Używane części, których nie możesz zamontować w swoim aucie

Ten artykuł ma 5 stron:

Części szkodliwe dla środowiska

Teoretycznie częściami szkodliwymi dla środowiska są te, których zadaniem (gdy są nowe) jest oczyszczanie spalin oraz mają wpływ na prawidłową pracę silnika. Są więc kluczowe dla troski o środowisko.

Jednak trudno zrozumieć zamiar ustawodawcy, który teoretycznie zakazuje montażu oryginalnego tłumika końcowego, a jednocześnie nie zabrania montażu zamiennika, który może mieć wielokrotnie gorszą jakość i trwałość. To samo dotyczy nawet katalizatora czy zaworu EGR.

Używany silniczek krokowy, gaźnik, przepustnica czy przepływomierz powietrza nie są szkodliwe dla środowiska, a zawór EGR tak.

Tu dochodzimy do sprawy, o której pisaliśmy na początku – bardzo nieprecyzyjne przepisy. Czy całkowicie sprawny zawór EGR lub czysty filtr powietrza jest szkodliwy dla środowiska? Czy jest bardziej szkodliwy niż zużyte elementy? W jaki sposób tłumik końcowy, którego zadaniem jest jedynie wyciszenie dźwięku silnika, może być niebezpieczny, jeżeli jest w dobrym stanie?

Reaktor katalityczny — czyli nasz stary dobry "katalizator"

Reaktor katalityczny jest aktualnie tak naturalną częścią układu wydechowego, jak podłoga w samochodzie. Jeśli któregoś z tych elementów nie ma, to…

Na powyższe pytania powinien odpowiedzieć ustawodawca, zanim rozporządzenie zatwierdził Sejm i Senat. To pozwoliłoby uniknąć wielu wątpliwości.

Wątpliwości, które pozostawia sama ustawa, nie powinny jednak zmieniać faktu, że należy trzymać się bieżących przepisów. Nawet, jeśli nie jesteście przekonani do ich słuszności, nie wolno stosować elementów, które są zakazane.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Do czego służy zawór EGR, co się w nim psuje i czy warto go wyeliminować?

Dziś na warsztat bierzemy popularny i przez wielu znienawidzony zawór EGR, nierzadko sprawiający poważne problemy z pracą silnika. Czy na pewno jest…

Źródło: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 września 2005 roku (D.U. nr 201)

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Jak nie można parkować samochodu? Co to jest numer VIN? Co powinieneś wiedzieć o felgach aluminiowych? Sprawca zdarzenia drogowego nie ma polisy OC lub zbiegł - co zrobić? Jak zmienić auto ciężarowe z kratką w samochód osobowy? Prawa i obowiązki policjanta podczas kontroli drogowej Co to jest system start-stop? Jakie awarie ogumienia można naprawić? Jak można, a jak nie wolno wyprzedzać? Dlaczego klimatyzacja nie chłodzi? Najczęstsze awarie i błędy serwisowe Trójkąt odblaskowy – w jakich sytuacjach i jak go ustawiać na drodze? Wartość rezydualna Superba, Optimy, Mondeo, Talismana, Mazdy 6 Napęd na cztery koła niejedno ma imię Testy bezpieczeństwa, awaryjności, spalania a zakup auta Awarie systemu ABS Co to jest jazda defensywna i jak ją stosować w praktyce? Rodzaje i zasada działania napędów quattro w samochodach Audi Najgorsze silniki Diesla, których nie polecamy w samochodach używanych Wjazd samochodem do lasu - kiedy można, a kiedy nie wolno? Co i dlaczego psuje się w silnikach Diesla? Używany samochód z dieslem – kiedy warto kupić? Oznaczenia i kody tablic rejestracyjnych Co to jest rozrząd?

Popularne w tym tygodniu:

Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Jak wybrać mechanika i o co zadbać, oddając mu samochód? Ile kosztuje podstawowy serwis przeciętnego samochodu? Geometria samochodu: kiedy warto ją sprawdzić? Fabryczne instalacje gazowe w Fiatach. Czy to się opłaca? Najlepsze opony do najpopularniejszych samochodów „Chrzczone” paliwo: czy jeszcze je sprzedają i co może zniszczyć w silniku? Assistance z „naprowadzaniem” Ubezpieczenie opon jest tanie, ale czy ma sens? Tak ułatwisz sobie życie wiosną Używane i bieżnikowane opony. Czy to dobry sposób na oszczędność? Co zrobić z oponami po sezonie?