Odświeżona Mazda CX-5 (2017) - premiera

Nowa Mazda CX-5 może nie jest całkowicie nowa, ale przeszła gruntowny lifting nadwozia, wnętrza i otrzymała kilka zmian technicznych mających wpływ na prowadzenie samochodu i przyjemność jego użytkowania.

Ten artykuł ma 3 strony:

Facelifting w pełnym znaczeniu tego słowa, choć równie dobrze tę Mazdę CX-5 można nazwać nową. Sylwetka została zachowana, ale niemal każdy element nadwozia uległ zmianom. Najbardziej wyraźnym przedni pas, który zyskał nowy grill oraz światła poprowadzone w inny sposób niż dotychczas. Reflektory nie tworzą już integralnej, a raczej oddzielną część pasa, natomiast dolna, chromowana listwa grilla wygląda tak, jakby je podtrzymywała.

Facelifting w pełnym znaczeniu tego słowa, choć równie dobrze tę Mazdę CX-5 można nazwać nową. Sylwetka została zachowana, ale niemal każdy element nadwozia uległ zmianom. Najbardziej wyraźnym przedni pas, który zyskał nowy grill oraz światła poprowadzone w inny sposób niż dotychczas. Reflektory nie tworzą już integralnej, a raczej oddzielną część pasa, natomiast dolna, chromowana listwa grilla wygląda tak, jakby je podtrzymywała.

Zderzak z przodu jest teraz nakreślony bardziej poziomo, co wizualnie dodaje nowej Mazdzie CX-5 większej szerokości.

Zderzak z przodu jest teraz nakreślony bardziej poziomo, co wizualnie dodaje nowej Mazdzie CX-5 większej szerokości.

Na boku nadwozia są inne przetłoczenia - jest ich mniej, a dominuje tylko jedno poprowadzone od początku maski do tylnego nadkola. Zmianie uległ nawet kształt samych nadkoli, które teraz są bardziej zaokrąglone. Na uwagę zasługuje również wyraźna ramka ostatniego okienka oraz brak podzielenia słupka C na podstawowy i pomocniczy. Nawet klapka wlewu paliwa ma inny kształt.

Na boku nadwozia są inne przetłoczenia - jest ich mniej, a dominuje tylko jedno poprowadzone od początku maski do tylnego nadkola. Zmianie uległ nawet kształt samych nadkoli, które teraz są bardziej zaokrąglone. Na uwagę zasługuje również wyraźna ramka ostatniego okienka oraz brak podzielenia słupka C na podstawowy i pomocniczy. Nawet klapka wlewu paliwa ma inny kształt.

Z tyłu widzimy subtelniejsze światła i mniejszy spoiler, który został wydłużony ku dołowi. Zupełnie inne przetłoczenia  z tyłu sprawiają, że CX-5 jest teraz wizualnie lżejsza.

Z tyłu widzimy subtelniejsze światła i mniejszy spoiler, który został wydłużony ku dołowi. Zupełnie inne przetłoczenia z tyłu sprawiają, że CX-5 jest teraz wizualnie lżejsza.

Deska rozdzielcza jest całkowicie nowa, prezentuje się nowocześniej i wygląda podobnie jak nadwozie, czyli lekko. Zmieniono w niej praktycznie każdy obszar, zatem nie ma sensu wymieniać wszystkiego. Warto jednak zaznaczyć, że w temacie wnętrza dodano do odświeżonej CX-5 wyświetlacz HUD na szybie czołowej oraz zdalnie sterowaną pokrywę bagażnika.

Deska rozdzielcza jest całkowicie nowa, prezentuje się nowocześniej i wygląda podobnie jak nadwozie, czyli lekko. Zmieniono w niej praktycznie każdy obszar, zatem nie ma sensu wymieniać wszystkiego. Warto jednak zaznaczyć, że w temacie wnętrza dodano do odświeżonej CX-5 wyświetlacz HUD na szybie czołowej oraz zdalnie sterowaną pokrywę bagażnika.

