Używany Peugeot 508 [2011-2015] - poradnik kupującego

Ten artykuł ma 3 strony:

Sytuacja rynkowa

Choć samochód nie jest częstym widokiem na ulicach, to ogłoszeń sprzedaży jest dużo. Spokojnie można wybierać w rocznikach i wersjach silnikowych. Rynek zdominowały diesle, a ze względu na konstrukcję silników benzynowych ze świecą można szukać aut z instalacją gazową. Większą popularnością cieszą się nadwozia kombi.

Peugeot 508 [2011–2015] - statystyki
Liczba pojazdów biorących udział w badaniu: 500
Rodzaj paliwa: Pb: 17% ON: 79% Hybryda: 4%
Pochodzenie: Polska: 22% sprowadzony: 78%
Nadwozie: sedan: 45% kombi: 55%
Rocznik: Odsetek: Deklarowany przebieg: Średnia cena:
2015 5% 20 000 km 85 000 zł
2014 9% 85 000 km 63 000 zł
2013 24% 70 000 km 50 000 zł
2012 34% 160 000 km 47 000 zł
2011 28% 178 000 km 42 000 zł
Statystyki cen i przebiegów przygotowano na podstawie OTOMOTO i Allegro

Egzemplarze z początku produkcji wycenia się na około 30–35 tys. zł. Cena jaką trzeba zapłacić za młodszy i zadbany samochód to około 50–60 tys. zł. Spore są przebiegi, ale też duża liczba aut pochodzi z polskich salonów, zatem można sprawdzić historię. Peugeot 508 zwykle wyjeżdżał z salonu w dość bogato wyposażonej wersji.

Czy warto?

Peugeotowi 508 nie można wiele zarzucić, za to można go docenić za dopracowanie konstrukcji. Jego największą zaletą są silniki wysokoprężne oraz bogate wyposażenie wielu egzemplarzy. Trzeba pamiętać, że utrata wartości będzie większa niż w przypadku wymienionych we wstępie konkurencyjnych modeli, zatem warto taki samochód kupić na dłużej. Polecamy ten model w wersji 2.0 HDI SW, najlepiej z manualną skrzynią biegów.

Zobacz również: Audi A4 (B9) Avant 2.0 TDI (2016) - test

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001] Używany Mercedes-Benz Klasy S W140 [1991-1998] - poradnik kupującego Używane Audi A8 D2 [1994-2002] - poradnik kupującego Używane Subaru Impreza GC bez turbo [1993-2000] - poradnik kupującego BMW Serii 7 E38 [1994-2001] – poradnik kupującego Używany Nissan Micra K11 [1992-2003] – poradnik kupującego Używana Kia cee’d I [2006-2012] – poradnik kupującego Mocne auta za rozsądne pieniądze - przegląd rynku używanych Używane Volvo 740/940 [1984-1998] - poradnik kupującego Dobre samochody używane z benzynowym silnikiem turbo Używane Volvo XC70 [2000-2006] - poradnik kupującego Najtańsze, używane auta uterenowione z napędem 4x4 Używane BMW Serii 3 E90 [2005-2012] - poradnik kupującego Używany Volkswagen Golf IV GTI [1997-2003] - poradnik kupującego Używana Honda Civic FN2 Type R [2007-2010] - poradnik kupującego Używana Škoda Octavia II Scout [2007-2012] - poradnik kupującego Używane SUV-y i crossovery za 30 000 - 40 000 zł - poradnik kupującego Na co zwrócić uwagę kupując SUV-a? Używana Mazda 3 II BL [2009-2013] - poradnik kupującego Używane kabriolety za rozsądne pieniądze – co kupić do 10 000 zł?

Popularne w tym tygodniu:

Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić? Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003] Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń