Elektryczny Volkswagen równie rewolucyjny jak Garbus [aktualizacja]

„Think New” to nowa idea tworzenia samochodów marki Volkswagen. To właśnie jej podporządkowane będzie stoisko w Paryżu, natomiast jego częścią ma być koncept z napędem elektrycznym, który zapowiada te oto szkice.

Auto ma nie tylko sugerować kierunek rozwoju układów napędowych niemieckiego producenta, ale także nowy, rzekomo odważny język stylistyczny. Pojazd ma być równie rewolucyjny jak Garbus. Wersja produkcyjna powstanie na nowej platformie modułowej dla aut elektrycznych (MEB). Ma mieć zasięg minimum 400 km.

Dzięki innemu umieszczeniu elementów układu napędowego niż w tradycyjnym samochodzie spalinowym, nowy model ma mieć rozmiary Golfa przy przestronności kabiny Passata. Auto zostanie zaprojektowane tak, by bez żadnych modyfikacji włączyć je w park aut do wynajmu miejskiego w ramach carsharingu.

To jeden z pięciu nowych modeli z napędem alternatywnym, jakie zostaną zaprezentowane w Paryżu. Jednym z nich jest luksusowa limuzyna, a kolejne to samochód sportowy, crossover i minivan bazujący na koncepcie BUDD-e. Taka ofensywa w kierunku samochodów elektrycznych i hybrydowych to m. in. efekt afery spalinowej, która wybuchła niespełna rok temu.

[aktualizacja 26 września]

Volkswagen zaprezentował kolejne szkice swojego nowego modelu, którego koncept zostanie zaprezentowany w Paryżu. Elektryczny pojazd ma bardzo krótki przód, co ma uczynić kabinę równie przestronną jak w Passacie, choć wymiary zewnętrzne będą go plasowały w segmencie C. Uwagę zwracają odsuwane drzwi tylne, co jeszcze nie oznacza, że to rozwiązanie wejdzie do produkcji seryjnej.

Nie wiadomo jeszcze jaką samochód będzie nosił nazwę. My wybieramy EV-1, co wyraźnie odnosiłoby się do pierwszego rewolucyjnego auta tej marki — modelu Typ 1, zwanego dziś Garbusem. Na produkcję seryjną trzeba będzie zaczekać do 2019 roku.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Polskie firmy energetyczne chcą wspólnie budować samochody na prąd Wielka akcja serwisowa koncernu FCA - znów poduszki powietrzne Robert Kubica wraca do wyścigów Rocznica Dieselgate - historia afery spalinowej Volkswagena Volvo V90 Cross Country (2016) - premiera Audi Q3 po face liftingu (2016) - premiera Odświeżona Dacia Logan i Sandero - pierwsze zdjęcia Skąd najlepiej sprowadzić BMW, a skąd Bentleya? Bentley Mulsanne w limitowanej edycji Sinjari Mitsubishi GT-PHEV Concept na pierwszych zdjęciach Toyota Land Cruiser FJ Company - terenowy restmod sprzed trzech dekad Ariel Atom Aero-P z efektem przyziemnym Citroën Origins, czyli wirtualne muzeum marki Niespodzianka V8 od Toyoty Range Rover Supersport od Overfinch Agresywny pakiet nadwoziowy dla 911 od rosyjskiego Topcar FCA zamierza zwiększyć produkcję w Tychach Volkswagen Amarok z nowym silnikiem i edycją specjalną Canyon Koncpet SsangYong LIV-2 SUV - zapowiedź Opel Karl Rocks (2017) - premiera Co nowego w trzecim sezonie Formuły E? Pirelli stworzyło opony przeznaczone do Jaguara XJ220 Nowe BMW Serii 5 - zdjęcia szpiegowskie i oficjalna zapowiedź Caterham Seven Sprint (2016) - premiera

Popularne w tym tygodniu:

Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet to powrót do przeszłości. Najpiękniejszy samochód roku Takiego przebiegu w żadnym porsche jeszcze nie było. Kanadyjczyk pobił rekord To już koniec Vipera. Ralph Gilles żegna się z samochodem Porsche ma kupić kierowcom okulary przeciwsłoneczne. Zaskakujący wyrok sądu Toyota Supra jednak bez manuala? Na to wygląda "Jedzie z nami Basia". Gratulacje, tylko co z tego? Budowa wyścigówki na finiszu. Polak spełnia swoje marzenie z dzieciństwa Jak wygląda rozpakowanie Bugatti Chirona? Zaglądamy za kulisy Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet na oficjalnym filmie, czyli piękno w ruchu Cupra będzie osobną marką? Seat już zastrzegł logo Ford sierra w stylu Rat należąca do naszego czytelnika. Jak wam się podoba? Lżejsze, mocniejsze, szybsze. Takie jest nowe BMW M5