Kontrowersyjna Mazda MX-5 upiększona przez Kuhl Racing

Najnowsza generacja Mazdy MX-5 często trafia w ręce tunerów, czego przykładem może być prezentowany projekt, będacy dziełem japońskiej firmy Kuhl Racing.

Agresywna stylistyka MX-5 nie wymaga wielu poprawek. Mimo to specjaliści z Kuhl Racing zdecydowali się na daleko idące modyfikacje, które nadały japońskiemu roadsterowi jeszcze więcej ostrości i charakteru. Choć auto dość mocno różni się od serii, nadal trudno tu mówić o przesadzie, czy kiczu. Pytanie tylko co z cechami za które uwielbiamy ten model?

Miata ubrana w pełny zestaw aerodynamiczny zdecydowanie może się podobać. Zastosowano tu znacznie poszerzone nadkola, a co za tym idzie także szersze zderzaki. Zdecydowano się też na pokaźne progi i duży wlot powietrza w przednim zderzaku. Idealne dopełnienie całości stanowią szerokie, szprychowe felgi o średnicy 20-cali, które dzięki ciemnoszaremu lakierowi udanie dopełniają czerwień nadwozia.

Dodatkowe ospojlerowanie optycznie przykleja MX-5 do nawierzchni. Wrażenie to zostało dodatkowo spotęgowane zastosowaniem obniżonego zawieszenia. Choć tuner nie pochwalił się szczegółami, podejrzewamy, że jest to regulowany zestaw. Agresywne wrażenie sprawia także dyfuzor, w który wkomponowano centralnie umieszczony wydech zwieńczony podwójną końcówką. Cały układ wykonano z tytanu, co sugeruje także ewentualny przyrost mocy. Niestety w kwestii informacji na ten temat przedstawiciele Kuhl także są powściągliwi.

Co ważne, zdecydowana większość zastosowanych tu elementów została wykonana z włókna węglowego, co oznacza, że najważniejsza cecha MX-5, jaką jest niska masa, nie uległa zmianie. Mimo to wątpimy, aby w tak zmodyfikowanym i obniżonym egzemplarzu, udało się wykorzystać pełny potencjał roadstera. Takie projekty budzą kontrowersje nie z powodu wątpliwej estetyki, lecz niskiej praktyczności. Nie możemy oprzeć się wrażeniu, że owszem, poprawiono tu wygląd, ale popsuto całą resztę, zabierając MX-5 jej fabryczny charakter, za który wszyscy ją kochają.

Roadster od Kuhl Racing budzi więc mieszane uczucia z jednej strony kusząc wyglądem, a z drugiej odstraszając drastycznie obniżonym zawieszeniem i dokładkami, które niemalże szorują po nawierzchni. Czy właśnie tego chcą potencjalni właściciele MX-5? Ci z Japonii może i tak, ale w Europie sytuacja wygląda nieco inaczej.

Zobacz również: Mazda MX-5 (ND) - jak składa się dach?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Wielcy nieobecni targów samochodowych w Paryżu Pięciodrzwiowy Ford Fiesta ST teraz także dla Europy Oto nowy Jeep Compass, który zastąpi dwa modele 830 KM i tylny napęd w Lamborghini Huracan od Novitec Torado Nissan Navara w ratunkowym wydaniu EnGuard Matt LeBlanc zostaje w Top Gear CEPiK 2.0 po raz kolejny przełożony – na kiedy? Trzecie i czwarte miejsce dla Kubicy w Renault Sport Trophy Smart ForTwo Electric Drive (2016) - premiera Tak wygląda odświeżona Kia Carens Zapomnijcie o ekranach - oto holograficzne wnętrze Lexusa UX Elektryczny Volkswagen Crafter trafi do produkcji? Nowy Nissan Micra w oficjalnej zapowiedzi RN30 - koncepcyjny hot-hatch Hyundaia jedzie do Paryża Maybach S600 Pullman debiutuje w opancerzonym wydaniu Seat Ateca X-Perience Concept, czyli uterenowiony SUV GTC4Lusso T - pierwsze, czteromiejscowe Ferrari z doładowanym V8 [aktualizacja] Nowy dostawczak Nissana debiutuje w Europie Styl jazdy wpłynie na wysokość składki ubezpieczenia - współpraca Naviexpert i Link4 Mini Clubman JCW All4 - gorące kombi z napędem na wszystkie koła Bentley Bentayga oficjalnie debiutuje z silnikiem diesla Mercedes-Benz Klasy E All-Terrain powalczy z Audi i Volvo Znamy ceny Volvo V90 Cross Country Nowe Audi Q5 jedzie do Paryża - oficjalna zapowiedź [aktualizacja]

Popularne w tym tygodniu:

Tak umiera legenda. Zaczęła się rozbiórka toru FSO na Żeraniu Ciekawostka z ogłoszenia – mały sedan z wielkim silnikiem BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne UE chce nowego obowiązkowego wyposażenia samochodów ciężarowych Autobahn Stormer Jaguar XE SV Project 8 (2017) - zapowiedź Floty odwracają się od diesli? Niezupełnie, ale jest trend Volkswagen Golf GTI First Decade – ponad 400-konna hybryda na Worthersee Micra kreuje: niesamowite szezlong i lampa projektu czeskiego artysty, inspirowane sylwetką kompaktowego Nissana