Volkswagen zlikwiduje 23 tysiące miejsc pracy

Volkswagen osłabiony po aferze spalinowej szuka oszczędności wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. Niemiecki koncern zamierza zwiększyć efektywność swoich zakładów i zlikwidować zbędne stanowiska. W wyniku restrukturyzacji zlikwidowanych zostanie 23 tysiące miejsc pracy.

Volkswagen

Brzmi groźnie, lecz w rzeczywistości nie będzie tak źle. Odważne zmiany w Volkswagenie nie będą oznaczać, że 23 tysiące osób zostanie wyrzuconych z hukiem. Zgodnie z planem większość pracowników zostanie wysłanych na wcześniejsze emerytury. Pozostałą część Volkswagen zamierza przenieść do innych firm, współpracujących z koncernem lub należących do niego. Oprócz wspomnianych 23 000 miejsc pracy w Europie, planowane są także cięcia w wysokości 7000 tysięcy stanowisk w Ameryce Południowej i Stanach Zjednoczonych.

Co ważne, mimo oszczędności i zwolnień, Volkswagen zobowiązał się do utworzenia 9000 nowych stanowisk w zakładach zajmujących się produkcją pojazdów elektrycznych. Mowa tu o fabrykach z Zwickau, Kassel, Wolfsburgu i Brunszwiku. Niemiecki koncern robi wszystko, aby poprawić swój wizerunek, nadszarpnięty aferą spalinową. Produkcja elektryków będzie więc rosnąć w lawinowym tempie.

Plan oszczędności Volkswagena ma doprowadzić do rocznego wzrostu na poziomie 3,7 mld euro już na przełomie dekad. Oznacza to, że Volkswagen zamierza całkowicie wygrzebać się z kłopotów w ciągu najbliższych 2–3 lat. Najnowsze inwestycję będą skupiać się przede wszystkim na pojazdach wykorzystujących alternatywne źródła napędu oraz systemy autonomicznej jazdy.

Przedstawiciele koncernu podkreślają, że chcą przyczynić się do popularyzacji takich rozwiązań i wpłynąć na europejską politykę w taki sposób, aby zachęcić klientów do zakupu nowoczesnych, ekologicznych aut. Mowa tu o ulgach podatkowych, czy rządowych dopłatach. Oczywiście w wielu krajach takie rozwiązania są już stosowane. Volkswagen zamierza jednak sprawić, że skala ulg i dofinansowań wzrośnie.

Jedno jest pewne — przed Niemcami bardzo trudny, jeśli nie rewolucyjny okres. Volkswagen przez kilkanaście dobrych lat kreował się na specjalistę od diesli, aby potem zaprzepaścić wszystko w zaledwie kilka miesięcy. Teraz koncern robi wszystko, aby wybielić swój wizerunek. Pytanie tylko czy klientom przypadnie do gustu ten nowo obrany kierunek.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Subaru Viziv-7 Concept, czyli zapowiedź dużego SUV-a Rajd Australii 2016: koniec epoki Volkswagena Robert Kubica testuje bolid LMP1 Nowe Mini John Cooper Works Rally na przyszłoroczny Dakar Znamy polskie ceny nowego BMW Serii 5 Grandland X, czyli nowy SUV spod znaku Opla Bardzo szybki Mercedes-AMG S63 Coupe od G-Power Klasyczny Jaguar XKSS doczeka się 9 fabrycznie nowych egzemplarzy Rezvani Beast doczekało się dachu - poznajcie wersję Alpha Jeep Compass (2017) - premiera Porsche 911 RSR (2017) - premiera McLaren oficjalnie zapowiedział 3-miejscowego następcę modelu F1 Genesis G80 doczekał się sportowej wersji Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet - luksusowy kabriolet oficjalnie przedstawiony Piękny Aston Martin Vanquish S debiutuje w Los Angeles Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (2017) - premiera Porsche zapowiada najbardziej spektakularne 911 w historii I-Pace Concept, czyli elektryczny SUV Jaguara Tesla sprzedaje więcej aut, niż jest w stanie serwisować Sportowy Volkswagen Passat z silnikiem VR6 zadebiutuje w Los Angeles Citroën C-Elysée został odmłodzony Alfa Romeo Stelvio zadebiutuje już 16 listopada Co dalej z kierowcami Volkswagena? Najbardziej niezawodne i awaryjne auta według raportu GTÜ 2017

Popularne w tym tygodniu:

Radar Iskra-1 uznany za nieskuteczny. Znowu Wniosek osiedlowego radnego – dość deptania barw narodowych na ulicach Czy doświadczony kierowca zdałby dziś egzamin na prawo jazdy? Alpine otworzy salon sprzedaży w Polsce Niemiecka prokuratura przeszukała siedzibę Audi Międzynarodowe Targi Poznań Motor Show 2017 – informacje Wynalazca reflektostopu przestrzega przed chińskimi podróbkami Opel coraz bardziej premium, dzięki programowi personalizacji Exclusive Większa rodzina Aston Martin Lagonda już wkrótce Zmierzch Coupé i Cabrio? BMW i Mercedes ograniczą ofertę modeli Pomóżmy Jackowi! - poparzony mechanik potrzebuje wsparcia Jakie modele samochodów wybierają najchętniej klienci prywatni