SCG-003S (2017) – najszybszy samochód świata w zakrętach?

SCG‑003S (2017) – najszybszy samochód świata w zakrętach?

SCG-003S (2017) – najszybszy samochód świata w zakrętach?
Marcin Łobodziński
12.10.2016 14:00, aktualizacja: 01.10.2022 21:43

W świecie motoryzacji firma Scuderia Cameron Glickenhaus zasłynęła ze stworzenia supersamochodu bazującego na Ferrari Enzo o nazwie P4/5. Teraz prezentują swój własny projekt bazujący na modelu wyścigowym, ale w wersji produkcyjnej.

Ten ultrarzadki model będzie prawdopodobnie kolejną gratką dla kolekcjonerów unikatowych aut. Być może przejedzie się nim kilku dziennikarzy z Jeremym Clarksonem, Jamesem Mayem i Richardem Hammondem na czele i pojazd przejdzie do historii odchodząc w niepamięć. Aha, jeszcze może zagości na obrazku z gumy Turbo. Tak czy inaczej, nowa maszyna o mało romantycznej nazwie 003S właśnie zadebiutowała.

Przynajmniej na papierze i zdjęciach, ponieważ debiut oficjalny będzie miał miejsce na przyszłorocznym salonie samochodowym w Genewie. Wizualnie samochód nie różni się niczym od tego, co SCG zaprezentowało na początku ubiegłego roku. Nadwozie wykonano z kompozytów węglowych, a stylistycznie nawiązuje do wyścigowych bolidów startujących w Le Mans. Swoją drogą, firma bierze czynny udział w wyścigach, m. in. na torze Nürburgring.

Obraz

Wersja produkcyjna jest napędzana jednostką V8 o pojemności 4,4 litra z turbodoładowaniem, a nie jak wcześniej i w wyścigowej odmianie 3,5-litrowym V6. Moc maksymalna nowego silnika to 760 KM, zatem godna dla supersamochodu, choć na liczby przegra z najnowszymi konstrukcjami Astona Martina i Mercedesa.

Przyspieszenie do 100 km/h ma trwać mniej niż 3 sekundy, a prędkość maksymalna może sięgać pułapu 350 km/h. Producent hucznie zapowiada, że w zakręcie dzięki zaawansowanej aerodynamice, można osiągnąć przeciążenie 2G. Ciekawe co na to spece z Red Bulla, pracujący nad Astonem Martinem o równie pociągającej nazwie AM-RB 001, bo SCG 003S ma być „najszybszym w zakrętach autem produkcyjnym” na świecie.

Obraz

Warto dodać, że w zeszłym roku SCG chwaliło się rekordem na Nürburgringu w kategorii samochodów niedopuszczonych do ruchu, ale na ulicznych oponach. Wyścigowy SCG-003 osiągnął czas przejazdu Północnej Pętli 6:42 min, podczas gdy wcześniejszy rekord należał do firmy Pagani, której również nie drogowa Zonda R wykręciła czas 6:47 min.

Samochód będzie wytwarzany we włoskiej fabryce Manifattura Automobili Torino w całości ręcznie, jak przystało na supersamochód. James Glickenhaus powiedział, że premiera 003S będzie spełnieniem marzeń o zbudowaniu produkcyjnej wersji samochodu wyścigowego, z wykorzystaniem całej wiedzy zdobytej podczas rywalizacji sportowej. Na chwilę obecną nie wspomina o cenie, ale wiadomo, że produkcja rozpocznie się latem przyszłego roku.

SCG-003S (2017) - zdjęcia

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/5]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)