Kupujemy klasyka: Alfa Romeo 155 2.0 TS [1992-1997]

Na początku lat 90. Alfa Romeo zaprezentowała model, który dziś odszedł niemal całkowicie w zapomnienie. 155 to bezpośredni poprzednik znakomicie przyjętej na rynku 156. O ile jednak nowsza Alfa odniosła sukces sprzedażowy, o tyle absolutnie nie dorównuje 155 pod wieloma względami. Dziś Alfa 155 to z jednej strony udany, choć dość stary samochód, a z drugiej, świetny kandydat na youngtimera.

Alfa Romeo 155

Alfa Romeo 155

Ten artykuł ma 3 strony:

Wstęp

Przestronny, bogato wyposażony, świetnie jeżdżący i mocny – tak w skrócie można by opisać Alfę Romeo 155, którą charakteryzuje bardzo kanciasta, nawet jak na lata 90. sylwetka. Jest całkowicie inna niż 156, ale o ile bardziej funkcjonalna.

Ma mniejszy rozstaw osi, wynoszący zaledwie 2540 mm, czyli mniej niż w dzisiejszych kompaktach, ale kabina nie wydaje się tak ciasna jak w 156. Przebija też swojego następcę o klasę jeśli chodzi o pojemność bagażnika wynoszącą 525 litry. Na papierze wygląda to dobrze, ale w rzeczywistości to studnia bez dna. Jest głęboki i pakowny. Alfa 156 oferuje kufer o pojemności 378 litrów. Wizualnie samochód wbrew pozorom nie wygląda ciężko, ale ma zdecydowanie za małe koła. 15-calowe obręcze giną w dużej powierzchni blachy jaką prezentuje nadwozie w profilu.

Alfa Romeo 155

Wnętrze Alfy Romeo 155 jest jak nadwozie – proste, kanciaste i bez wątpienia dziś już mało nowoczesne. Duża liczba dużych przycisków świadczy o wieku auta, ale i o bogatym wyposażeniu. W tamtych czasach Alfa oferowała elektryczne szyby, radio, automatyczną klimatyzację i bogaty zestaw wskaźników, podczas gdy konkurencja była daleko z tyłu. Dziś niektóre z tych elementów nie działają, bo jak przystało na Alfę, elektryka nie jest pierwszej jakości, ale wnętrze można dobrze utrzymać, ponieważ jest wykonane ze świetnych jakościowo materiałów.

Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT — test, opinia, spalanie, cena

Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde – te słowa przeczytane przez Włocha niosą potężny ładunek emocjonalny. Nie tylko pięknie brzmią, ale także…

Fotele z przyjemnego weluru dobrze podpierają ciało, a do tego oferują szeroki zakres regulacji. Wersje usportowione z fabrycznymi kubełkami Recaro mają obniżone mocowanie, co poprawia odczucia podczas jazdy. Nadwozie praktycznie nie koroduje i powinno wyglądać równie dobrze, pod warunkiem, że nie zaliczyło przygód poza drogą.

Bogate wyposażenie nie było standardem, ale często w takiej konfiguracji spotkamy Alfę Romeo 155.

Niestety o to łatwo, ponieważ nawet mniejsze silniki benzynowe mają spora moc. Weźmy motor 1.8 16V Twin Spark, który legitymuje się parametrami 140 KM i 165 Nm. Do tego zachrypniętym dźwiękiem podczas przyspieszania i niezłą dynamiką oraz… kiepską elastycznością. Ciekawszym motorem jest 2.0 16V TS osiągający 150 KM i 187 Nm. Zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 8,4 s i prędkość maksymalną rzędu 225 km/h. Konkurencja takie parametry oferowała we wszelkiej maści odmianach GT czy GTi. Naszym zdaniem to optymalna wersja tego samochodu, ponieważ motor 2.5 V6 nie oferuje dużo więcej, za to więcej pali. Dla koneserów lepsze od V6 będzie 2.0 Q4, wyposażone w inny silnik z doładowaniem i napęd na cztery koła.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używane Audi A8 D2 [1994-2002] - poradnik kupującego Używane Subaru Impreza GC bez turbo [1993-2000] - poradnik kupującego BMW Serii 7 E38 [1994-2001] – poradnik kupującego Używana Toyota Prius II [2004-2009] - poradnik kupującego Silniki 1.6 w kompaktach: diesel czy benzyna? [cz.2] Mały diesel czy mała benzyna? – co wybrać [cz.1] Prawie jak limuzyny – oryginalne używane sedany za niewielkie pieniądze Używany Peugeot 508 [2011-2015] - poradnik kupującego Używany Nissan Micra K11 [1992-2003] – poradnik kupującego Używana Kia cee’d I [2006-2012] – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001] Mocne auta za rozsądne pieniądze - przegląd rynku używanych Używane Volvo 740/940 [1984-1998] - poradnik kupującego Dobre samochody używane z benzynowym silnikiem turbo Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volvo XC70 [2000-2006] - poradnik kupującego Najtańsze, używane auta uterenowione z napędem 4x4 Używane BMW Serii 3 E90 [2005-2012] - poradnik kupującego Używany Volkswagen Golf IV GTI [1997-2003] - poradnik kupującego Używana Honda Civic FN2 Type R [2007-2010] - poradnik kupującego Używany Mercedes-Benz Klasy S W140 [1991-1998] - poradnik kupującego Używana Škoda Octavia II Scout [2007-2012] - poradnik kupującego Używane SUV-y i crossovery za 30 000 - 40 000 zł - poradnik kupującego Na co zwrócić uwagę kupując SUV-a?

Popularne w tym tygodniu:

BMW Serii 7 E38 [1994-2001] – poradnik kupującego Używane Volvo S80 I [1998-2005] - poradnik kupującego Używane Audi A8 D2 [1994-2002] - poradnik kupującego Używana Toyota Celica VII [1999-2005] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Alfa Romeo 155 2.0 TS [1992-1997] Używana Toyota Prius II [2004-2009] - poradnik kupującego Używane Mitsubishi Pajero Pinin [1999-2005] - poradnik kupującego Używane Subaru Impreza GC bez turbo [1993-2000] - poradnik kupującego