Maybach S600 Pullman debiutuje w opancerzonym wydaniu

Mercedes-Maybach uzupełnia gamę pojazdów opancerzonych o absolutnie topową propozycję. Jest nią S600 Pullman Guard zapewniający ochronę na najwyższym poziomie.

S600 Pullman Guard dołącza tym samym do krótszego S600 Guard zaprezentowanego jakiś czas temu. Wersja Pullman jest znacznie dłuższa od standardowej, przez co specjaliści od zabezpieczeń mieli pełne ręce roboty. Większe wymiary oznaczają też znacznie wyższą masę. W tym przypadku jest to 5,1 tony! Prawo jazdy kategorii B zdecydowanie nie wystarczy, aby zasiąść za sterami Pullmana Guard.

Pod względem udogodnień i wyposażenia standardowego, opancerzony Maybach niczym nie różni się od cywilnego wydania. Oprócz niesamowitego komfortu i luksusu zapewnia jednak dodatkową ochronę balistyczną na poziomie VR9. Oznacza to, że auto jest odporne nawet na wybuchy granatów, czy ostrzał z większości popularnych modeli broni.

Całe nadwozie Pullmana zostało wzmocnione grubą blachą oraz kevlarem. Zastosowano tu również kuloodporne szyby oraz liczne systemy takie jak chociażby dodatkowy dopływ tlenu na wypadek ataku chemicznego, czy zbiornik paliwa, którego nie da się przestrzelić. Wzmocnione opony umożliwiające szybką jazdę nawet po przebiciu, są tu oczywistym standardem.

Do napędu opancerzonego Pullmana użyto sześciolitrowego silnika V12, generującego 530 KM mocy i 830 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W serii taki napęd pozwala osiągać setkę w 6 sekund. Z uwagi na wyższą masę, osiągi uległy zapewne znacznemu pogorszeniu. Pamiętajmy jednak, że mamy do czynienia z 6,5-metrową limuzyną ważącą ponad 5 ton. Ekstremalnie szybka jazda takim kolosem i tak nie byłaby możliwa, nawet gdyby napęd okazał się niewyobrażalnie mocny.

Możliwości opancerzonego Pullmana, podobnie jak prezentowane tu liczby robią wrażenie. Najbardziej szokuje jednak cena ustalona na poziomie 1,4 mln euro, co stanowi równowartość sześciu milionów złotych. Sprzedaż ruszy w drugiej połowie 2017 roku i mimo wszystko, chętnych nie powinno zabraknąć.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Seat Ateca X-Perience Concept, czyli uterenowiony SUV GTC4Lusso T - pierwsze, czteromiejscowe Ferrari z doładowanym V8 [aktualizacja] Nowy dostawczak Nissana debiutuje w Europie Styl jazdy wpłynie na wysokość składki ubezpieczenia - współpraca Naviexpert i Link4 Mini Clubman JCW All4 - gorące kombi z napędem na wszystkie koła Bentley Bentayga oficjalnie debiutuje z silnikiem diesla Mercedes-Benz Klasy E All-Terrain powalczy z Audi i Volvo Znamy ceny Volvo V90 Cross Country Nowe Audi Q5 jedzie do Paryża - oficjalna zapowiedź [aktualizacja] Alfa Romeo Giulia w dwóch nowych wersjach zadebiutuje w Paryżu Citroën C3 WRC (2017) - koncepcyjna rajdówka zadebiutuje w Paryżu Opel Mokka X - znamy ceny crossovera z Niemiec Odświeżony Fiat Panda (2016) - premiera Vilner odmienił wnętrze Jeepa Grand Cherokee SRT Kajetanowicz i Chuchała rajdowymi mistrzami Europy! Grand Prix Singapuru 2016 - Rosberg ponownie liderem mistrzostw Aston Martin DB11 Volante na pierwszych zdjęciach Ursus prezentuje swoją elektryczną ciężarówkę Elektryczny Volkswagen równie rewolucyjny jak Garbus [aktualizacja] Polskie firmy energetyczne chcą wspólnie budować samochody na prąd Wielka akcja serwisowa koncernu FCA - znów poduszki powietrzne Robert Kubica wraca do wyścigów Rocznica Dieselgate - historia afery spalinowej Volkswagena Volvo V90 Cross Country (2016) - premiera

Popularne w tym tygodniu:

Tak umiera legenda. Zaczęła się rozbiórka toru FSO na Żeraniu Ciekawostka z ogłoszenia – mały sedan z wielkim silnikiem BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne UE chce nowego obowiązkowego wyposażenia samochodów ciężarowych Koniec ze skórami w Bentleyu? Firma stawia na produkty dla wegan Autobahn Stormer Porsche wyprodukowało milion egzemplarzy modelu 911 Floty odwracają się od diesli? Niezupełnie, ale jest trend Dodge Challenger - ależ to brzmi! Volkswagen Golf GTI First Decade – ponad 400-konna hybryda na Worthersee Tydzień w motorsporcie #23 Renault Captur po face liftingu - co się zmieniło?