Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego

Audi A6 allroad to w dniu premiery najbardziej zaawansowane technicznie terenowe kombi świata. Oznacza to, że nawet dziś ten samochód nie jest tani w utrzymaniu, a jednocześnie nadal pozostaje interesujący. Zwłaszcza, że jego możliwości są ogromne.

Ten artykuł ma 4 strony:

Charakterystyka i budowa

Jego prawdziwa nazwa to Audi allroad quattro, ale później pojawiły się także odmiany bazujące na A4. Na generacji C5 bazuje pierwszy allroad – kombi, auto klasy premium, samochód o wysokich osiągach i SUV. To wszystko w jednym. Audi postawiło sobie zadanie stworzenia niezwykle wszechstronnego modelu i wywiązało się z tego znakomicie.

Choć premiera, która miała miejsce w 1999 roku była nieco spóźniona w stosunku do Subaru i Volvo, to po niej Audi miało najlepsze, terenowe kombi. Samochód wyposażono w stały napęd na cztery koła oraz pneumatyczne zawieszenie z regulacją prześwitu. Zakres pracy umożliwia obniżenie samochodu do pułapu 16 cm lub jego podniesienie do 21 cm. W trybie autostradowym prześwit można zmniejszyć do 14 cm.

Pneumatyczne zawieszenie pozwala tak podnieść prześwit samochodu.

Allroad został uzbrojony w czarne elementy ochronne, takie jak nielakierowane zderzaki oraz mocno poszerzające wizualnie nadkola. Wnętrze zapewnia komfortowe warunki dla czterech osób, zwykle bogate wyposażenie i bagażnik o niedużej pojemności 455 litrów. Funkcjonalność poprawia opcjonalna kratka oddzielająca go od kabiny pasażerskiej.

Kokpit przeładowany przyciskami może się podobać lub nie, natomiast jakość spasowania materiałów jest na wysokim poziomie. Niestety, niektóre przyciski się wycierają, a tapicerka skórzana pęka, ale to standard w samochodach tak wiekowych.

Zawieszenie tego modelu, podobnie jak zwykłego A6 C5 bazuje na wielowahaczowej konstrukcji z aluminiowymi wahaczami. W allroad zamiast zwykłych sprężyn są miechy powietrzne. Nie tylko regulują prześwit, ale także wpływają na poprawę komfortu jazdy oraz stabilność samochodu przy wysokich prędkościach. Auto wyposażono w dość mocne jednostki napędowe, zatem osiągi naprawdę są dobre.

Historia Audi allroad quattro w pigułce:

1999 r. - premiera modelu
2002 r. - facelifting i wprowadzenie do gamy silnika 4.2
2003 r. - poprawione silniki 2.5 TDI
2005 r. - koniec produkcji pierwszej generacji

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Silniki

Pod maską Audi allroad quattro pierwszej generacji znajdziemy tylko silniki widlaste. Jedyny w gamie diesel ma pojemność 2,5 litra i jest to znana ze swej awaryjności jednostka TDI. Początkowo stosowano wersję 180 KM, po liftingu 163 lub 180 KM. Motor ten teoretycznie idealnie pasuje do charakteru samochodu, ponieważ ma dość wysoki moment obrotowy 370 Nm (słabsza wersja 310 Nm).

Niewiele mniej można uzyskać z benzynowego odpowiednika 2.7 V6 Turbo, który osiąga moc 250 KM i moment obrotowy 350 Nm. Topowym motorem był V8 4.2 o mocy 300 KM z największym momentem 400 Nm. Co ciekawe, motor V8 daje podobne osiągi jak 2.7T ze względu na brak turbosprężarki i wyższą masę samochodu.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Używany Mercedes-Benz Klasy S W140 [1991-1998] - poradnik kupującego Używane Audi A8 D2 [1994-2002] - poradnik kupującego Używane Volvo XC70 [2000-2006] - poradnik kupującego Najtańsze, używane auta uterenowione z napędem 4x4 Używane BMW Serii 3 E90 [2005-2012] - poradnik kupującego Używany Volkswagen Golf IV GTI [1997-2003] - poradnik kupującego Używana Honda Civic FN2 Type R [2007-2010] - poradnik kupującego Używana Škoda Octavia II Scout [2007-2012] - poradnik kupującego Używane SUV-y i crossovery za 30 000 - 40 000 zł - poradnik kupującego Na co zwrócić uwagę kupując SUV-a? Używana Mazda 3 II BL [2009-2013] - poradnik kupującego Używane kabriolety za rozsądne pieniądze – co kupić do 10 000 zł? Używana Mazda MX-5 NB [1998-2005] – poradnik kupującego Udane modele samochodów, marek powszechnie uznawanych za awaryjne Używany Lexus IS XE20 [2005-2013] - poradnik kupującego Używana Škoda Superb II [2008-2014] - poradnik kupującego Używany Fiat Grande Punto/Punto III [2005-2015] - poradnik kupującego Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego Używana Toyota Auris I [2007-2012] - poradnik kupującego Używany Ford Focus Mk. III [2011-2014] - poradnik kupującego

Popularne w tym tygodniu:

Najbardziej niedoceniane samochody, czyli okazje rynku wtórnego Kupujemy klasyka: Daewoo-FSO Polonez Caro/Atu Plus [1997-2002] Najbezpieczniejsze używane samochody 2017 roku według IIHS Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.1] Używane Subaru Legacy IV BL/BP [2003-2009] - poradnik kupującego Ile naprawdę palą benzynowe samochody hybrydowe? DEKRA 2017: samochody w dobrym stanie z przebiegiem 100-150 tys. km