Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (2017) - premiera

Alfa Romeo dołącza do grupy producentów samochodów luksusowych, którzy oferują mocne SUV-y. Pozostaje tylko pytanie, na które odpowiedź poznamy dopiero po pierwszych jazdach: czy to na pewno luksusowe auto klasy premium?

Przynajmniej tak wygląda, choć nie prezentuje się jak milion dolarów (czyt. Alfa Giulia Quadrifoglio). Ma sylwetkę doskonale znaną w tym segmencie. Wystarczy popatrzeć na takie modele jak Jaguar F-Pace czy też Maserati Levante by od razu sklasyfikować Alfę Stelvio Quadrifoglio jako ich konkurenta. Stylistyka została zaczerpnięta m. in. z Giulii, być może nawet zbyt mocno, ale linia nadwozia to bez wątpienia SUV.

Rzut oka pod maskę również jednoznacznie określa to auto. Motor został przeszczepiony z Giulii, ma więc 2,9 litra pojemności w układzie V6 z doładowaniem. W Stelvio produkuje prawdopodobnie te same 510 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego. Napęd przenoszony jest na cztery koła w sposób stały za pośrednictwem automatycznej przekładni z ośmioma przełożeniami. Tylny mechanizm różnicowy ma konstrukcję realizującą mechanicznie zjawisko Torque Vectoringu. Najpewniej wszystkie wersje silnikowe będą wyposażone w napęd na cztery koła.

Prowadzenie musi być wzorowe, bo nazwa Stelvio do czegoś zobowiązuje. Dla jednych to tylko przełęcz we włoskich Alpach, ale dla miłośników motoryzacji jedna z najpiękniejszych i najbardziej krętych dróg świata. Ten SUV powinien jej podołać dzięki amortyzatorom adaptacyjnym i hamulcom węglowo-ceramicznym przygotowanym przez Brembo.

Na razie producent nie podał zbyt wielu informacji na temat samochodu i jego parametrów, ale spodziewamy się bardzo dobrych osiągów wersji Quadrifoglio. W przygotowaniu są także bardziej „cywilne” odmiany, m. in. z silnikami czterocylindrowymi. Benzynowe turbo ma osiągać w najmocniejszej odmianie aż 280 KM, co już jest niezłym wynikiem. Natomiast obowiązkowo w Europie pojawi się także odmiana wysokoprężna z dieslem od Giulii – 2.2 generujący 150 lub 180 KM. Ciekawe, czy producent pokusi się o przygotowanie lub zapożyczenie silnika Diesla V6, będącego konkurencyjnym dla aut tego segmentu.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (2017) - zdjęcia

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Porsche zapowiada najbardziej spektakularne 911 w historii I-Pace Concept, czyli elektryczny SUV Jaguara Tesla sprzedaje więcej aut, niż jest w stanie serwisować Sportowy Volkswagen Passat z silnikiem VR6 zadebiutuje w Los Angeles Citroën C-Elysée został odmłodzony Alfa Romeo Stelvio zadebiutuje już 16 listopada Co dalej z kierowcami Volkswagena? Najbardziej niezawodne i awaryjne auta według raportu GTÜ 2017 Grand Prix Brazylii (2016) - Rosberg o krok od mistrzostwa Kolejne BMW M2 trafiło w ręce tunera Mercedes-Maybach S650 Cabriolet w oficjalnej zapowiedzi Producenci apelują do Donalda Trumpa o nie zaostrzanie norm emisji spalin Mercedes Vito trafił w ręce specjalistów z Carlex Design ELSA - Nissan i Renault dają drugie życie bateriom samochodowym Tesla wybuduje w Europie gigantyczną fabrykę Volkswagen Golf VII FL (2017) - bardziej cyfrowy i oszczędniejszy Porsche Panamera debiutuje z nowym V6 i wersją wyposażeniową Executive CEPiK 2.0 zadebiutuje dopiero w 2018 roku Polak za kółkiem, czyli jak wypadamy w statystykach Zapowiedź Opla Insignii Grand Sport Już niebawem wszystkie Ferrari mogą być hybrydami Škoda Kodiaq – polski cennik Znamy ceny odświeżonego Seata Leona Tesla rezygnuje z darmowego ładowania

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Infiniti Q60 Project Black S może trafić do produkcji seryjnej Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Porsche 911 GT2 RS zaprezentowane na E3 wraz z grą Forza Motorsport 7 Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Nowy Mercedes Klasy A: wszystko co wiemy o nowej generacji Jakie wnętrza lubią Polacy?