Używane części, których nie możesz zamontować w swoim aucie

Ten artykuł ma 5 stron:

Części szkodliwe dla środowiska

Teoretycznie częściami szkodliwymi dla środowiska są te, których zadaniem (gdy są nowe) jest oczyszczanie spalin oraz mają wpływ na prawidłową pracę silnika. Są więc kluczowe dla troski o środowisko.

Jednak trudno zrozumieć zamiar ustawodawcy, który teoretycznie zakazuje montażu oryginalnego tłumika końcowego, a jednocześnie nie zabrania montażu zamiennika, który może mieć wielokrotnie gorszą jakość i trwałość. To samo dotyczy nawet katalizatora czy zaworu EGR.

Używany silniczek krokowy, gaźnik, przepustnica czy przepływomierz powietrza nie są szkodliwe dla środowiska, a zawór EGR tak.

Tu dochodzimy do sprawy, o której pisaliśmy na początku – bardzo nieprecyzyjne przepisy. Czy całkowicie sprawny zawór EGR lub czysty filtr powietrza jest szkodliwy dla środowiska? Czy jest bardziej szkodliwy niż zużyte elementy? W jaki sposób tłumik końcowy, którego zadaniem jest jedynie wyciszenie dźwięku silnika, może być niebezpieczny, jeżeli jest w dobrym stanie?

Reaktor katalityczny — czyli nasz stary dobry "katalizator"

Reaktor katalityczny jest aktualnie tak naturalną częścią układu wydechowego, jak podłoga w samochodzie. Jeśli któregoś z tych elementów nie ma, to…

Na powyższe pytania powinien odpowiedzieć ustawodawca, zanim rozporządzenie zatwierdził Sejm i Senat. To pozwoliłoby uniknąć wielu wątpliwości.

Wątpliwości, które pozostawia sama ustawa, nie powinny jednak zmieniać faktu, że należy trzymać się bieżących przepisów. Nawet, jeśli nie jesteście przekonani do ich słuszności, nie wolno stosować elementów, które są zakazane.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Do czego służy zawór EGR, co się w nim psuje i czy warto go wyeliminować?

Dziś na warsztat bierzemy popularny i przez wielu znienawidzony zawór EGR, nierzadko sprawiający poważne problemy z pracą silnika. Czy na pewno jest…

Źródło: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 września 2005 roku (D.U. nr 201)

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Diesel czy benzyna? Robimy generalny przegląd marek [cz. 1] Obowiązkowe wyposażenie samochodu osobowego Kiedy policjant może zatrzymać dowód rejestracyjny? Kiedy pracownik stacji może odmówić tankowania LPG? Jak się nie rozchorować od klimatyzacji latem? Czy można naprawić lampy LED? Ząbkowanie opon – przyczyny, skutki i zapobieganie Przepisy dotyczące przewożenia ładunków w samochodzie i na nim Jak czytać oznaczenia na szybach samochodowych? Czy warto kupić kilkuletnie, nieużywane opony? Jednoczesna zmiana pasa ruchu – kto ma pierwszeństwo? Jak nie można parkować samochodu? Co to jest numer VIN? Co powinieneś wiedzieć o felgach aluminiowych? Sprawca zdarzenia drogowego nie ma polisy OC lub zbiegł - co zrobić? Jak zmienić auto ciężarowe z kratką w samochód osobowy? Prawa i obowiązki policjanta podczas kontroli drogowej Co to jest system start-stop? Jakie awarie ogumienia można naprawić? Jak można, a jak nie wolno wyprzedzać? Dlaczego klimatyzacja nie chłodzi? Najczęstsze awarie i błędy serwisowe Trójkąt odblaskowy – w jakich sytuacjach i jak go ustawiać na drodze? Wartość rezydualna Superba, Optimy, Mondeo, Talismana, Mazdy 6

Popularne w tym tygodniu:

Marki, których samochody najczęściej mają problemy ze skrzynią biegów Jak zapobiec wcześniejszemu zużyciu łożysk kół? Ich wymiana kosztuje coraz więcej i jest coraz trudniejsza Kary i mandaty z zagranicy: kiedy nie warto płacić? Standardowy silnik czy dopłata za mocniejszy? Zobacz, jak producenci aut łatwo zarabiają Uważaj na głębokie kałuże! Łatwo poważnie uszkodzić auto i zapłacić kilka tysięcy złotych za naprawę Jak skleić, polakierować i pomalować zderzak w samochodzie? Ile oleju wlewać do silnika i jak wybrać najlepszy? Jak działa i jak sprawdzić regulator napięcia? Jak prawidłowo zapiąć pas bezpieczeństwa oraz jak odblokować i naprawić uszkodzony pas? Jak naprawić błotnik? Usuwanie rdzy, klepanie i reperaturka błotnika Jak hamować silnikiem i czy warto to robić? Jak naprawić karoserię? Sposoby na rysy, rdzę, dziury i wgniecenia