Mercedes niebawem odsłoni swojego pickupa

O tym, że Mercedes wkroczy do segmentu pickupów wiemy od dawna. Niemiecki producent jest mistrzem w zapełnianiu rynkowych nisz, więc taka decyzja była tylko kwestią czasu. Już niebawem, 25 października poznamy przedprodukcyjne wcielenie nowego Merca.

W sieci pojawiła się pierwsza zapowiedź modelu, który według nieoficjalnych informacji otrzyma nazwę "GLT". Za techniczną bazę do jego stworzenia posłużył Nissan Navara. Propozycja Mercedesa będzie jednak bardziej luksusowa i wyrafinowana — jeśli pickup w ogóle może przejawiać takie cechy.

Sądząc po oficjalnej zapowiedzi, GLT będzie pojazdem czterodrzwiowym. Przynajmniej na początku, gdyż z czasem w ofercie mogą zagościć także inne odmiany. Nastąpi to nie wcześniej niż za 2–3 lata. Pamiętajmy bowiem, że póki co mamy do czynienia z konceptem, który jeszcze musi przerodzić się w wersję produkcyjną.

Mercedes nie ukrywa, że pragnie wnieść nieco prestiżu w segment samochodów, uznawanych za typowe woły robocze. Czy uda mu się połączyć luksus i komfort z wytrzymałością i praktycznością półciężarówki? Auto zapowiada się obiecująco. Jak sugerują zdjęcia szpiegowskie, spodziewamy się przodu w stylu nowych SUV-ów Mercedesa. Wnętrze także nie powinno rozczarować.

Z racji, że GLT bazuje na Navarze, pod jego maską oprócz silników Mercedesa mogą zagościć także znane już motory w postaci 2,3-litrowego diesla, jego mocniejszego, sześciocylindrowego odpowiednika oraz 2,5-litrowy benzyniak. Więcej szczegółów poznamy już 25 października. Wówczas koncept Mercedesa ujrzy światło dzienne. Premiera odbędzie się w Szwecji.

Kiedy spodziewać się wersji produkcyjnej? Najprawdopodobniej już w przyszłym roku. Wiadomo, że auto trafi na rynki obu Ameryk, Australii i RPA. Czy pojawi się także w Europie? Najprawdopodobniej tak, choć tu raczej nie odniesie spektakularnego sukcesu. Chyba, że cena okaże się rozsądna, co w przypadku Mercedesa raczej nie wchodzi w grę.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Drogowy Mercedes-AMG GT od stajni wyścigowej Nowy, w pełni autonomiczny autopilot Tesli jest już gotowy Toyota rozszerza produkcję podzespołów w Polsce Seat odświeżył Leona - sprawdź co się zmieniło Lynk & Co 01 – chiński SUV, który podbije Europę? Nowy Renault Scénic – znamy cenę bazową Vilner zajął się wnętrzem Range Rovera Sport Toyota zbuduje hot hatcha opartego na Yarisie? Bugatti 101P - wizja bolidu Formuły 1 na sezon 2020 Mocna Fiesta ST od Mountune Badanie techniczne po terminie dwa razy drożej i tylko w państwowej stacji - projekt nowych przepisów Rząd Niemiec przestrzega właścicieli Tesli przed autopilotem Samochód firmy Apple przechodzi do historii Po downsizingu przyjdzie pora na upsizing? BMW M4 DTM Champion Edition po raz drugi i tym razem mocniejszy MINI Countryman eDrive – pierwsza hybryda marki przed premierą Nico Hülkenberg kierowcą Renault Sport F1 od sezonu 2017 Rajd Hiszpanii 2016 - Ogier czwarty raz z rzędu mistrzem świata Audi ma odejść z wyścigów długodystansowych po sezonie 2017? Volkswagen Sciroco R po chińskim tuningu Mini Carbon Pro Edition – fabryczny tuning czy kiepski dowcip? Skoda Fabia z naprawdę atrakcyjnym wnętrzem od Carlex Design Najbardziej niezawodne i awaryjne samochody w Wielkiej Brytanii 15. edycja kalendarza Miss Tuning już gotowa

Popularne w tym tygodniu:

Haniebnie ubrany jednoślad – ciekawy sprzęt sfotografowany w centrum Warszawy Takiego przebiegu w żadnym porsche jeszcze nie było. Kanadyjczyk pobił rekord Toyota odwleka powszechne zastosowanie turbo w silnikach benzynowych Toyota Supra jednak bez manuala? Na to wygląda Porsche ma kupić kierowcom okulary przeciwsłoneczne. Zaskakujący wyrok sądu "Jedzie z nami Basia". Gratulacje, tylko co z tego? Budowa wyścigówki na finiszu. Polak spełnia swoje marzenie z dzieciństwa Masz pierwszą MX-5 do restauracji? Mazda ci w tym pomoże Chcesz kupić nieużywanego LFA? W salonach jest 12 sztuk Cupra będzie osobną marką? Seat już zastrzegł logo Ford sierra w stylu Rat należąca do naszego czytelnika. Jak wam się podoba? ABT TT RS-R Roadster: szybszy i dużo tańszy od R8 Spyder