Drogowy Mercedes-AMG GT od stajni wyścigowej

Dime Racing to amerykańska firma, która od lat bierze czynny udział w wyścigach klasy GT, a ostatnimi czasy używa Mercedesów SLS. Teraz przygotowała drogowy samochód, którego modyfikacje oparto na doświadczeniach zebranych z torów.

Już na pierwszy rzut oka widać, że elementy aerodynamiczne nie służą do ozdoby. Doświadczenia z udziału w serii Pirelli World Challenge przeniesiono na pakiet aerodynamiczny Mercedesa-AMG GT. Zastanawia nas tylko, dlaczego aż tak bardzo zmodyfikowano grill auta, które teraz z przodu i na pierwszy rzut oka nawet nie przypomina już Mercedesa. Zwłaszcza, że usunięto wszystkie oznaczenia fabryczne. Trójramienną gwiazdę pozostawiono jedynie z tyłu, chyba tylko po to, by od razu dać innym kierowcom odpowiedź na nurtujące pytanie: "Co to mnie wyprzedziło?"

Wyprzedzi z całą pewnością, ponieważ pod maską pracuje 756-konny motor, generujący przy tym 991 Nm momentu obrotowego. Przygotowano go zgodnie z regułami panującymi w świecie wyścigów, ale przy zachowaniu odpowiedniej trwałości i gwarancji. Tuner oferuje kompleksowe zmiany od samego doładowania i strojenia po głębszą wymianę układu korbowego. W tym przypadku zmodyfikowano oprócz nadwozia także układ chłodzenia, doładowania, wydechowy, a także zawieszenie na regulowane. Bazą jest zwykły Mercedes-AMG GT.

Zaskakująca jest cena tego samochodu, którą ustalono na jedyne 150 tys. dolarów, a w tej kwocie mieści się również cena zegarka firmy Växjö oraz karnety na Pirelli World Challenge. Jeżeli wydaje wam się, że to drogo, to informujemy, że cena nowego AMG GT S w amerykańskim salonie wynosi 131 200 dolarów.

Zobacz również: Porsche 911 Carrera GTS vs Mercedes-AMG GT S - porównanie dźwięku silnika

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Nowy, w pełni autonomiczny autopilot Tesli jest już gotowy Toyota rozszerza produkcję podzespołów w Polsce Seat odświeżył Leona - sprawdź co się zmieniło Lynk & Co 01 – chiński SUV, który podbije Europę? Nowy Renault Scénic – znamy cenę bazową Vilner zajął się wnętrzem Range Rovera Sport Toyota zbuduje hot hatcha opartego na Yarisie? Bugatti 101P - wizja bolidu Formuły 1 na sezon 2020 Mocna Fiesta ST od Mountune Badanie techniczne po terminie dwa razy drożej i tylko w państwowej stacji - projekt nowych przepisów Rząd Niemiec przestrzega właścicieli Tesli przed autopilotem Samochód firmy Apple przechodzi do historii Po downsizingu przyjdzie pora na upsizing? BMW M4 DTM Champion Edition po raz drugi i tym razem mocniejszy MINI Countryman eDrive – pierwsza hybryda marki przed premierą Nico Hülkenberg kierowcą Renault Sport F1 od sezonu 2017 Rajd Hiszpanii 2016 - Ogier czwarty raz z rzędu mistrzem świata Audi ma odejść z wyścigów długodystansowych po sezonie 2017? Volkswagen Sciroco R po chińskim tuningu Mini Carbon Pro Edition – fabryczny tuning czy kiepski dowcip? Skoda Fabia z naprawdę atrakcyjnym wnętrzem od Carlex Design Najbardziej niezawodne i awaryjne samochody w Wielkiej Brytanii 15. edycja kalendarza Miss Tuning już gotowa Za Oceanem debiutuje nowa Honda CR-V

Popularne w tym tygodniu:

Jedna tablica na zawsze i inne propozycje Liroya Ford Mustang liderem polskiego rynku aut sportowych Obowiązkowe filtry cząstek stałych w benzyniakach od 2018 roku Ford odświeżył legendę - sprawdź co się zmieniło Poznajcie najszybszą Kię w historii Alfa Romeo Stelvio wjeżdża do polskich salonów - poznaj ceny Nowy Lexus LS (2017) - sportowa limuzyna zbudowana od nowa BMW Z4 z silnikiem V10 Vipera Nowe, surowe kary dla drogowych przestępców Oto najmocniejszy Bentley w historii Nowy projekt Brabusa, czyli zielone piekło na kołach Koncept Audi Q8 - jednak hybryda zamiast elektryka