Nowe Mini Countryman (2017) - premiera

To nie tylko najnowszy, ale także największy model marki Mini w jej historii. Nowy Countryman kontynuuje tradycje swojego poprzednika, pozostając w segmencie kompaktowych crossoverów miejskich, choć znacznie rośnie.

Nowe Mini Countryman urosło. Od swojego poprzednika jest o 20 cm dłuższe i szersze o 3 cm. Rozstaw osi zwiększył się o 7,5 cm. Tym samym, Countryman jeszcze bardziej zbliżył się wymiarami do tradycyjnych kompaktów.

Urósł też bagażnik do solidnych 450 litrów. Pojemność ta jest jednak zmienna, ponieważ tylną kanapę da się przesuwać w zakresie 13 cm. Maksymalna pojemność kufra zwiększyła się do 1390 l. A teraz uwaga — dopuszczalna masa przyczepy wynosi zależnie od silnika od 1500 do 1800 kg.

Nowością w tym modelu jest automatycznie unoszona i zamykana klapa bagażnika. W wersji Picnic Bench znajdziemy w opcjach ławeczkę, na której można się zrelaksować z dala od miasta. Kolejna z nowych opcji to reflektory diodowe. Zupełnie nowy jest wbrew pozorom centralny wyświetlacz dotykowy Visual Boost z kolorowym ekranem o przekątnej 6,5 cala. Można go jeszcze powiększyć w topowej odmianie do 8,8 cala.

Mini nie rezygnuje z tzw. bajerów. Najnowszym ma być Country Timer, który rejestruje jazdę w terenie oraz mierzy rodzaj i stopnień trudności jazdy. Ten jest następnie ilustrowany graficznie na ekranie centralnego zestawu wskaźników. W ten sposób można ustalić, jak szybko i jak intensywnie nowy Countryman jeździ po bezdrożach. To już chyba lekka przesada.

Mini Countryman po latach spędzonych w niszy crossoverów premium ma teraz pełnić także funkcję praktycznego samochodu rodzinnego. W kabinie wygospodarowano więcej miejsca, a pakiet schowków ma podnieść funkcjonalność. Choć auto zmieniło się tak z zewnątrz jak i w środku, to nadal ma ten sam charakter i raczej nie oczekujcie rewolucji. Jedyną ma być przestronność wnętrza.

Auto na początku będzie dostępne w pięciu wersjach napędowych:

Zobacz również: Mini Countryman JCW - wydech

  • Cooper: silnik benzynowy 1,5 l — 136 KM i 220 Nm
  • Cooper S: silnik benzynowy, 2,0 l — 192 KM i 280 Nm
  • Cooper D: silnik wysokoprężny 2,0 l — 150 KM i 330 Nm
  • Cooper SD: silnik wysokoprężny 2,0 l — 190 KM i 400 Nm
  • Cooper S E: silnik benzynowy 1,5 l i elektryczny — 136 KM + 88 KM (systemowo 224 KM i 385 Nm)

W nowym Countrymanie oprócz standardowej 6-biegowej skrzyni manualnej oferowana będzie również 6-stopniowa przekładnia Steptronic. 8-stopniowy automat dostępny będzie jako opcja w wersjach Cooper S i Cooper D. Jedynie w Cooper SD jest jako standard.

Najdynamiczniejszą, zwykłą odmianą tego modelu będzie Cooper S Countryman ALL4 z 8-stopniową skrzynią Steptronic, przyspieszający do 100 km/h w 7,2 s. Oczywiście do czasu gdy powstanie wersja JCW. Z kolei najoszczędniejszy ma być Cooper D Countryman, którego zużycie paliwa wynosi 4,5 – 4,3 l na 100 km.

Alternatywą dla obu pozostaje wersja hybrydowa plug-in z 224-konnym motorem, która przebija obie standardowe odmiany osiągami. Producent podaje zużycie paliwa na tradycyjnym dla takich aut poziomie 2,1 l/100 km. Osiągi? Przyspieszenie 6,8 s do 100 km/h! Zasięg na baterii to około 40 km, przy czym maksymalna prędkość w trybie elektrycznym to 125 km/h. 240-voltowe gniazdko naładuje akumulator w 3 godziny i 15 minut.

Nowe Mini Countryman 2017 — zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mercedes-Benz X-Class concept (2016) - premiera Nowa seria Electric GT i wyścigowa Tesla Model S Znamy kandydatów do nagrody World Car of the Year 2017! Fabryka Craftera we Wrześni otwarta Oto najdroższa kierownica świata! Nowy Citroën C3 - podano polskie ceny Fiat będzie produkował silniki w Polsce Które opony zimowe są w tym roku najlepsze? Grand Prix USA 2016 - Hamilton walczy o swoje Nowe Renault Mégane GrandCoupé - znamy ceny i szczegóły techniczne Zobacz jak ABT odmieniło Volkswagena Tiguana Mercedes niebawem odsłoni swojego pickupa Drogowy Mercedes-AMG GT od stajni wyścigowej Nowy, w pełni autonomiczny autopilot Tesli jest już gotowy Toyota rozszerza produkcję podzespołów w Polsce Seat odświeżył Leona - sprawdź co się zmieniło Lynk & Co 01 – chiński SUV, który podbije Europę? Nowy Renault Scénic – znamy cenę bazową Vilner zajął się wnętrzem Range Rovera Sport Toyota zbuduje hot hatcha opartego na Yarisie? Bugatti 101P - wizja bolidu Formuły 1 na sezon 2020 Mocna Fiesta ST od Mountune Badanie techniczne po terminie dwa razy drożej i tylko w państwowej stacji - projekt nowych przepisów Rząd Niemiec przestrzega właścicieli Tesli przed autopilotem

Popularne w tym tygodniu:

Heroiczny wyczyn kierowcy tesli: poświęcił auto by ratować innego kierowcę Próbowała wjechać na parking, straciła prawo jazdy Przejęcie Opla przez PSA z akceptacją władz Niemiec Piękne Ferrari F50 Mike'a Tysona może być Twoje Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie Polscy studenci budują crossa z napędem elektrycznym Lamborghini mogą stanąć w płomieniach. 6000 aut wezwanych do serwisu Ceny polis OC mogą niebawem wzrosnąć jeszcze bardziej Koszty utrzymania samochodu w Europie. Kto płaci najwięcej? Odświeżone Audi RS3 Sportback kusi 400-konnym napędem Ruszyły przygotowania do inwestycji Mercedesa w Polsce Mercedes-Maybach G 650 Landaulet: otwarta limuzyna na bezdroża