Używane części, których nie możesz zamontować w swoim aucie

Ten artykuł ma 5 stron:

Absurdalna lista części

Na tę listę zapisujemy przede wszystkim płyny eksploatacyjne. Ustawodawca wymienia praktycznie wszystkie, jakie mają zastosowanie w autach. Naszym zdaniem jest to absurd z dwóch powodów.

Czy wiecie, że ustawodawca zabrania kupowania i wlewania do samochodu używanego oleju silnikowego?

Po pierwsze, zadajmy pytanie: kto kupuje używany olej silnikowy lub płyn hamulcowy po to, by wlać go do swojego samochodu? Z drugiej strony, jeżeli mamy być precyzyjni, to każda utylizacja i ponowna produkcja tych płynów szkodzi środowisku bardziej niż ich ponowne użycie, zatem im dłużej eksploatujemy na przykład płyn chłodzący, tym dla środowiska lepiej. Warunek jest jednak taki, by użytkować te płyny w jednym pojeździe, bez zalewania swojego auta płynem używanym.

Jak wymienić olej silnikowy? [poradnik]

Wymiana oleju silnikowego w samochodzie nie jest trudna. Czynność tę można wykonać samodzielnie.

Trudno też zrozumieć, co na liście robią kondensatory zawierające PCB oraz pióra wycieraczek. Co do tych drugich, absolutnie nie widzimy związku pomiędzy założeniem używanych piór wycieraczek a zagrożeniem czy to dla ruchu drogowego czy dla środowiska.

Tu ponownie odwołujemy się do tej drugiej kwestii – każda utylizacja gumy i produkcja nowych elementów to obciążenie dla środowiska, a sprawne pióra nie pogorszą bezpieczeństwa na drodze. Inna sprawa, że w ustawie wymienione są konkretnie wycieraczki szyb, a reflektorów już nie.

Zaznaczamy, że nie jesteśmy zwolennikami wymiany oleju silnikowego na używany czy też zakupu rocznych piór wycieraczek, a jedynie pokazujemy, że ustawa, która powinna chronić środowisko i nasze bezpieczeństwo jest dziurawa i mało praktyczna.

Jak dobrać wycieraczki? — poradnik

Widoczność podczas jazdy to ważna kwestia. Od dobrze wyczyszczonych szyb zależy, czy będziemy w stanie poprawnie ocenić odległość oraz zauważyć na…

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Źródło: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 września 2005 roku (D.U. nr 201)

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Jak nie można parkować samochodu? Co to jest numer VIN? Co powinieneś wiedzieć o felgach aluminiowych? Sprawca zdarzenia drogowego nie ma polisy OC lub zbiegł - co zrobić? Jak zmienić auto ciężarowe z kratką w samochód osobowy? Prawa i obowiązki policjanta podczas kontroli drogowej Co to jest system start-stop? Jakie awarie ogumienia można naprawić? Jak można, a jak nie wolno wyprzedzać? Dlaczego klimatyzacja nie chłodzi? Najczęstsze awarie i błędy serwisowe Trójkąt odblaskowy – w jakich sytuacjach i jak go ustawiać na drodze? Wartość rezydualna Superba, Optimy, Mondeo, Talismana, Mazdy 6 Napęd na cztery koła niejedno ma imię Testy bezpieczeństwa, awaryjności, spalania a zakup auta Awarie systemu ABS Co to jest jazda defensywna i jak ją stosować w praktyce? Rodzaje i zasada działania napędów quattro w samochodach Audi Najgorsze silniki Diesla, których nie polecamy w samochodach używanych Wjazd samochodem do lasu - kiedy można, a kiedy nie wolno? Co i dlaczego psuje się w silnikach Diesla? Używany samochód z dieslem – kiedy warto kupić? Oznaczenia i kody tablic rejestracyjnych Co to jest rozrząd?

Popularne w tym tygodniu:

Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Jak wybrać mechanika i o co zadbać, oddając mu samochód? Ile kosztuje podstawowy serwis przeciętnego samochodu? Geometria samochodu: kiedy warto ją sprawdzić? Fabryczne instalacje gazowe w Fiatach. Czy to się opłaca? Najlepsze opony do najpopularniejszych samochodów „Chrzczone” paliwo: czy jeszcze je sprzedają i co może zniszczyć w silniku? Assistance z „naprowadzaniem” Ubezpieczenie opon jest tanie, ale czy ma sens? Tak ułatwisz sobie życie wiosną Używane i bieżnikowane opony. Czy to dobry sposób na oszczędność? Co zrobić z oponami po sezonie?