Używany Peugeot 508 [2011-2015] - poradnik kupującego

Nie jest tak popularny jak Insignia, Mondeo czy Passat, ale w młodym pokoleniu francuskich samochodów klasy średniej to jedna z ciekawszych propozycji. Gdy zestawić go z najmocniejszymi graczami w segmencie, okazuje się być w czołówce pod względem niezawodności.

Ten artykuł ma 3 strony:

Używany Peugeot 508 — charakterystyka i budowa

Z tego artykułu dowiesz się:

  1. Jakim samochodem jest Peugeot 508
  2. Jakie silniki montowano w Peugeot 508
  3. Jaki silnik wybrać do Peugeot 508
  4. Który silnik jest najlepszy w Peugeot 508
  5. Czy warto wybrać hybrydę Peugeot 508 RXH
  6. Co się psuje w Peugeot 508
  7. Jakie są koszty eksploatacji Peugeot 508
  8. Czy można kupić zamienniki do Peugeot 508
  9. Ile kosztuje używany Peugeot 508
  10. Czy warto kupić Peugeot 508

Peugeot 508 to auto klasy średniej, które debiutowało dość późno, bo w 2010 roku, czyli 2–3 lata po swojej francuskiej konkurencji w postaci Renault Laguny i Citroëna C5. Jest też młodszy od Mondeo trzeciej generacji i Opla Insignii, ale w tym samym roku na rynku pojawił się najmocniejszy gracz – Volkswagen Passat B7.

Peugeot 508

Samochód ma dość kontrowersyjną stylistykę, zupełnie odbiegającą od tego co pokazał jego poprzednik – Peugeot 407. Jednym się nie podoba, innym podoba się bardzo i trudno kogoś podejrzewać o zły gust. Tak sedan jak i kombi wyglądają elegancko, co w tym segmencie jest istotne. Auto dobrze zmontowano, z ponadprzeciętnej jakości materiałów, a przestronność kabiny nie budzi zastrzeżeń. Można mieć jakieś do obsługi, ale nietrudno się przyzwyczaić.

Na górze wersja standardowa z kolumną MacPhersona z przodu.
Poniżej wersja GT z kolumną resorującą oddzieloną od zwrotnicy.

Przeciętny jest bagażnik sedana o pojemności 473 litry, do tego płaski. Natomiast kombi ma już akceptowalne 518 litrów. Obie te pojemności zostały zmierzone wg normy VDA. Producent podaje także większe wartości – odpowiednio 497 i 612 litrów. Warto jednak zaznaczyć, że w kombi (SW) kufer szybko się kończy ponad roletą, ponieważ tylną szybę mocno pochylono.

W zeszłym roku model przeszedł facelifting i naszym zdaniem wyszło mu to na dobre, zwłaszcza pod względem stylistyki. Został wyposażony w nowy system multimedialny oraz kilka systemów bezpieczeństwa. Odmiana RXH przed liftem to kombi z napędem hybrydowym, który realizował napęd tylnej osi silnikiem elektrycznym. Po lifcie odmiana RXH w Polsce jest już tylko wersją uterenowioną z napędem na jedną oś, natomiast na wybranych rynkach nadal pozostaje hybrydą.

Peugeot 508 SW RXH 2.0 BlueHDI 180 EAT6 — test, opinia, spalanie, cena

Każdy ma własny pomysł na swojego crossovera bo to bardzo elastyczny segment. W ten sposób powstają cross kombi, cross vany i już niedługo nikogo nie…

Zobacz również: Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM Allure - test

Peugeot 508 SW
Peugeot 508

Samochód nie licząc hybrydy występował wyłącznie w wersji przednionapędowej, z silnikiem umieszczonym poprzecznie. Zawieszenie przednie stanowią kolumny MacPhersona, ale w wersji topowej GT zastosowano zawieszenie z oddzieloną od kolumny resorującej zwrotnicą. Mamy tu dwa wahacze na koło i jest to układ z… Peugeota 407. Tylna oś 508 zawsze jest wielowahaczowa. Samochód jest dość specyficznie zestrojony, ponieważ jest sztywny, oferuje dobrą jakość prowadzenia, ale brakuje mu komfortu typowego dla tego segmentu i typowego dla francuzów.

Historia Peugeota 508 w pigułce:

  • 2010 r. – premiera modelu
  • 2012 r. – premiera odmiany hybrydowej RXH
  • 2014 r. – prezentacja wersji po liftingu, wzmocnione wszystkie silniki oprócz 1.6 VTI (hybryda RXH znika z polskiego rynku, a RXH zostaje specyfikacją wyposażenia)

Silniki

Od początku Peugeot montował benzynowe silniki 1.6 VTI oraz 1.6 THP, a także znane diesle 1.6 HDI oraz 2.0 HDI. Jednostka VTI to wolnossący motor o mocy 120 KM, średnio pasujący do tego modelu, stanowiący wersję bazową. Doładowany THP oferuje już solidne 156 KM, a po liftingu 165 KM.

Diesel 1.6 HDI nieco lepiej pasuje do Peugeota 508 niż wolnossący benzyniak. Osiąga skromne 110 KM, a po liftingu moc podniesiono do 115 KM. Lepsza jest wersja 2-litrowa o mocy 140 i 163 KM przed liftem, a 150 oraz 180 KM po lifcie.

Rzadko spotykana odmiana 2.2 HDI o mocy 204 KM jest niemal równoważna osiągami z wersją hybrydową, w której diesla 2.0 HDI o mocy 163 KM sprzęgnięto z 37-konnym silnikiem elektrycznym. Warto tu dodać, że odmiana RHX dostępna jako kombi ma akumulator umieszczony pod podłogą bagażnika. Ten zaś skurczył się do 423 litrów.

Automatyczne skrzynie biegów były oferowane w mocniejszych wersjach silnikowych — 1.6 THP oraz 2.0 HDI, a także w hybrydzie.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001] Używany Mercedes-Benz Klasy S W140 [1991-1998] - poradnik kupującego Używane Audi A8 D2 [1994-2002] - poradnik kupującego Używane Subaru Impreza GC bez turbo [1993-2000] - poradnik kupującego BMW Serii 7 E38 [1994-2001] – poradnik kupującego Używany Nissan Micra K11 [1992-2003] – poradnik kupującego Używana Kia cee’d I [2006-2012] – poradnik kupującego Mocne auta za rozsądne pieniądze - przegląd rynku używanych Używane Volvo 740/940 [1984-1998] - poradnik kupującego Dobre samochody używane z benzynowym silnikiem turbo Używane Volvo XC70 [2000-2006] - poradnik kupującego Najtańsze, używane auta uterenowione z napędem 4x4 Używane BMW Serii 3 E90 [2005-2012] - poradnik kupującego Używany Volkswagen Golf IV GTI [1997-2003] - poradnik kupującego Używana Honda Civic FN2 Type R [2007-2010] - poradnik kupującego Używana Škoda Octavia II Scout [2007-2012] - poradnik kupującego Używane SUV-y i crossovery za 30 000 - 40 000 zł - poradnik kupującego Na co zwrócić uwagę kupując SUV-a?

Popularne w tym tygodniu:

VW T5 szybszy od Porsche. Szalony pomysł berlińskiej firmy Używane Renault Clio III: francuski maluch zaskakuje niezawodnością i niskimi kosztami Ryzykowne wersje popularnych aut. Tanie w zakupie, drogie w utrzymaniu Używana Honda FR-V [2004-2009]: dziwna, ale bardzo praktyczna Używany Volkswagen Lupo: godny uwagi maluch za dwie pensje