CEPiK 2.0 zadebiutuje dopiero w 2018 roku

Pod koniec września tego roku informowaliśmy was o przesunięciu wprowadzenia w życie bazy Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców 2.0, która zaliczyła już dwa poważne opóźnienia. Wiemy kiedy planuje się jej start.

fot. Marcin Łobodziński

Uruchomienie bazy CEPiK 2.0 miało nastąpić pierwotnie 4 stycznia 2016 roku, ale termin przesunięto na początek przyszłego roku. Jednak już we wrześniu stało się jasne, że plany będą skorygowane, choć nie znaliśmy jeszcze ostatecznego terminu. Teraz wiemy, że jest to 4 czerwca 2018 roku!

Podstawową przyczyną przesunięcia terminu jest brak przygotowania starostw do przekazywania danych do CEPiK-u. Tak wynika z raportu przygotowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji. Chodzi m. in. o rejestracje pojazdów i wydawanie praw jazdy. Resort cyfryzacji przygotowuje tzw. harmonogram uruchomienia CEPiK 2.0, zgodnie z którym ostateczny termin realizacji projektu to właśnie połowa 2018 roku.

W międzyczasie Instytut Transportu Samochodowego przygotowuje specjalny katalog marek i modeli pojazdów, które znajdą się w nowej bazie. Obecnie to, jaki pojazd widnieje w CEPiK zależy wyłącznie od urzędnika, dlatego nie powinny dziwić samochody 1000-letnie czy takie specyficzne modele jak Ford Astra lub Opel Korsa.

Ponadto pracuje się nad przepisami, które miałyby pozwolić na wszczęcie postępowania względem kierowcy, który przekroczył dopuszczalną prędkość w terenie zabudowanym o 50 km/h niezależnie od tego czy oddał policjantowi prawo jazdy czy nie. Zatem trudniej będzie uniknąć tego typu kary administracyjnej. Obecnie wystarczy nie oddać policjantowi dokumentu i prawa jazdy raczej nie stracimy.

CEPiK 2.0 po raz kolejny przełożony – na kiedy?

Cyfrowa baza Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w wersji 2.0 miała wystartować od 1 stycznia 2017 roku i tym samym przynieść wielkie zmiany w…

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Polak za kółkiem, czyli jak wypadamy w statystykach Zapowiedź Opla Insignii Grand Sport Już niebawem wszystkie Ferrari mogą być hybrydami Škoda Kodiaq – polski cennik Znamy ceny odświeżonego Seata Leona Tesla rezygnuje z darmowego ładowania 29 nowości Opla zadebiutuje jeszcze przed końcem dekady ABT stworzyło pakiet, który upodabnia Audi S3 Sedan do RS3 Pancerne BMW uratowało kilkadziesiąt osób przed atakiem ISIS Mistrzostwo świata dla Porsche w wyścigach długodystansowych Polski rynek samochodów osobowych - październik 2016 Volkswagen Cross Up! został odświeżony Mercedes wraca do rzędowych szóstek i wprowadza elektryczne doładowanie Poznajcie 850-konny kabriolet Brabusa Mazda MX-5 RF – znamy ceny 720-konne Porsche 911 Turbo GTstreet R od TechART Koniec z bezpłatnymi autostradami w Niemczech Gdzie jest Space Star i co się dzieje w cennikach Mitsubishi? Akcja Znicz 2016 – pełne statystyki wypadków w Polsce Nowy podatek akcyzowy dotknie najuboższych i da bogatym wielkie korzyści Volvo wkracza w nowy poziom luksusu z S90 Excellence Ceny nowego Audi A5 i S5 (2017) Asystent wyścigowego toru jazdy opracowany przez Toyotę Fisker EMotion EV (2017) - grafenowe baterie i ponad 600 km zasięgu

Popularne w tym tygodniu:

Heroiczny wyczyn kierowcy tesli: poświęcił auto by ratować innego kierowcę Fabrycznie nowy Maluch czeka na nowego właściciela Próbowała wjechać na parking, straciła prawo jazdy Przejęcie Opla przez PSA z akceptacją władz Niemiec Piękne Ferrari F50 Mike'a Tysona może być Twoje Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie Polscy studenci budują crossa z napędem elektrycznym Lamborghini mogą stanąć w płomieniach. 6000 aut wezwanych do serwisu Koszty utrzymania samochodu w Europie. Kto płaci najwięcej? Poznajcie 794-konnego Huracána z kompresorem Lżejsze i mocniejsze niż coupé - oto Pagani Huayra Roadster Nowy Ford Fiesta ST (2017) - następca najlepszego hot hatcha na rynku