Zwycięska rajdówka Peugeota zmienia nadwozie na 3008 DKR

Peugeot ma już na koncie tryumf w tegorocznym Rajdzie Dakar z modelem 2008 DKR i prawdopodobnie jest on ostatnim w jego historii. Na dalsze sukcesy przez jakiś czas będzie pracował Peugeot 3008 DKR.

Ten artykuł ma 2 strony:

Stéphane Peterhansel wygrał swój dwunasty Dakar w tym roku i nie zamierza składać broni przed przyszłoroczną edycją. Ostatni sukces zawdzięcza m. in. pracy ekipy Peugeot Sport, która przygotowała znakomity wóz, niedający szans rywalom. To Peugeot 2008 DKR, który niebawem przejdzie do historii.

Stéphane Peterhansel wygrał swój dwunasty Dakar w tym roku i nie zamierza składać broni przed przyszłoroczną edycją. Ostatni sukces zawdzięcza m. in. pracy ekipy Peugeot Sport, która przygotowała znakomity wóz, niedający szans rywalom. To Peugeot 2008 DKR, który niebawem przejdzie do historii.

Nowe wcielenie dakarowej rajdówki Peugeota ma wyglądać jak niedawno zaprezentowany crossover 3008. Przygotowano już nadwozie wyczynowego auta, które obok swojego drogowego odpowiednika stanie na stoisku producenta na Paris Motor Show i po raz pierwszy te dwa modele zostaną zaprezentowane na żywo szerokiej publiczności.

Nowe wcielenie dakarowej rajdówki Peugeota ma wyglądać jak niedawno zaprezentowany crossover 3008. Przygotowano już nadwozie wyczynowego auta, które obok swojego drogowego odpowiednika stanie na stoisku producenta na Paris Motor Show i po raz pierwszy te dwa modele zostaną zaprezentowane na żywo szerokiej publiczności.

Nowy samochód rajdowy poprawiono w czterech obszarach: niezawodności, pracy zawieszenia, wydajności układu klimatyzacji oraz charakterystyki momentu obrotowego.

Nowy samochód rajdowy poprawiono w czterech obszarach: niezawodności, pracy zawieszenia, wydajności układu klimatyzacji oraz charakterystyki momentu obrotowego.

3-litrowy silnik V6 twin-turbo został dostosowany do nowych regulacji technicznych, które nakazują nałożenie zwężki w układzie dolotowym o średnicy 38 mm, o milimetr mniejszej niż w edycji 2016. Pomimo to, inżynierowie z Peugeot Sport wycisnęli jeszcze więcej momentu obrotowego przy niskich obrotach, przy stracie 20 KM mocy maksymalnej.

3-litrowy silnik V6 twin-turbo został dostosowany do nowych regulacji technicznych, które nakazują nałożenie zwężki w układzie dolotowym o średnicy 38 mm, o milimetr mniejszej niż w edycji 2016. Pomimo to, inżynierowie z Peugeot Sport wycisnęli jeszcze więcej momentu obrotowego przy niskich obrotach, przy stracie 20 KM mocy maksymalnej.

Zawieszenie i tak było już największą zaletą 2008 DKR, ale jego konstruktorzy twierdzą, że jest to tak inspirujący ich do pracy obszar, że postanowili "pobawić się" jego geometrią w nowym modelu, testując przez 15 dni podczas Silk Way Rally różne ustawienia.

Zawieszenie i tak było już największą zaletą 2008 DKR, ale jego konstruktorzy twierdzą, że jest to tak inspirujący ich do pracy obszar, że postanowili "pobawić się" jego geometrią w nowym modelu, testując przez 15 dni podczas Silk Way Rally różne ustawienia.

Klimatyzacja w Peugeocie DKR została wprowadzona po raz pierwszy w tym roku latem, ale zostanie elementem wyposażenia modelu 3008 DKR. Obecnie wydaje się niezbędna, skoro w kabinie, temperatura powietrza dochodzi nawet do 60 stopni Celsjusza.

Klimatyzacja w Peugeocie DKR została wprowadzona po raz pierwszy w tym roku latem, ale zostanie elementem wyposażenia modelu 3008 DKR. Obecnie wydaje się niezbędna, skoro w kabinie, temperatura powietrza dochodzi nawet do 60 stopni Celsjusza.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Nowa maszyna przejdzie chrzest bojowy w październikowym Rajdzie Maroka, rozgrywanym w dniach 3-7.10. Na jego starcie staną cztery załogi z głównymi gwiazdami zespołu: Stéphanem Peterhanselem, Carlosem Sainzem, Sébastienem Loebem i Cyrilem Despresem.

Nowa maszyna przejdzie chrzest bojowy w październikowym Rajdzie Maroka, rozgrywanym w dniach 3-7.10. Na jego starcie staną cztery załogi z głównymi gwiazdami zespołu: Stéphanem Peterhanselem, Carlosem Sainzem, Sébastienem Loebem i Cyrilem Despresem.

Jak słusznie zauważyli projektanci z Bruno Faminem na czele, linia nadwozia stylistyką nawiązuje do poprzednika, a jednocześnie oddaje nowe wcielenie produkcyjnego 3008. Tymczasem zapraszamy na kolejną stronę by przyjrzeć się detalom nowej konstrukcji oraz na krótki, ale pomysłowy klip wideo.

Jak słusznie zauważyli projektanci z Bruno Faminem na czele, linia nadwozia stylistyką nawiązuje do poprzednika, a jednocześnie oddaje nowe wcielenie produkcyjnego 3008. Tymczasem zapraszamy na kolejną stronę by przyjrzeć się detalom nowej konstrukcji oraz na krótki, ale pomysłowy klip wideo.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Kolekcja chłodzonych powietrzem Porsche sprzedana za 24 mln złotych! Porsche Panamera 4 E-Hybrid (2016) - premiera Audi A5/S5 Sportback oraz wersja g-tron (2017) - premiera Siedem Singerów spotkało się w jednym miejscu Piecha AMG GT-RSR - pierwszy pomysł na niemieckiego hardkorowca Renault Grand Scénic na nowych zdjęciach Moc 740 KM w BMW M6 bez modyfikacji silnika Ford Mustang Fastback 1967 od Carlex Design Wyjątkowy McLaren 675LT Spider ubrany w lakier Fistral Blue Porsche marzeń – 959 Canepa Motorsport Dodge Challenger T/A & Charger Daytona - ku chwale wyścigowych modeli V8 Bugatti Chiron sprzedaje się lepiej niż Veyron? To Ferrari 599 SA Aperta jest warte 1,7 miliona dolarów! Harley-Davidson Super Hero Customs - hołd dla postaci Marvel Nowe BMW 2002 Hommage - hołd dla techniki turbo w motorsporcie Klasyczne samochody z frontami z ich nowoczesnych generacji Singer Luxemburg Targa i Minnesota Coupé dla jednego klienta Dodge Challenger Hellcat w stylu "Obcego" od Carlex Design Japońskie samochody sportowe złotych lat 90. Holenderska interpretacja Audi S Q7 Jeden ze 100 Lotusów C-01 wystawiony na sprzedaż Citroën XM V6 Exclusive - spotkanie nie z tej ziemi Pickup Tesli jako Allterrain Concept Jasona McGinnity'ego Maybach Exelero - poprzednik nowego coupé?

Popularne w tym tygodniu:

Hyundai i30 N (2017) - premiera