Używany Peugeot 508 [2011-2015] - poradnik kupującego

Ten artykuł ma 3 strony:

Który silnik wybrać?

Jednoznacznie diesla 2.0 HDI i obojętnie, w której odmianie mocy. Jest to najlepszy silnik w tym modelu. Znany, dopracowany i bardzo trwały oraz ceniony za niezawodność. Nie ma sensu kombinować pod kątem filtra FAP, ponieważ każda odmiana 508 go ma. Jest to element trwały i nie sprawiający problemów, a wymaga jedynie uzupełniania płynu Eolys.

Peugeot 508 RXH - hybryda, którą odradzamy ze względu na duże ryzyko poniesienia wysokich kosztów eksploatacyjnych.

Oczywiście nie można narzekać na silnik 1.6 HDI poza tym, że nie zapewnia dobrych osiągów. Nawet najnowsza, 115-konna odmiana potrzebuje około 12 s na rozpędzenie się do 100 km/h. Jednak eksploatacyjnie jest to bardzo dobry motor, tańszy w naprawach od 2.0 HDI. Jedna uwaga – niższe zużycie paliwa można osiągnąć wyłącznie podczas spokojnej, ekonomicznej jazdy.

Trudno ocenić silnik 1.6 THP, który na początku swojej historii był okrzyknięty najlepszą jednostką napędową w swojej klasie, by już po roku zostać przez użytkowników oceniony jako konstrukcja wadliwa. Później go poprawiono, a taką zmodyfikowaną odmianę otrzymał Peugeot 508. Na razie silniki te nie są złe, nie narzeka się na pękający czy przeskakujący łańcuch rozrządu, ale wciąż potrafi on hałasować ponieważ się rozciąga. Jeżeli jeździcie mniej, to oczywiście benzyna będzie lepszym wyborem od diesla. Natomiast alternatywą na krótkie dystanse może być mniejszy motor wysokoprężny 1.6.

Benzynowej odmiany wolnossącej nie polecamy. Nie oferuje niczego poza niższą ceną zakupu. Nie jest ani oszczędniejszy od 1.6 THP, a już na pewno nie dynamiczniejszy. Osiągami nie przebija nawet 1.6 HDI. Jednak na miasto i na krótkie dystanse będzie OK. Jednostki VTI dotyczą te same uwagi odnośnie łańcucha rozrządu co THP.

Peugeot 508

Trudno polecić wersję hybrydową, która w zasadzie nie ma żadnego sensu. Zaprzęgnięcie w napęd hybrydowy diesla jest dość niefortunne, a stopień skomplikowania konstrukcji wysoki. Trzeba przyznać, że napęd nie jest awaryjny, ale ze świecą szukać specjalistycznej obsługi, skoro powszechnie wiadomo jak ten temat wygląda w ASO. Co gorsza, hybryda nie oferuje ani skutecznego napędu 4×4, ani też porządnego bagażnika.

Co się psuje?

Tak jak napęd hybrydowy, trudno polecić również przekładnię automatyczną przed liftingiem. Dopiero zmodyfikowane skrzynie po lifcie odznaczają się odpowiednią kulturą pracy. Jak będzie z ich awaryjnością? Tego na razie nie wiadomo, ale radzimy podchodzić do tego ostrożnie. Peugeoty nie cieszą się u nas dużą popularnością zatem z naprawą może być problem.

Zobacz również: Audi A4 (B9) Avant 2.0 TDI (2016) - test

Nieduże problemy sprawia także pukające tylne amortyzatory. Co gorsza, części zamienne nie są łatwo dostępne poza ASO. Są też problemy z przednimi wahaczami odmiany GT, które nie wytrzymują długich przebiegów. Warto pamiętać o regularnej kontroli zbieżności kół, ponieważ złe ustawienie zawieszenia może spowodować przyspieszone zużycie ogumienia.

