Niemieckie marki premium łączą się w 5G Automotive Association

Niemieckie marki premium łączą się w 5G Automotive Association

Niemieckie marki premium łączą się w 5G Automotive Association
Marcin Łobodziński
28.09.2016 06:06, aktualizacja: 01.10.2022 21:54

Nie tylko motoryzacyjne, ale także telekomunikacyjne marki utworzyły wspólnie organizację 5G Automotive Association, której celem jest rozwój rozwiązań telekomunikacyjnych, ich standaryzacja i w przyszłości skupią się na sieciowej autonomicznej jeździe.

W skład grupy wchodzą takie marki jak Audi AG, BMW Group, Daimler AG, Ericsson, Huawei, Intel, Nokia i Qualcomm Inc. Celem jest stworzenie globalnej sieci internetowej najnowszej generacji, która łączyłaby ze sobą obiekty i tworzyła inteligentne miasta. Skomunikowanie ze sobą pojazdów, budynków oraz infrastruktury jest też niezbędne, by prowadzić dalsze badania w dziedzinie autonomicznej jazdy.

Dzięki rozwojowi sieci komórkowych, w niedługim czasie dostawcy usług będą mogli przesyłać i przetwarzać jeszcze więcej danych oraz łączyć ze sobą większą liczbę urządzeń, co pozwoli poprawić bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Ważnym celem jest wparcie europejskiego projektu Connected & Automated Driving Pre-Deployment Project, który ma na celu testowanie sieciowej i autonomicznej jazdy.

W praktyce chodzi o komunikację głównie pomiędzy samochodami. Jeżeli pojazd marki Audi wykryje coś niepokojącego na drodze, wyśle automatycznie komunikat do innych modeli, a także do Mercedesów i BMW. Przy zastosowaniu odpowiedniej aplikacji, również pozostali użytkownicy drogi, będą mogli otrzymać tę informację za pośrednictwem swojego smartfona lub systemu multimedialnego.

Stowarzyszenie 5G Automotive Association oczekuje zainteresowania ze strony nowych partnerów i jest otwarte na globalną współpracę z kolejnymi firmami, a także instytucjami z branży telekomunikacyjnej, informatycznej, motoryzacyjnej czy drogowej. Przewodniczącym Rady Nadzorczej 5GAA został Christoph Voigt, a prezesem zarządu jest Dino Flore.

Co ciekawe, w grupie zainteresowanych brakuje firmy Volkswagen AG, która dwa miesiące temu zacieśniła współpracę z LG. Celem obu tych firm jest stworzenie platformy Connected Car, mającej połączyć cyfrowo samochód z domem.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)