Bentley Bentayga oficjalnie debiutuje z silnikiem diesla

Kiedy Bentley prezentował Bentaygę, czyli swojego pierwszego SUV-a, puryści oburzali się, że takiej marce to nie wypada. Ciekawe co powiedzą teraz, kiedy gama Bentaygi zostanie uzupełniona o silnik diesla.

Zapowiedzi okazały się prawdą. Pod maską Bentleya po raz pierwszy w historii zagości silnik diesla. Profanacja? Niektórzy z pewnością tak to nazwą. Trzeba jednak przyznać, że nie jest to zwykły ropniak, lecz 4-litrowy motor V8 znany z Audi SQ7. Generuje on 429 KM mocy i oszałamiający moment obrotowy wynoszący 900 Nm przy 1000 obr./min. Za przeniesienie go na asfalt odpowiada 8-stopniowa przekładnia automatyczna współpracująca za napędem na cztery koła.

Model Bentayga był dotychczas reklamowany jako najszybszy SUV świata. Teraz do tego miana można dołączyć także wzmiankę o najszybszym, wysokoprężnym SUV-ie na świecie. Osiągnięcie setki zajmuje w tej wersji tylko 4,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 270 km/h. Wyniki te robią jeszcze większe wrażenie jeśli uświadomimy sobie, że Bentayga Diesel waży aż 2390 kg.

Przedstawiciele marki nie pochwalili się jeszcze oficjalnymi danymi dotyczącymi spalania. Wiadomo jednak, że nowy diesel generuje około 200 g CO2 na każdy przejechany kilometr. Niezależnie od wyników, bez wątpienia będzie to najoszczędniejsza z wersji Bentaygi. Niektóre źródła mówią o około 8-litrach oleju napędowego na 100 km.

Mimo to Bentayga Diesel raczej nie jawi nam się jako samochód dla oszczędnych. Głównie z powodu ceny ustalonej na poziomie co najmniej 135 800 funtów, co stanowi równowartość prawie 700 000 złotych. Co ciekawe, Audi SQ7, na którym bazuje Bentayga Diesel, z ceną 70 790 funtów jest niemal dwukrotnie tańsze.

Poza wysokoprężnym napędem, Bentayga Diesel nie różni się znacząco od wydań benzynowych. Znajdziemy tu identyczne, bogate wyposażenie i luksusowe materiały. Wydech wieńczą dwie błyszczące końcówki, które w komplecie z potężnymi felgami obiecują świetne osiągi i sportowe zacięcie. Nie zdziwimy się jeśli ta wersja będzie cieszyć się większym wzięciem niż odmiany benzynowe. Cóż — taka jest specyfika rynku SUV-ów. Nawet jeśli mówimy o tych najbardziej luksusowych.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mercedes-Benz Klasy E All-Terrain powalczy z Audi i Volvo Znamy ceny Volvo V90 Cross Country Nowe Audi Q5 jedzie do Paryża - oficjalna zapowiedź [aktualizacja] Alfa Romeo Giulia w dwóch nowych wersjach zadebiutuje w Paryżu Citroën C3 WRC (2017) - koncepcyjna rajdówka zadebiutuje w Paryżu Opel Mokka X - znamy ceny crossovera z Niemiec Odświeżony Fiat Panda (2016) - premiera Vilner odmienił wnętrze Jeepa Grand Cherokee SRT Kajetanowicz i Chuchała rajdowymi mistrzami Europy! Grand Prix Singapuru 2016 - Rosberg ponownie liderem mistrzostw Aston Martin DB11 Volante na pierwszych zdjęciach Ursus prezentuje swoją elektryczną ciężarówkę Elektryczny Volkswagen równie rewolucyjny jak Garbus [aktualizacja] Polskie firmy energetyczne chcą wspólnie budować samochody na prąd Wielka akcja serwisowa koncernu FCA - znów poduszki powietrzne Robert Kubica wraca do wyścigów Rocznica Dieselgate - historia afery spalinowej Volkswagena Volvo V90 Cross Country (2016) - premiera Audi Q3 po face liftingu (2016) - premiera Odświeżona Dacia Logan i Sandero - pierwsze zdjęcia Skąd najlepiej sprowadzić BMW, a skąd Bentleya? Bentley Mulsanne w limitowanej edycji Sinjari Mitsubishi GT-PHEV Concept na pierwszych zdjęciach Toyota Land Cruiser FJ Company - terenowy restmod sprzed trzech dekad

Popularne w tym tygodniu:

Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet to powrót do przeszłości. Najpiękniejszy samochód roku Haniebnie ubrany jednoślad – ciekawy sprzęt sfotografowany w centrum Warszawy Takiego przebiegu w żadnym porsche jeszcze nie było. Kanadyjczyk pobił rekord Toyota Supra jednak bez manuala? Na to wygląda Porsche ma kupić kierowcom okulary przeciwsłoneczne. Zaskakujący wyrok sądu "Jedzie z nami Basia". Gratulacje, tylko co z tego? Budowa wyścigówki na finiszu. Polak spełnia swoje marzenie z dzieciństwa Masz pierwszą MX-5 do restauracji? Mazda ci w tym pomoże Jak wygląda rozpakowanie Bugatti Chirona? Zaglądamy za kulisy Chcesz kupić nieużywanego LFA? W salonach jest 12 sztuk Cupra będzie osobną marką? Seat już zastrzegł logo Ford sierra w stylu Rat należąca do naszego czytelnika. Jak wam się podoba?