Pojawiają się sporadycznie drobne problemy elektryczne. Głównie dotyczą wyposażenia – kamera cofania, system audio, zestaw multimedialny, centralny zamek. Ciekawą przypadłością tego modelu jest wlewająca się do bagażnika wersji sedan woda po otwarciu klapy. Nie jest to awaria, lecz wada konstrukcyjna.

Koszty eksploatacji, dostępność i ceny części zamiennych

Koszty eksploatacji można na razie uznać za niskie. Aby nie narażać się na wysokie wydatki warto zrezygnować z trzech rzeczy: odmiany GT, RXH i automatycznej skrzyni biegów.

Trochę brakuje na rynku elementów zamiennych do Peugeota 508. Wszystko do silników i przeniesienia napędu można kupić, ponieważ motory są popularne, ale na przykład zakup wahaczy tylnej osi jest bardzo trudny poza ASO. Ponadto nawet zamienniki zawieszenia nie są tanie.

Przykładowe ceny części zamiennych — nieoryginalnych
Nazwa części Cena części
Napęd rozrządu silnika 600 zł
Pompa wody 330 zł
Dwumasowe koło zamachowe 1700 zł
Sprzęgło kompletne 760 zł
Wysprzęglik 340 zł
Amortyzator przedni 500 zł
Amortyzator tylny  430 zł
Przedni wahacz 480 zł
Tarcze i klocki hamulcowe — przód 550 zł
Tarcze i klocki hamulcowe — tył 500 zł
Ceny części przygotowano dla modelu 508 2.0 HDI (150 KM)

Całe szczęście, że auto nie psuje się nagminnie, a jeżeli już, to tylko drobiazgi. W przyszłości rynek zamienników będzie obszerniejszy, a i pewnie więcej usterek wyjdzie na jaw. Natomiast na chwilę obecną nie można narzekać.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używane Audi A8 D2 [1994-2002] - poradnik kupującego Używane Subaru Impreza GC bez turbo [1993-2000] - poradnik kupującego BMW Serii 7 E38 [1994-2001] – poradnik kupującego Używany Nissan Micra K11 [1992-2003] – poradnik kupującego Używana Kia cee’d I [2006-2012] – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001] Mocne auta za rozsądne pieniądze - przegląd rynku używanych Używane Volvo 740/940 [1984-1998] - poradnik kupującego Dobre samochody używane z benzynowym silnikiem turbo Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volvo XC70 [2000-2006] - poradnik kupującego Najtańsze, używane auta uterenowione z napędem 4x4 Używane BMW Serii 3 E90 [2005-2012] - poradnik kupującego Używany Volkswagen Golf IV GTI [1997-2003] - poradnik kupującego Używana Honda Civic FN2 Type R [2007-2010] - poradnik kupującego Używany Mercedes-Benz Klasy S W140 [1991-1998] - poradnik kupującego Używana Škoda Octavia II Scout [2007-2012] - poradnik kupującego Używane SUV-y i crossovery za 30 000 - 40 000 zł - poradnik kupującego Na co zwrócić uwagę kupując SUV-a? Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używana Mazda 3 II BL [2009-2013] - poradnik kupującego Używane kabriolety za rozsądne pieniądze – co kupić do 10 000 zł? Używana Mazda MX-5 NB [1998-2005] – poradnik kupującego Udane modele samochodów, marek powszechnie uznawanych za awaryjne

Popularne w tym tygodniu:

BMW Serii 7 E38 [1994-2001] – poradnik kupującego Używane Audi A8 D2 [1994-2002] - poradnik kupującego Używane Volvo S80 I [1998-2005] - poradnik kupującego Używana Toyota Celica VII [1999-2005] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Alfa Romeo 155 2.0 TS [1992-1997] Używana Toyota Prius II [2004-2009] - poradnik kupującego Używane Mitsubishi Pajero Pinin [1999-2005] - poradnik kupującego Używane Subaru Impreza GC bez turbo [1993-2000] - poradnik kupującego