Dieselgate: Volkswagen przegrywa we własnym kraju

Niemiecki sąd w Monachium orzekł, że samochód z silnikiem TDI (EA 189) nie ma ważnej homologacji i jego właścicielowi przysługuje zwrot wadliwego towaru.

Ciąg dalszy afery Dieselgate. Tym razem interesujące informacje z Niemiec. Sąd w Monachium nakazał dilerowi przyjęcie zwrotu wadliwego towaru jakim był Volkswagen Golf wyposażony w silnik TDI z rodziny EA189 uznając, że samochód ma nielegalne oprogramowanie wyłączające system oczyszczający spaliny. Jest to wbrew temu co twierdził Volkswagen, który uważał, że w Europie silniki są w porządku. Co więcej sąd uznał, że homologacja pojazdu jest nieważna, a to sugeruje, że wszystkie auta z tym motorem w Niemczech nie mają ważnej homologacji i mogłyby być zwrócone do dilerów.

Kluczową kwestią do wyjaśnienia jest legalność oprogramowania wyłączającego system oczyszczania spalin po zakończeniu badania homologacyjnego. Niedawno Volkswagen wydał oświadczenie, w którym twierdzi, że zgodnie z przepisami Unii Europejskiej stosowanie takiego oprogramowania nie jest nielegalne, w przeciwieństwie do sytuacji w USA. Tym samym wyjaśniono co miał na myśli prezes koncernu mówiąc w jednym z wywiadów, że: "W Europie jest inna sytuacja".

Tymczasem we Francji badana jest właśnie kwestia legalności oprogramowania włączającego i wyłączającego system oczyszczania spalin w pewnych okolicznościach. Pod lupą są jednak nie tylko silniki koncernu Volkswagena, ale także Renault. Francuski producent ma stanowisko podobne do Volkswagena, ponieważ twierdzi iż oprogramowanie może wyłączyć oczyszczanie spalin w celu chronienia silnika.

Warto dodać, że ostatnimi czasy Volkswagen przegrywa sprawy w sądach różnych krajów. Tak stało się m. in. w Hiszpanii, gdzie sędzia orzekł na rzecz poszkodowanego 5000 euro odszkodowania za utratę wartości jego samochodu po wybuchu afery spalinowej.

Rocznica Dieselgate — historia afery spalinowej Volkswagena

Mija rok odkąd w świecie mediów pojawił się termin tzw. Dieselgate. Niektórzy twierdzą, że to największa afera motoryzacyjna w historii. Niemiecki…

Zobacz również: Volkswagen Golf Alltrack - test napędu na cztery koła

Źródło: focus.de, jurist.org, automobilwoche.de, sueddeutsche.de

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Znamy finalistów konkursu Car Of The Year 2017 Volkswagen Arteon to następca modelu CC Nissan X-Trail w ofercie z mocnym silnikiem 2.0 dCi Grand Prix Abu Dhabi 2016: Nico Rosberg mistrzem świata! BMW M Performance prezentuje nowe dodatki dla swoich modeli Znamy polskie ceny nowego Renault Scenic Ostrzejsze kary za wypadek po pijanemu oraz ucieczkę przed policją - szykują się zmiany w przepisach Peugeot 301 doczekał się face liftingu Lotus wprowadza na rynek najmocniejszego Exige w historii i przedstawia plany na przyszłość Kobiecy Samochód roku 2016 - znamy wyniki Liberty Walk ubrało McLarena 650S w odważny pakiet Volkswagen żegna się z modelem CC Nio EP9, czyli elektryczne hiperauto z Chin, które szokuje na Nürburgringu Sprawdź ile kosztuje Fiat Tipo hatchback i kombi Emirates przewiezie nie tylko Ciebie, ale i Twój supersamochód Volkswagen zlikwiduje 23 tysiące miejsc pracy Subaru Viziv-7 Concept, czyli zapowiedź dużego SUV-a Rajd Australii 2016: koniec epoki Volkswagena Robert Kubica testuje bolid LMP1 Nowe Mini John Cooper Works Rally na przyszłoroczny Dakar Znamy polskie ceny nowego BMW Serii 5 Grandland X, czyli nowy SUV spod znaku Opla Bardzo szybki Mercedes-AMG S63 Coupe od G-Power Klasyczny Jaguar XKSS doczeka się 9 fabrycznie nowych egzemplarzy

Popularne w tym tygodniu:

Heroiczny wyczyn kierowcy tesli: poświęcił auto by ratować innego kierowcę Fabrycznie nowy Maluch czeka na nowego właściciela Próbowała wjechać na parking, straciła prawo jazdy Kukiz’15 nie chce akcyzy na samochody Przejęcie Opla przez PSA z akceptacją władz Niemiec Piękne Ferrari F50 Mike'a Tysona może być Twoje Pierwsze zdjęcia produkcyjnego samochodu Alpine A110 Lamborghini mogą stanąć w płomieniach. 6000 aut wezwanych do serwisu Poznajcie 794-konnego Huracána z kompresorem Przerażający wypadek z udziałem Porsche na greckiej autostradzie Nowy Ford Fiesta ST (2017) - następca najlepszego hot hatcha na rynku Volkswagen Arteon na pierwszych zdjęciach