Pięciodrzwiowy Ford Fiesta ST teraz także dla Europy

Gorący hatchback Forda jakim jest Fiesta ST, od teraz będzie dostępny także w praktycznym, pięciodrzwiowym wydaniu. Takie posunięcie powinno przyczynić się do zwiększenia zainteresowania klientów.

Ford chce wycisnąć z obecnej generacji Fiesty ST wszystko co tylko możliwe, zanim na rynek trafi następca. Jego debiut zaplanowano na początek 2018 roku. Uzupełnienie oferty o wersję z dodatkową parą drzwi wydaje się dobrym pomysłem. W ten sposób Fiesta ST może stać się ciekawą opcją dla szukających emocjonującego i praktycznego pojazdu do miasta, który w weekend pozwoli nieco zaszaleć, a w tygodniu zawiezie dzieci do szkoły.

Dotychczas europejska oferta Forda nie obejmowała pięciodrzwiowej Fiesty ST. Auto było już wcześniej dostępne m.in. w USA, gdzie cieszyło się niezłym wzięciem. Ford przewiduje, że w Europie, praktyczna odmiana będzie stanowić około 25 procent sprzedaży. Pozostałe 75 procent nadal ma należeć do wersji trzydrzwiowej.

Pod względem technicznym, pięciodrzwiówka niczym się nie wyróżnia. Pod maską znajdziemy ten sam, 182-konny silnik 1,6 EcoBoost. Z racji nieco większej masy, sprint do setki trwa 6,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. Różnice nie powinny być jednak odczuwalne w codziennej eksploatacji.

Na razie nie mamy pewności co do dostępności tego wydania na polskim rynku. Na razie znamy jedynie ceny dla Wielkiej Brytanii, gdzie auto zostało wycenione na 19 495 funtów, czyli o 600 funtów więcej niż wersja trzydrzwiowa. Różnice nie są znaczące, przez co dodatkowa para drzwi wydaje się kuszącą opcją.

Smucić może jedynie fakt, że dodatkowa para drzwi nie będzie oferowana w topowym wariancie ST200. Chętni na połączenie większej mocy i praktycznego charakteru muszą poczekać na następcę, który jak się dowiedzieliśmy, będzie oferowany w odmianie pięciodrzwiowej.

Zobacz również: Ford Mustang GT 5.0 V8 - dźwięk silnika i wydechu

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Oto nowy Jeep Compass, który zastąpi dwa modele 830 KM i tylny napęd w Lamborghini Huracan od Novitec Torado Nissan Navara w ratunkowym wydaniu EnGuard Matt LeBlanc zostaje w Top Gear CEPiK 2.0 po raz kolejny przełożony – na kiedy? Trzecie i czwarte miejsce dla Kubicy w Renault Sport Trophy Smart ForTwo Electric Drive (2016) - premiera Tak wygląda odświeżona Kia Carens Zapomnijcie o ekranach - oto holograficzne wnętrze Lexusa UX Elektryczny Volkswagen Crafter trafi do produkcji? Nowy Nissan Micra w oficjalnej zapowiedzi RN30 - koncepcyjny hot-hatch Hyundaia jedzie do Paryża Maybach S600 Pullman debiutuje w opancerzonym wydaniu Seat Ateca X-Perience Concept, czyli uterenowiony SUV GTC4Lusso T - pierwsze, czteromiejscowe Ferrari z doładowanym V8 [aktualizacja] Nowy dostawczak Nissana debiutuje w Europie Styl jazdy wpłynie na wysokość składki ubezpieczenia - współpraca Naviexpert i Link4 Mini Clubman JCW All4 - gorące kombi z napędem na wszystkie koła Bentley Bentayga oficjalnie debiutuje z silnikiem diesla Mercedes-Benz Klasy E All-Terrain powalczy z Audi i Volvo Znamy ceny Volvo V90 Cross Country Nowe Audi Q5 jedzie do Paryża - oficjalna zapowiedź [aktualizacja] Alfa Romeo Giulia w dwóch nowych wersjach zadebiutuje w Paryżu Citroën C3 WRC (2017) - koncepcyjna rajdówka zadebiutuje w Paryżu

Popularne w tym tygodniu:

Milion kilometrów w Volkswagenie Polo Polacy przekonują się do francuskich samochodów. Ile są warte według Niemców? 6h Nürburgring (2017) - Porsche triumfuje w kolejnej rundzie WEC Alpejskie miasteczko podbite przez motocyklistów - BMW Motorrad Days 2017 Świat wyścigów długodystansowych oczami Porsche