CEPiK 2.0 po raz kolejny przełożony – na kiedy?

Cyfrowa baza Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w wersji 2.0 miała wystartować od 1 stycznia 2017 roku i tym samym przynieść wielkie zmiany w prawie dla kierowców. Już teraz wiadomo, że ten termin jest nierealny, a co więcej, nie znamy nowego.

Uruchomienie bazy CEPiK 2.0 było zaplanowane pierwotnie na 1 stycznia 2017 roku, wcześniej na 4 stycznia 2016 i teraz już wiadomo, że początek przyszłego roku jest nierealnym terminem oddania jej do użytku. Tak donosi Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Wszystko wynika ze słabej komunikacji pomiędzy zainteresowanymi, a także z późnego przejęcia prac nad nią przez Ministerstwo Cyfryzacji. Gdy to przejęło CEPiK 2.0 na początku tego roku, z 25 rozporządzeń potrzebnych do realizacji celu wydane były tylko dwa. Do sierpnia wydano już 27. Nie było też żadnej komunikacji pomiędzy interesariuszami.

Dużą wadą CEPiK-u jest brak słownika, który ujednoliciłby chociażby nazwy modeli samochodów. Do tej pory można było je wpisywać z palca w taki sposób jak się chciało, co prowadziło do wielkich błędów. To samo dotyczy roczników i innych danych. Niestety to właśnie liczne błędy są największym problemem aktualnej bazy CEPiK. Teraz Ministerstwo Cyfryzacji podjęło w tym zakresie współpracę z Instytutem Transportu Samochodowego.

Przypominamy, że reforma CEPiK umożliwi uruchomienie nowych, przydatnych e-usług, pozwoli gromadzić więcej danych z okresowych badań technicznych, a także zapoczątkuje rewolucję w systemie punktów karnych i egzaminów na prawo jazdy. Wszelkie zmiany dla kierowców, przewidziane na przyszły rok uzależnione są właśnie od CEPiK 2.0. W artykule poniżej przedstawiliśmy wszystkie szczegóły, ale zanosi się na to, że trzeba będzie dłużej poczekać.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Źródło: Samar

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Trzecie i czwarte miejsce dla Kubicy w Renault Sport Trophy Smart ForTwo Electric Drive (2016) - premiera Tak wygląda odświeżona Kia Carens Zapomnijcie o ekranach - oto holograficzne wnętrze Lexusa UX Elektryczny Volkswagen Crafter trafi do produkcji? Nowy Nissan Micra w oficjalnej zapowiedzi RN30 - koncepcyjny hot-hatch Hyundaia jedzie do Paryża Maybach S600 Pullman debiutuje w opancerzonym wydaniu Seat Ateca X-Perience Concept, czyli uterenowiony SUV GTC4Lusso T - pierwsze, czteromiejscowe Ferrari z doładowanym V8 [aktualizacja] Nowy dostawczak Nissana debiutuje w Europie Styl jazdy wpłynie na wysokość składki ubezpieczenia - współpraca Naviexpert i Link4 Mini Clubman JCW All4 - gorące kombi z napędem na wszystkie koła Bentley Bentayga oficjalnie debiutuje z silnikiem diesla Mercedes-Benz Klasy E All-Terrain powalczy z Audi i Volvo Znamy ceny Volvo V90 Cross Country Nowe Audi Q5 jedzie do Paryża - oficjalna zapowiedź [aktualizacja] Alfa Romeo Giulia w dwóch nowych wersjach zadebiutuje w Paryżu Citroën C3 WRC (2017) - koncepcyjna rajdówka zadebiutuje w Paryżu Opel Mokka X - znamy ceny crossovera z Niemiec Odświeżony Fiat Panda (2016) - premiera Vilner odmienił wnętrze Jeepa Grand Cherokee SRT Kajetanowicz i Chuchała rajdowymi mistrzami Europy! Grand Prix Singapuru 2016 - Rosberg ponownie liderem mistrzostw

Popularne w tym tygodniu:

Imponujący Żuk z mocnym silnikiem na sprzedaż za 75 000 zł Legendarne Audi do kupienia na prestiżowej aukcji Takich zdjęć w ogłoszeniu jeszcze nie było - Saab 9-3 i piękna pani Idealne Porsche 911 Speedster może być Twoje Zamówił Ferrari F12 TdF w kolorach pasujących do zabytkowego 250 GT Lusso Pierwsze auto elektryczne z Polski może być niemieckie Manualne przekładnie w przyszłych BMW M? Nie jestem pewien Legenda Grupy B do kupienia na aukcji Dlaczego samochody autonomiczne to hybrydy lub auta elektryczne? Micra kreuje: jak nowy model Nissana zainspirował węgierskich projektantów do stworzenia lampy Pendant Polska jak Kalifornia – będziemy mieli samochody autonomiczne na drogach? Tydzień w motorsporcie #19