Używane części, których nie możesz zamontować w swoim aucie

Ten artykuł ma 5 stron:

Części szkodliwe dla środowiska

Teoretycznie częściami szkodliwymi dla środowiska są te, których zadaniem (gdy są nowe) jest oczyszczanie spalin oraz mają wpływ na prawidłową pracę silnika. Są więc kluczowe dla troski o środowisko.

Jednak trudno zrozumieć zamiar ustawodawcy, który teoretycznie zakazuje montażu oryginalnego tłumika końcowego, a jednocześnie nie zabrania montażu zamiennika, który może mieć wielokrotnie gorszą jakość i trwałość. To samo dotyczy nawet katalizatora czy zaworu EGR.

Używany silniczek krokowy, gaźnik, przepustnica czy przepływomierz powietrza nie są szkodliwe dla środowiska, a zawór EGR tak.

Tu dochodzimy do sprawy, o której pisaliśmy na początku – bardzo nieprecyzyjne przepisy. Czy całkowicie sprawny zawór EGR lub czysty filtr powietrza jest szkodliwy dla środowiska? Czy jest bardziej szkodliwy niż zużyte elementy? W jaki sposób tłumik końcowy, którego zadaniem jest jedynie wyciszenie dźwięku silnika, może być niebezpieczny, jeżeli jest w dobrym stanie?

Reaktor katalityczny — czyli nasz stary dobry "katalizator"

Reaktor katalityczny jest aktualnie tak naturalną częścią układu wydechowego, jak podłoga w samochodzie. Jeśli któregoś z tych elementów nie ma, to…

Na powyższe pytania powinien odpowiedzieć ustawodawca, zanim rozporządzenie zatwierdził Sejm i Senat. To pozwoliłoby uniknąć wielu wątpliwości.

Wątpliwości, które pozostawia sama ustawa, nie powinny jednak zmieniać faktu, że należy trzymać się bieżących przepisów. Nawet, jeśli nie jesteście przekonani do ich słuszności, nie wolno stosować elementów, które są zakazane.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Do czego służy zawór EGR, co się w nim psuje i czy warto go wyeliminować?

Dziś na warsztat bierzemy popularny i przez wielu znienawidzony zawór EGR, nierzadko sprawiający poważne problemy z pracą silnika. Czy na pewno jest…

Źródło: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 września 2005 roku (D.U. nr 201)

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Co to jest jazda defensywna i jak ją stosować w praktyce? Rodzaje i zasada działania napędów quattro w samochodach Audi Najgorsze silniki Diesla, których nie polecamy w samochodach używanych Wjazd samochodem do lasu - kiedy można, a kiedy nie wolno? Co i dlaczego psuje się w silnikach Diesla? Używany samochód z dieslem – kiedy warto kupić? Jak można, a jak nie wolno wyprzedzać? Oznaczenia i kody tablic rejestracyjnych Co to jest rozrząd? Co to jest pojemność silnika i jak się ją oblicza? Obowiązkowe wyposażenie samochodu osobowego Co to jest numer VIN? Jak dobrze kupić używane auto z silnikiem Diesla? Konferencje branżowe – czy warto w nich uczestniczyć? Jak nie można parkować samochodu? Tabliczka znamionowa samochodu - jakie są na niej informacje? Odcinkowy pomiar prędkości – jak i gdzie już działa? Koszt rejestracji samochodu Towarzystwo ubezpieczeniowe unika wypłaty odszkodowania – co dalej? Jazda autostradą to oszczędność? Powierzenie samochodu służbowego pracownikowi Diesel czy benzyna? Generalny przegląd marek [cz. 3] Podwyżki OC i AC – jak obniżyć koszty ubezpieczenia pojazdów [cz.2] Podwyżki OC i AC: jak obniżyć koszty ubezpieczenia pojazdów [cz.1]

Popularne w tym tygodniu:

Najgorsze silniki Diesla, których nie polecamy w samochodach używanych Skutki nieodśnieżenia auta mogą być bardzo kosztowne Używane części, których nie możesz zamontować w swoim aucie Wjazd samochodem do lasu - kiedy można, a kiedy nie wolno? Rodzaje i zasada działania napędów quattro w samochodach Audi Czy opłaca się kupić samochód z fabryczną instalacją LPG? Analiza propozycji Opla Co to jest jazda defensywna i jak ją stosować w praktyce? Używany samochód z dieslem – kiedy warto kupić? Co i dlaczego psuje się w silnikach Diesla? Czy opłaca się kupić samochód z fabrycznym LPG? Analiza propozycji Hyundaia i Kii Dlaczego silnik Diesla nie chce odpalić zimą? Jak można, a jak nie wolno wyprzedzać?