830 KM i tylny napęd w Lamborghini Huracan od Novitec Torado

Zazwyczaj, gdy Lamborghini wypuszcza tylnonapędowe wersje swoich modeli, delikatnie obniża moc silnika. Specjaliści z Novitec Torado poszli w zupełnie odwrotnym kierunku.

W ten sposób powstał tylnonapędowy potwór zasilany 830-konnym motorem. Za bazę do budowy tego projektu posłużył Huracan LP580–2, będący niczym innym jak tylnonapędowym odpowiednikiem standardowego LP610–4. Pod maską seryjnej wersji drzemie 5,2-litrowy silnik V10 o mocy 580 KM.

Wydawać by się mogło, że to więcej niż wystarczająca wartość dla tylnonapędowego coupe. W Novitec Torado wyszli jednak z innego założenia, kierując się dewizą mówiącą, że mocy nigdy za wiele. Tuner nie podzielił się dokładnymi szczegółami dotyczącymi prezentowanego Huracana, lecz podejrzewamy, że tak duży przyrost mocy uzyskano dzięki zastosowaniu dwóch kompresorów. Nieoficjalne doniesienia mówią również o niestandardowym układzie wydechowym oraz oczywiście chiptuningu.

Całą resztę widać jak na dłoni. Mamy tu na myśli rozbudowany zestaw aerodynamiczny, który przy pomocy dokładek i spojlerów pomoże utrzymać samochód na drodze. Szczególne znacznie ma tu tylne skrzydło. To Lambo potrzebuje docisku jak żadne inne. O przyczepność dbają także szerokie koła obute w sportowe opony. Przednie koła mają 20 cali średnicy, tylne zaś 21.

Novitec Torado nie pochwaliło się osiągami tej bestii, co wcale nas nie dziwi. Czasy przyspieszeń pewnie nie są oszałamiające, gdyż przez pierwsze kilka sekund tylna oś rozpaczliwie łapie przyczepność. Z pewnością nie jest to samochód łatwy do okiełznania, lecz właśnie na tym polega urok takich konstrukcji.

Polecamy wszystkim tym, którzy znudzili się już standardowymi supersamochodami i… życiem, bo zasiadając za kółkiem tego auta, znacząco zwiększycie swoje szanse na przedwczesną śmierć. Mimo to z pewnością nie zabraknie śmiałków chętnych do nabycia prezentowanego Lamborghini.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nissan Navara w ratunkowym wydaniu EnGuard Matt LeBlanc zostaje w Top Gear CEPiK 2.0 po raz kolejny przełożony – na kiedy? Trzecie i czwarte miejsce dla Kubicy w Renault Sport Trophy Smart ForTwo Electric Drive (2016) - premiera Tak wygląda odświeżona Kia Carens Zapomnijcie o ekranach - oto holograficzne wnętrze Lexusa UX Elektryczny Volkswagen Crafter trafi do produkcji? Nowy Nissan Micra w oficjalnej zapowiedzi RN30 - koncepcyjny hot-hatch Hyundaia jedzie do Paryża Maybach S600 Pullman debiutuje w opancerzonym wydaniu Seat Ateca X-Perience Concept, czyli uterenowiony SUV GTC4Lusso T - pierwsze, czteromiejscowe Ferrari z doładowanym V8 [aktualizacja] Nowy dostawczak Nissana debiutuje w Europie Styl jazdy wpłynie na wysokość składki ubezpieczenia - współpraca Naviexpert i Link4 Mini Clubman JCW All4 - gorące kombi z napędem na wszystkie koła Bentley Bentayga oficjalnie debiutuje z silnikiem diesla Mercedes-Benz Klasy E All-Terrain powalczy z Audi i Volvo Znamy ceny Volvo V90 Cross Country Nowe Audi Q5 jedzie do Paryża - oficjalna zapowiedź [aktualizacja] Alfa Romeo Giulia w dwóch nowych wersjach zadebiutuje w Paryżu Citroën C3 WRC (2017) - koncepcyjna rajdówka zadebiutuje w Paryżu Opel Mokka X - znamy ceny crossovera z Niemiec Odświeżony Fiat Panda (2016) - premiera

Popularne w tym tygodniu:

Haniebnie ubrany jednoślad – ciekawy sprzęt sfotografowany w centrum Warszawy Takiego przebiegu w żadnym porsche jeszcze nie było. Kanadyjczyk pobił rekord Toyota odwleka powszechne zastosowanie turbo w silnikach benzynowych Toyota Supra jednak bez manuala? Na to wygląda Porsche ma kupić kierowcom okulary przeciwsłoneczne. Zaskakujący wyrok sądu "Jedzie z nami Basia". Gratulacje, tylko co z tego? Budowa wyścigówki na finiszu. Polak spełnia swoje marzenie z dzieciństwa Masz pierwszą MX-5 do restauracji? Mazda ci w tym pomoże Chcesz kupić nieużywanego LFA? W salonach jest 12 sztuk Cupra będzie osobną marką? Seat już zastrzegł logo Ford sierra w stylu Rat należąca do naszego czytelnika. Jak wam się podoba? ABT TT RS-R Roadster: szybszy i dużo tańszy od R8 Spyder