Samochód będzie dostępny z jednym z dwóch znanych silników benzynowych – SKYACTIV-G 2.0 oraz SKYACTIV-G 2.5. Na rynku europejskim królem jest oczywiście diesel SKYACTIV-D 2.2. Inżynierowie poprawili kulturę pracy motorów, zmniejszając wibracje i poprawiając płynność rozwijania mocy. Zmniejszono opory w układzie przeniesienia napędu i poprawiono szybkość działania sprzęgła dołączającego napęd tylnej osi. Samo prowadzenie samochodu będzie jeszcze lepsze dzięki systemowi G-Vectoring Control, który nie tylko poprawia bezpieczeństwo, ale także komfort pokonywania zakrętów. Sztywniejsze nadwozie również będzie miało w tym swój udział. Nowe amortyzatory mają większą średnicę tłoków, a układ hamulcowy dostał funkcję Auto-Hold. Samochód będzie wyposażony we wszystkie systemy bezpieczeństwa znane u konkurencji.

Samochód będzie dostępny z jednym z dwóch znanych silników benzynowych – SKYACTIV-G 2.0 oraz SKYACTIV-G 2.5. Na rynku europejskim królem jest oczywiście diesel SKYACTIV-D 2.2. Inżynierowie poprawili kulturę pracy motorów, zmniejszając wibracje i poprawiając płynność rozwijania mocy. Zmniejszono opory w układzie przeniesienia napędu i poprawiono szybkość działania sprzęgła dołączającego napęd tylnej osi. Samo prowadzenie samochodu będzie jeszcze lepsze dzięki systemowi G-Vectoring Control, który nie tylko poprawia bezpieczeństwo, ale także komfort pokonywania zakrętów. Sztywniejsze nadwozie również będzie miało w tym swój udział. Nowe amortyzatory mają większą średnicę tłoków, a układ hamulcowy dostał funkcję Auto-Hold. Samochód będzie wyposażony we wszystkie systemy bezpieczeństwa znane u konkurencji.

Zobacz również: Ford Edge 2.0 TDCI Biturbo Sport (2016) - test

Kolejną nowością tego modelu ma być lakier Soul Red Crystal o głębszej czerwieni. Jak przy każdym liftingu zaprojektowano inne wzory obręczy kół. Wszystkie zmiany techniczne poznamy po oficjalnej premierze w Europie, bo to odbyła się za Oceanem.

Kolejną nowością tego modelu ma być lakier Soul Red Crystal o głębszej czerwieni. Jak przy każdym liftingu zaprojektowano inne wzory obręczy kół. Wszystkie zmiany techniczne poznamy po oficjalnej premierze w Europie, bo to odbyła się za Oceanem.

Mazda CX-5 2,0 Skyactiv-G SkyENERGY – sky is the limit? [test autokult.pl]

Mazda, zaczynając od nazwy technologii, a na polskiej premierze zorganizowanej w warszawskim porcie lotniczym kończąc, wiąże model CX-5 z pewną…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Nowe zdjęcia Škody Octavii - Laurin & Klement oraz detale wnętrza Ford Mustang na SEMA z ponad 1000-konnym motorem Toyota Tacoma w wojskowym stylu od Carlex Design Jeden z ostatnich Fordów Mustangów Shelby GT350 na sprzedaż Kawalkada Maserati pierwszy raz w Polsce Restomod nie musi być sportowy - poznajcie Chevroleta Napco od Legacy Classic Trucks Porsche 911 GT3 Cup (2017) - premiera Hyundai RN30 concept (2016) - premiera 5 specjalnych wersji na 70. urodziny marki Ferrari BMW M3 - 30 lat sportowca i ewolucja jego niezwykłych wersji Ostatnia sztuka Mitsubishi Lancera Evo sprzedana za 76,4 tys. dolarów Nowa Kia Rio na nowych zdjęciach Mercedes-AMG GT i GT C Roadster (2017) - premiera Chińska wersja Jeepa Wranglera 6x6 Land Rover Discovery V - mała premiera przed premierą Zwycięska rajdówka Peugeota zmienia nadwozie na 3008 DKR Kolekcja chłodzonych powietrzem Porsche sprzedana za 24 mln złotych! Porsche Panamera 4 E-Hybrid (2016) - premiera Audi A5/S5 Sportback oraz wersja g-tron (2017) - premiera Siedem Singerów spotkało się w jednym miejscu Piecha AMG GT-RSR - pierwszy pomysł na niemieckiego hardkorowca Renault Grand Scénic na nowych zdjęciach Moc 740 KM w BMW M6 bez modyfikacji silnika Ford Mustang Fastback 1967 od Carlex Design

Popularne w tym tygodniu:

Hyundai i30 N (2017) - premiera