioty

Tylna część Flex Console to mały, zamykany schowek na górze i dość pojemna szuflada niżej. To dobre miejsce na ulubione przekąski naszych pociech. Gdy łakocie zostaną już zjedzone, pojemnik na jedzenie zamieni się w kosz na papierki.

Każdy z pasażerów – w tym kierowca – ma miejsce na odłożenie kubka. Z tyłu są odpowiednio ukształtowane w tym celu panele drzwi, a w trzecim rzędzie niewielka konsola pomiędzy fotelami. Ponadto w panelach drzwi mieszczą się jeszcze butelki z napojami.

Idealnym miejscem do zabaw jest złożone oparcie drugiego rzędu siedzeń. Ma na tyle dużą powierzchnię, że bez trudu może służyć jako stolik do rozegrania partyjki warcabów. Zmieści się na nim także przeciętna gra planszowa. Jako, że jest to powierzchnia płaska i pozioma, nic nie powinno się przewrócić podczas spokojnej jazdy autostradą. Również konsumpcja posiłku jest w tym miejscu możliwa.

Dwa foteliki i jeszcze sporo miejsca pomiędzy nimi.

Wnętrze to nie tylko fotele i bagażnik, nie tylko schowki i uchwyty, ale również systemy umożliwiające korzystanie z nowoczesnych zdobyczy techniki.

Dzieci siedzące z tyłu mogą skorzystać z zalet opcjonalnych uchwytów Flex Connect, na których montuje się tablety. Jeżeli bateria urządzenia zacznie się rozładowywać, to dla każdego rzędu przewidziano gniazdo 12V, a z przodu dodatkowo złącze USB.

Wnętrze Opla Zafiry ma jeszcze jedną zaletę jako auto rodzinne. Poza przestrzenią realną, jest jeszcze ta subiektywna, tworzona przez panoramiczne okno dachowe o dużej powierzchni i panoramiczną szybę czołową, sięgającą nad głowy kierowcy i pasażera przedniego fotela. Szczególnie roczne dzieci podróżujące tym autem w mieście czy na oświetlonej słupami autostradzie są zachwycone.

Wnętrze Zafiry dla profesjonalisty

Konstruktorzy Opla Zafiry podjęli trudną decyzję o wyborze siedzeń drugiego rzędu. W segmencie minivanów są dwie koncepcje do wyboru – tradycyjna, regulowana kanapa z dwoma miejscami na foteliki lub trzy niezależne siedzenia. Obie koncepcje mają swoje zalety i wady.

Pierwsza zapewnia wysoki komfort podróżowania dwójce nawet dorosłych osób w drugim rzędzie, ze sporą przestrzenią pomiędzy nimi. Druga jest typowo rodzinna. Wynika to z faktu, że trzy fotele muszą się zmieścić, a przez to trzeba je zmniejszyć. Ich ukształtowanie będzie zatem odpowiadało dzieciom, może nastolatkom, ale nie osobom o wyższej posturze.

Wyjątkowo komfortowe miejsce do pracy

W Oplu Zafirze wybrano rozwiązanie pośrednie i wykorzystano je maksymalnie do zwiększenia komfortu. Przekonstruowano tradycyjną kanapę, podzieloną na trzy niezależne części z dwoma, pełnowymiarowymi, komfortowymi miejscami skrajnymi i środkowym mniej wygodnym. Każdy segment można nie tylko przesuwać, ale też regulować kąt pochylenia oparć. Dwa skrajne siedzenia oferują wysoki komfort jazdy, zwłaszcza, że otaczająca pasażerów przestrzeń jest ogromna. Miejsca na nogi pozostawiono tyle, co w samochodzie klasy średniej.

