Mocna Fiesta ST od Mountune

Fiesta ST jest genialnym hatchbackiem, który już w serii daje sporo radości z prowadzenia. Niektórym jednak seryjne 182 KM mogą nie wystarczyć. Z pomocą przychodzą tunerzy tacy jak Mountune.

Pakiet proponowany przez tę firmę zapewnia solidny zastrzyk mocy. Dzięki kilku modyfikacjom, z benzynowego silnika 1,6 EcoBoost udało się wycisnąć aż 265 KM. Do takiej Fiesty zamiast liter "ST", bardziej pasowałyby rasowe "RS". Szczerze mówiąc, propozycja Mountune wydaje się niezłą alternatywą dla Fiesty RS, która póki co nie doczekała się realizacji.

Być może zmieni się to w kolejnej generacji modelu, o czym powinniśmy przekonać się niebawem, gdyż obecna będzie niebawem schodzić z rynku. Niecierpliwi mogą jednak bez obaw sięgnąć po propozycję Mountune. Niestety nie jest to tania zabawa. Pakiet wyceniono bowiem na 4500 funtów co stanowi równowartość około 23 000 złotych.

W zamian otrzymamy jednak niestandardową turbosprężarkę, większy intercooler, zmodyfikowany układ dolotowy oraz zupełnie nowy wydech o zwiększonej przepustowości. Oczywiście wszystko wymaga jeszcze odpowiedniej elektroniki sterującej. Po 13 godzinach pracy specjalistów Mountune, Wasza Fiesta zmieni się nie do poznania.

Dodatkowa moc przynosi znaczącą poprawę osiągów. Zamiast seryjnych 7 sekund, setka pojawia się na liczniku już po 5,7 sekundy. Choć tuner nie pochwalił się wzrostem prędkości maksymalnej, nie zdziwimy się jeśli wynosi ona więcej niż 230 km/h.

80 KM więcej niż w serii to spora wartość, która znacząco zmienia charakter samochodu. Szczególnie gdy mówimy o małym aucie z napędem na przednią oś. Nie zdziwimy się jeśli zestaw Mountune sprawia, że Fiesta słynąca ze zwinności i łatwości prowadzenia zaczyna przysparzać więcej problemów. Niestety każdy kij ma dwa końce. Ci, którzy pragną RS-a z prawdziwego zdarzenia muszą uzbroić się w cierpliwość. Jest nadzieja, że Ford ostatecznie zdecyduje się na taką opcję w kolejnej generacji.

Zobacz również: Ford Mustang GT 5.0 V8 - dźwięk silnika i wydechu

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Badanie techniczne po terminie dwa razy drożej i tylko w państwowej stacji - projekt nowych przepisów Rząd Niemiec przestrzega właścicieli Tesli przed autopilotem Samochód firmy Apple przechodzi do historii Po downsizingu przyjdzie pora na upsizing? BMW M4 DTM Champion Edition po raz drugi i tym razem mocniejszy MINI Countryman eDrive – pierwsza hybryda marki przed premierą Nico Hülkenberg kierowcą Renault Sport F1 od sezonu 2017 Rajd Hiszpanii 2016 - Ogier czwarty raz z rzędu mistrzem świata Audi ma odejść z wyścigów długodystansowych po sezonie 2017? Volkswagen Sciroco R po chińskim tuningu Mini Carbon Pro Edition – fabryczny tuning czy kiepski dowcip? Skoda Fabia z naprawdę atrakcyjnym wnętrzem od Carlex Design Najbardziej niezawodne i awaryjne samochody w Wielkiej Brytanii 15. edycja kalendarza Miss Tuning już gotowa Za Oceanem debiutuje nowa Honda CR-V Mark Webber ogłosił koniec wyścigowej kariery Ford Mustang Hoonicorn V2 - nowa zabawka Kena Blocka Audi wstrzymało produkcję R8 e-tron z powodu słabej sprzedaży Nowe BMW Serii 5 (G30) - premiera Partnerstwo Toyoty i Suzuki potwierdzone SCG-003S (2017) – najszybszy samochód świata w zakrętach? BMW M2 mocniejsze niż M4 dzięki Mcchip-DKR Czy to już koniec Dodge'a Vipera? Nowe BMW Serii 5 tuż przed premierą

Popularne w tym tygodniu:

Jedna tablica na zawsze i inne propozycje Liroya Ford Mustang liderem polskiego rynku aut sportowych Obowiązkowe filtry cząstek stałych w benzyniakach od 2018 roku Poznajcie najszybszą Kię w historii Nowy Lexus LS (2017) - sportowa limuzyna zbudowana od nowa BMW Z4 z silnikiem V10 Vipera Nowe, surowe kary dla drogowych przestępców Oto najmocniejszy Bentley w historii Koncept Audi Q8 - jednak hybryda zamiast elektryka Nowy projekt Brabusa, czyli zielone piekło na kołach Hipersamochód Mercedesa w oficjalnej zapowiedzi Wojskowa zieleń na karoserii BMW M5