Wyjątkowe BMW M1 Procar zostało przywrócone do fabrycznego stanu

M1 Procar to bardzo rzadki model. BMW wyprodukowało zaledwie 40 egzemplarzy, z których do dziś zachowało się już niewiele. Prezentowana sztuka nosi numer 31. Dzięki wysiłkom specjalistów z firmy Canepa zyskała zupełnie nowe życie.

Samochód opuścił taśmy produkcyjne w 1979 roku, aby pełnić rolę pojazdu zastępczego w zawodach BMW Procar Championship. Nigdy jednak nie dane mu było wyjechać na tor, dzięki czemu konstrukcja zachowała się w niezłym, oryginalnym stanie. Po wycofaniu się z projektu wyścigów Procar, BMW postanowiło przerobić nieliczne bolidy na samochody drogowe. Taki los spotkał i ten egzemplarz.

Na początku lat 80-tych trafił on do niemieckiego klienta, aby kilka lat później stać się własnością kolekcjonera ze Stanów Zjednoczonych. W jego rękach także nie miał ciężkiego życia. Okazjonalnie pojawiał się na lokalnych zlotach i imprezach motoryzacyjnych, aby ostatnie kilka lat spędzić bezpiecznie w ciepłym garażu.

W 2012 roku samochód trafił w ręce firmy Canepa zajmującej się restaurowaniem motoryzacyjnych klasyków. Specjaliści postawili na fabryczny charakter, z delikatną dozą ulepszeń. Zbyt małych, aby mówić i restmodzie, ale zdecydowanie zasługujących na uwagę.

Auto znów może poszczycić się pierwotnym, wyścigowym charakterem. Przywrócono tu oryginalne elementy aerodynamiczne, a także torowe zawieszenie. Oryginalne są także piękne felgi BBS z centralną śrubą typową dla wyścigówek. Niestety specjaliści z Canepa mieli ogromny problem ze znalezieniem fabrycznych hamulców M1 Procar, dlatego też zastosowali połączony zestaw z Porsche 962 i 935. Silnik natomiast został wyremontowany i wyposażony we wtrysk Motec i sprzężony z 5-biegową przekładnią ZF.

Projekt pochłonął prawie 4 lata pracy i sporo pieniędzy, choć dokładna kwota pozostaje nieznana. Bez wątpienia to wyjątkowe auto jest warte każdej sumy, ponieważ z roku na rok znacząco zyskuje na wartości. To jeden z ciekawszych modeli w całej historii BMW i jednocześnie jeden z najrzadszych. Oby więcej takich projektów.

Zobacz również: BMW 225xe Active Tourer - test

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Kolejny hipersamochód z Chin o mocy megawata! Mercedes Klasy E i Peugeot 3008 w Euro NCAP BMW ogłosiło swoje plany w motorsporcie – planuje powrót do WEC Niemieckie marki premium łączą się w 5G Automotive Association Kontrowersyjna Mazda MX-5 upiększona przez Kuhl Racing Wielcy nieobecni targów samochodowych w Paryżu Pięciodrzwiowy Ford Fiesta ST teraz także dla Europy Oto nowy Jeep Compass, który zastąpi dwa modele 830 KM i tylny napęd w Lamborghini Huracan od Novitec Torado Nissan Navara w ratunkowym wydaniu EnGuard Matt LeBlanc zostaje w Top Gear CEPiK 2.0 po raz kolejny przełożony – na kiedy? Trzecie i czwarte miejsce dla Kubicy w Renault Sport Trophy Smart ForTwo Electric Drive (2016) - premiera Tak wygląda odświeżona Kia Carens Zapomnijcie o ekranach - oto holograficzne wnętrze Lexusa UX Elektryczny Volkswagen Crafter trafi do produkcji? Nowy Nissan Micra w oficjalnej zapowiedzi RN30 - koncepcyjny hot-hatch Hyundaia jedzie do Paryża Maybach S600 Pullman debiutuje w opancerzonym wydaniu Seat Ateca X-Perience Concept, czyli uterenowiony SUV GTC4Lusso T - pierwsze, czteromiejscowe Ferrari z doładowanym V8 [aktualizacja] Nowy dostawczak Nissana debiutuje w Europie Styl jazdy wpłynie na wysokość składki ubezpieczenia - współpraca Naviexpert i Link4

Popularne w tym tygodniu:

Czy doświadczony kierowca zdałby dziś egzamin na prawo jazdy? Wynalazca reflektostopu przestrzega przed chińskimi podróbkami Międzynarodowe Targi Poznań Motor Show 2017 – informacje Drobna kolizja nie musi się zakończyć mandatem Zmierzch Coupé i Cabrio? BMW i Mercedes ograniczą ofertę modeli Christian von Koenigsegg pokazał jak skonfigurowałby swoją Regerę Wołga może powrócić na rynek w zaskakującej formie Tydzień w motorsporcie #15 WLTP i RDE: cykle badania emisji, które mają odczarować europejską motoryzację Tydzień w motorsporcie #16 Wyjątkowy Mustang z numerem 00002 trafi na aukcję