Środkową część kanapy można złożyć na płasko, przez co zmienia się ona w wygodny stolik o dużej powierzchni. W tym miejscu można ustawić laptop czy rozłożyć dokumenty i omówić tematy biznesowe podczas podróży służbowej. Jednak Opel Zafira oferuje coś jeszcze. Stolik ten da się zamienić w wysoki, wygodny podłokietnik, który zmienia dwa tradycyjne siedzenia w fotele klubowe na poziomie klasy biznes. Dzięki ogromnej elastyczności tego rozwiązania, pasażer jednego z foteli ustawia sobie podłokietnik, natomiast ten obok nadal może korzystać ze sporej powierzchni naszego umownego stolika.

Zamiast fotela stolik… do pracy

Mówiąc o przesuwaniu siedzeń, zwykle myślimy o regulacji wzdłużnej. Owszem, w Zafirze zakres wzdłużnego przesunięcia jest bardzo duży. Tym samym mamy do wyboru ogromną przestrzeń na nogi lub powiększony bagażnik. Dzięki niezależnemu podziałowi kanapy jeden z pasażerów może przesunąć się do przodu, drugi do tyłu. Jednak to nie wszystko.

System Flex7 oferuje także drobną korektę poprzeczną ustawienia dwóch skrajnych siedzeń drugiego rzędu. Siedzicie zbyt blisko drzwi? Cofacie maksymalnie fotel i uzyskujecie pomiędzy swoim ramieniem a tapicerką około 1–2 cm luzu. Okazało się, że jednak na kanapie siedzą trzy osoby? Dwa skrajne siedziska przesuńcie delikatnie w przód, a każdy z nich zostanie zbliżony do drzwi o 1–2 cm, tym samym dając więcej swobody osobie siedzącej pośrodku.

Bez cienia wątpliwości najwygodniejsze fotele w tej klasie.

Pasażerowie siedzący z przodu mają do dyspozycji jeszcze więcej. Fotele zatwierdzone przez stowarzyszenie AGR są wygodne i bezpieczne dla zdrowia pleców. Nawet setki kilometrów pokonanych w celach biznesowych będzie można uznać za pracę w bardzo lekkich warunkach. Optymalne ustawienie fotela jest tak samo ważne dla kierowcy jak i pasażera. Ten drugi nie musi rezygnować z wygody ze względu na osoby jadące za nim, bo w Zafirze przestrzeni dla każdego wystarczy.

Fotele AGR oferują nie tylko standardową regulację oparcia i wysokości siedziska, ale także kąta jego pochylenia oraz długości podparcia ud. Podczas bardzo długich podróży szybko da się docenić to ostatnie rozwiązanie. Do tego do dyspozycji jest regulacja podparcia odcinka lędźwiowego i obowiązkowe podgrzewanie w zimie. Kierowca cieszący się ciepłem fotela ma do dyspozycji jeszcze ogrzewane koło kierownicy.

Elastyczność to nieoceniona zaleta nie tylko samochodu rodzinnego, ale także dla profesjonalisty przewożącego sprzęt. Nierzadko są to przedmioty długie i niewymiarowe. Standardowy bagażnik, nawet taki o dużej powierzchni, nie zawsze wystarczy. A przecież niekoniecznie pracujemy sami i w kabinie musi się zmieścić jeden lub dwóch pasażerów. Jeżeli zlecenie jest gdzieś daleko, musi być komfortowo.

Elastyczna kabina pozwala wieźć sprzęt i pracować zarazem.

System Flex7 pozwala aranżować wnętrze w bardzo szerokim zakresie. Zafirą da się przewieźć trzech lub czterech pasażerów i przedmioty o długości do 1,8 m. Czy to poprzez złożenie środkowego oparcia kanapy, czy też jednego ze skrajnych – niezależnie od wyboru, zawsze uzyskacie płaską i równą podłogę. Gdy w samochodzie podróżują tylko dwie osoby, do dyspozycji pozostaje bagażnik o objętości 1860 litrów z podłogą, którą można wyłożyć dedykowaną matą, która zasłoni wszystkie przestrzenie pomiędzy złożonymi siedzeniami.

