Puchar hot hatchów: Mini John Cooper Works vs Alfa Romeo Giulietta Veloce [runda 2]

Puchar hot hatchów: Mini John Cooper Works vs Alfa Romeo Giulietta Veloce [runda 2]

Mariusz Zmysłowski
22 września 2016

Kontynuujemy puchar hot hatchów. Tym razem zetrze się prawdziwy gokart i włoski charakter. Do walki staje Mini JCW oraz Alfa Romeo Giulietta Veloce, zwana wcześniej Quadrifoglio Verde.

Porównaj wygląd

Poprzednią rundę z drastyczną przewagą wygrało BMW M140i. 70% głosujących zdecydowało, że wybrałoby bawarskiego hatchbacka z 3-litrowym motorem ponad Audi S3 Sportback quattro. 258 osób zagłosowało na bawarski model, a 111 na wóz z Ingolstadt.

Na razie wcale nie jest pewne, że BMW dostanie się do kolejnej rundy. We wstępie wyznaczyliśmy regułę czarnej karty, przez którą odpadnie samochód-zwycięzca, na który zagłosuje najmniej osób we wszystkich pojedynkach. Zatem wygrana w pojedynku nie jest gwarantem sukcesu. Liczy się też liczba osób, która w sumie postanowiła zagłosować na daną maszynę.

Wróćmy jednak do dzisiejszych bohaterów. Są nimi Mini John Cooper Works i Alfa Romeo Giulietta Veloce. Gokart z oznaczeniem JCW to 3-drzwiowe, stylowe pudełeczko, którego nie sposób pomylić z jakimkolwiek innym samochodem. Mini ma silną rzeszę fanów, więc wierzę, że sporo osób odda głos na ten wóz po prostu z czystej sympatii do modelu.

Sęk w tym, że po drugiej stronie barykady sytuacja jest identyczna. Jeśli Alfy Romeo nie wybiera się sercem, to właściwie czym innym? Giulietta Veloce jest świetnie naszkicowana, ma doskonały motor i trójkątną atrapę chłodnicy, której nie da się pomylić z żadną inną. A zatem - brytyjsko-niemiecki gokart z okrągłymi światłami, czy zalotna włoszka z połyskującym scudetto? Porównajmy wygląd tych gorących hatchbacków.

Obraz
Obraz;
Obraz
Obraz;
Obraz
Obraz;
Obraz
Obraz;
Obraz
Obraz;
Obraz
Obraz;
Obraz
Obraz;

Silniki i napęd

Obraz

Mini John Cooper Works napędzany jest 2-litrowym silnikiem R4 z turbodoładowaniem. Zasilany tym motorem hot hatch waży 1280 kg. Jednostka benzynowa w JCW generuje 231 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Parametry te trafiają na przednie koła za pośrednictwem ręcznej skrzyni biegów. W Mini jest ona standardem. Za 6-biegowego Steptronica trzeba dopłacić.

Obraz

Co ciekawe - Alfa Romeo Giulietta Veloce jest teoretycznie samochodem z większego segmentu - to kompakt, a mimo to ma mniejszy silnik. Pod jej maską pracuje doskonale znany nam 1750 Turbo Benzina. 16-zaworowy motor generuje tu 240 KM i 340 Nm.

Przyspieszenie i prędkość maksymalna

Obraz

2-litrowiec rozpędza Mini JCW do 100 km/h w 6,3 s. Prędkość maksymalna tej małej rakiety wynosi 246 km/h. To dobre osiągi, ale mogą być jeszcze lepsze, jeśli zdecydujemy się na automat. Należy jednak pamiętać, że w pucharze biorą udział wyłącznie wersje podstawowe hot hatchów.

Obraz

Większa moc przekłada się na lepsze niż w Mini przyspieszenie. Włoszka ze startu zatrzymanego osiąga 100 km/h w 6,0 s. Jej prędkość maksymalna wynosi 244 km/h. Dobre osiągi to także zasługa 6-biegowego automatu TCT. Mini John Cooper Works w standardzie dysponuje 6-biegowym manualem - dla jednych to może być mocna strona tego samochodu, dla innych to automat Alfy Romeo będzie plusem.

Ceny w Polsce

By wskoczyć w sportowe fotele Mini John Cooper Works trzeba w polskim salonie zostawić kwotę minimum 129 700 zł. Giulietta Veloce tymczasem zaczyna się już od 113 tys. zł. Różnica jest więc wyraźna.

Wybierz

Z jednej strony mamy kultowe Mini, któremu mało który samochód dorównuje pod względem prowadzenia. Z drugiej strony za mniejszą kwotę możemy mieć mocną i zgrabną włoszkę z znacznie większym wnętrzem i automatyczną skrzynią TCT. Mógłbym tutaj przypomnieć osiągi obu maszyn, ale prawda jest taka, że w przypadku tego pojedynku, jeśli ktoś ma oddać głos na któreś z tych aut, do drugiego nie przekonają go osiągi. Żadnego z tych wozów nie kupuje się rozumem.

Jeśli jednak nie jesteście przekonani co do wyboru, który przed Wami stanął, zapraszam do naszych testów tych aut. Mini co prawda jest tu w wersji z automatem Steptronic, ale myślę, że mimo to da się poczuć ducha JCW i zrozumieć ten samochód. Alfa Romeo Giulietta to z kolei jeszcze Quadrifoglio Verde, czyli odmiana sprzed bardzo subtelnego liftingu. W niektórych przypadkach w porównaniu pojawiają się jej zdjęcia, ze względu na brak odpowiednich kadrów odmiany Veloce.

A zatem - niech wygra lepszy, bez względu na to, czy według Was oznacza to - szybszy, ładniejszy, tańszy, większy czy po prostu ten, o którym marzycie. Rzućcie jeszcze raz okiem na zdjęcia i podejmijcie decyzję. Ankietę znajdziecie pod fotografiami.

Obraz
Obraz

[polldaddy]9529408[/polldaddy]

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (23)