Nowe Renault Mégane GrandCoupé - znamy ceny i szczegóły techniczne

Renault zaprezentowało nowe Mégane z nadwoziem sedan, które skompletowało gamę modelową kompaktowych aut francuskiego producenta. O ile jednak na rynku europejskim nazwa się zgadza, u nas będzie sprzedawane jako GrandCoupé.

Ani to Grand, ani tym bardziej Coupe, ale jednak Renault zdecydowało się na połączenie tych określeń dla stworzenia nazwy sedana. Jest to o tyle uzasadnione, że w ofercie francuskiego producenta wszystko co jest większe niż standardowe, nosi przydomek Grand — Grandtour czy Grand Scenic. Skąd pomysł na Coupe względem sedana? Tego nie wiemy.

Znamy natomiast więcej szczegółów na temat auta zaprezentowanego już w lipcu. Samochód ma być produkowany w zakładzie w Bursie. Zostanie wprowadzony na rynki większości krajów jesienią, natomiast w Polsce zadebiutuje w grudniu.

Mégane GrandCoupé ma 4632 mm długości i największy w segmencie C rozstaw osi wynoszący 2711 mm. Do tej pory 2700 mm było wartością graniczną. Pod tym względem model przerósł pierwszą Lagunę. Również pojemność bagażnika jest imponująca — 550 litrów wg. VDA. Samochód będzie dostępny z jednym z pięciu silników w siedmiu konfiguracjach układu napędowego:

  • SCe 115 - benzynowy 1.6, wolnossący, 115 KM i 156 Nm — skrzynia manualna lub CVT
  • TCe 130 - benzynowy 1.2, turbodoładowany, 130 KM i 200 Nm — skrzynia automatyczna
  • dCi 90 - wysokoprężny 1.5, turbodoładowany, 90 KM i 220 Nm — skrzynia manualna
  • dCi 110 - wysokoprężny 1.5, turbodoładowany, 110 KM i 250–260 Nm — skrzynia manualna-automatyczna
  • dCi 130 - wysokoprężny 1.6, turbodoładowany, 130 KM i 300 Nm — skrzynia manualna

Auto wyceniono na 61 900 zł z podstawowym silnikiem 1.6 w wersji Life. Tylko ten i 90-konny diesel (69 900 zł) są dostępne w tej podstawowej specyfikacji. Druga to Zen i w tej oferowany jest także diesel dCi 110 (77 900 zł). Dopłata za automat w dieslu to 7000 zł. Na chwilę obecną nie wiadomo ile będzie kosztowała przekładnia CVT do silnika benzynowego.

Najmocniejsze jednostki 130-konne oferowane będą wyłącznie z najwyższym standardem wyposażenia Intense. Benzyniaka z automatem EDC wyceniono na 84 600 zł, diesla na 89 100. Co ciekawe, słabszy dCi 110 w tej specyfikacji z automatem kosztuje nieznacznie więcej — 89 600 zł.

Zobacz również: Renault Megane RS - wydech

Wybrane elementy wyposażenia podstawowego:

LIFE

  • Światła do jazdy dziennej LED,
  • Tylne światła LED 3D „Edge Light”,
  • Centralny zamek,
  • ABS + AFU + ESC + HSA,
  • 6 poduszek powietrznych,
  • Regulator-ogranicznik prędkości,
  • Klimatyzacja,
  • Radioodtwarzacz z Bluetooth, USB/jack, wyświetlacz 4,2 cala,
  • Szyby przednie i tylne podnoszone elektrycznie,
  • Lusterka boczne sterowane elektrycznie,
  • Kierownica z regulacją wysokości i głębokości,
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości.

ZEN (Life+)

  • Światła przeciwmgłowe
  • Konsola centralna z podłokietnikiem regulowanym wzdłużnie, schowkiem w podłokietniku i dwoma miejscami na kubki
  • Kierownica pokryta skórą
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego.

INTENSE (Zen+)

  • Obręcze kół ze stopu metali lekkich 16 cali,
  • System wspomagania parkowania tyłem,
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy,
  • Karta Renault Hands Free,
  • Zespół zegarów i wskaźników z kolorowym, 7-calowym ekranem TFT,
  • System MULTI-SENSE,
  • Radioodtwarzacz z Bluetooth, USB/jack, wyświetlacz dotykowy 7 cali,
  • Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa,
  • Czujnik deszczu i światła,
  • Tylna kanapa z podłokietnikiem.

Renault Mégane GrandCoupé — zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Zobacz jak ABT odmieniło Volkswagena Tiguana Mercedes niebawem odsłoni swojego pickupa Drogowy Mercedes-AMG GT od stajni wyścigowej Nowy, w pełni autonomiczny autopilot Tesli jest już gotowy Toyota rozszerza produkcję podzespołów w Polsce Seat odświeżył Leona - sprawdź co się zmieniło Lynk & Co 01 – chiński SUV, który podbije Europę? Nowy Renault Scénic – znamy cenę bazową Vilner zajął się wnętrzem Range Rovera Sport Toyota zbuduje hot hatcha opartego na Yarisie? Bugatti 101P - wizja bolidu Formuły 1 na sezon 2020 Mocna Fiesta ST od Mountune Badanie techniczne po terminie dwa razy drożej i tylko w państwowej stacji - projekt nowych przepisów Rząd Niemiec przestrzega właścicieli Tesli przed autopilotem Samochód firmy Apple przechodzi do historii Po downsizingu przyjdzie pora na upsizing? BMW M4 DTM Champion Edition po raz drugi i tym razem mocniejszy MINI Countryman eDrive – pierwsza hybryda marki przed premierą Nico Hülkenberg kierowcą Renault Sport F1 od sezonu 2017 Rajd Hiszpanii 2016 - Ogier czwarty raz z rzędu mistrzem świata Audi ma odejść z wyścigów długodystansowych po sezonie 2017? Volkswagen Sciroco R po chińskim tuningu Mini Carbon Pro Edition – fabryczny tuning czy kiepski dowcip? Skoda Fabia z naprawdę atrakcyjnym wnętrzem od Carlex Design

Popularne w tym tygodniu:

Jedna tablica na zawsze i inne propozycje Liroya Ford Mustang liderem polskiego rynku aut sportowych Obowiązkowe filtry cząstek stałych w benzyniakach od 2018 roku Poznajcie najszybszą Kię w historii Nowy Lexus LS (2017) - sportowa limuzyna zbudowana od nowa Ford odświeżył legendę - sprawdź co się zmieniło BMW Z4 z silnikiem V10 Vipera Nowe, surowe kary dla drogowych przestępców Oto najmocniejszy Bentley w historii Nowy projekt Brabusa, czyli zielone piekło na kołach Koncept Audi Q8 - jednak hybryda zamiast elektryka Wojskowa zieleń na karoserii BMW M5