Pracować można już w samochodzie. Wyobraźcie sobie sytuację, że jadą trzy osoby, a ta siedząca z tyłu musi mieć pod ręką niezliczoną ilość sprzętu. My na swoich zdjęciach z prawdziwej, nieinscenizowanej sytuacji przedstawiamy jak może to wyglądać. Trzy osoby oraz kilkadziesiąt kilogramów sprzętu filmowego i fotograficznego, który był niezbędny do przygotowania dla was naszego wideo. Wszystko się mieści i wszystko jest na swoim miejscu.

Kilkadziesiąt kilogramów sprzętu filmowego, dzięki któremu powstał nasz materiał wideo.

Zafira może być modelem idealnym dla przedstawicieli wolnych zawodów, ale także dla przedsiębiorców, szukających auta na tyle wszechstronnego, by nawet w dzień powszedni błyskawicznie przekształcało się z rodzinnego minivana w pojazd dostawczy i na odwrót. O wymiarach 710-litrowego bagażnika już wspominaliśmy – to ponad metr kwadratowy powierzchni i pół metra do samej tylko rolety oraz ponad 80 cm do dachu.

Nowy Opel Zafira to samochód o tak dużej elastyczności, że sprawdzi się nie tylko jako pojazd rodzinny, ale także służbowy, biznesowy czy nawet niewielka furgonetka, gdy zajdzie taka potrzeba. Jego ładowność może sięgać nawet 722 kg, a minimum to 588 kg. W razie konieczności auto pociągnie przyczepę o masie do 1650 kg. Tym samym Opel nie tylko stanął na wysokości zadania tworząc znakomity samochód rodzinny, ale wziął także pod uwagę wiele innych aspektów, przez co nowa Zafira jest dobrym autem biznesowym i jednym z najwszechstronniejszych minivanów na rynku.

Materiał powstał przy współpracy z marką Opel.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Treści cykliczne:

Opel OnStar jako opiekun kierowcy w czasie podróży rodzinnych w nowym Oplu Zafirze Koniec Audi w Le Mans i WEC - żegnamy mistrza Systemy bezpieczeństwa w nowym Oplu Zafirze Czy da się połączyć zalety minivana i auta dla biznesu? Temat tygodnia: tydzień wysokich mocy Temat tygodnia: tydzień z turbo Temat tygodnia: tydzień z samochodami uterenowionymi Najlepszy samochód terenowy świata pochodzi z Polski! Puchar hot hatchów: Peugeot 208 GTi vs Seat Ibiza Cupra [runda 4] W redakcji Autokult.pl #7: temat tygodnia - tydzień wielkich mocy, Mercedes C450 AMG Puchar hot hatchów: DS 3 GT Performance vs Renault Mégane GT [runda 3] W redakcji Autokult.pl #6: temat tygodnia - tydzień z turbo oraz starcie pickupów Puchar hot hatchów: Mini John Cooper Works vs Alfa Romeo Giulietta Veloce [runda 2] W redakcji Autokult.pl #5: wyprawa do Szkocji, turbo-Up!, Fiesta ST200 i Volvo V40 W redakcji Autokult.pl: Temat tygodnia - tydzień z autami uterenowionymi, Audi S8 plus i Autodrom Škody Mercedes 190 W201 - jazda youngtimerem [cz. 19] Puchar hot hatchów: BMW M140i vs Audi S3 Sportback [runda 1] Temat tygodnia: tydzień z hot hatchami Temat tygodnia: tydzień z tanimi SUV-ami i crossoverami Puchar hot hatchów - wielka wojna małych sportowców - wstęp W redakcji Autokult.pl: Temat tygodnia - tydzień z hot hatchami, nowe Porsche Panamera i Mercedes Klasy V Na aukcjach w Pebble Beach padły dwa historyczne rekordy Jeremy Clarkson: 10 najlepszych samochodów ostatniego roku Tanie SUV-y i crossovery w Polsce - ile naprawdę kosztują?