Nowy Hyundai i30 (2016) - premiera

Na kilka tygodni przed startem Paris Auto Show Hyundai oficjalnie pochwalił się nową odsłoną kompaktowego i30. Sprawdźcie czym Koreańczycy zamierzają pokonać rywali.

Zupełnie nowy Hyundai i30 prezentuje się zaskakująco zachowawczo. Nie ukrywamy, że najświeższe modele marki, a w szczególności Tucson i Elantra sprawiły, że spodziewaliśmy się większych fajerwerków. Cóż, najwyraźniej Koreańczycy sądzą, że kompakt ma być przede wszystkim praktyczny. Poza tym neutralny design i30 mimo, że raczej nikogo nie wprawi w zachwyt, powinien przypaść do gustu każdemu.

Auto mierzy 4340 mm długości, 1795 mm szerokości i 1455 mm wysokości, co oznacza, że jest o 40 mm dłuższe, 15 mm szersze i 15 mm niższe niż dotychczas. Rozstaw osi wynoszący 2650 mm pozostał bez zmian. Dodatkowe centymetry przełożyły się na większą przestrzeń we wnętrzu oraz pojemność bagażnika, która teraz wynosi 395 litrów. To całkiem niezły wynik, o 15 litrów lepszy niż w konkurencyjnym Golfie.

O ile nadwozie można określić jako zachowawcze, o tyle wnętrze pozytywnie zaskakuje. Kokpit jest nowoczesny i uporządkowany. Sprawia też wrażenie nieźle wykonanego, choć to ocenimy dopiero przy pierwszym kontakcie na żywo. Rolę centralnego elementu pełni 8-calowy, dotykowy wyświetlacz multimediów. System jest kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay. Istnieje także możliwość indukcyjnego ładowania smartfona.

Na pokładzie w zależności od wersji znajdziemy też panoramiczny dach, kamerę cofania, podgrzewaną kierownicę, czy system audio wysokiej klasy. Dokładne szczegóły dotyczące wyposażenia na poszczególnych rynkach poznamy jeszcze w tym roku. Hyundai chwali się, że nowe i30 będzie pod tym względem jedną z najlepszych propozycji w klasie.

Konkurencja w segmencie kompaktów jest naprawdę silna. O atrakcyjności oferty w dużej mierze stanowi rozbudowana gama silników, pozwalająca klientom wybrać auto zgodnie z oczekiwaniami. i30 będzie dostępny z trzema silnikami diesla i trzema benzyniakami. Każdy powinien więc znaleźć coś dla siebie. Poniżej lista planowanych jednostek:

  • Benzynowy 1.4 MPI 100 KM i 134 Nm maksymalnego momentu obr.
  • Benzynowy 1.0 Turbo 120 KM i 170 Nm maksymalnego momentu obr.
  • Benzynowy 1.4 Turbo 140 KM i 242 Nm maksymalnego momentu obr.
  • Diesel 1.6 95 KM i 280 Nm maksymalnego momentu obr.
  • Diesel 1,6 110 KM i 280 Nm maksymalnego momentu obr.
  • Diesel 1,6 136 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obr.

Zobacz również: Hyundai Tucson 2.0 CRDI 4WD - test napędu 4x4

Wszystkie silniki będą standardowo występować w parze z manualną, 6-biegową przekładnią, a klienci, którzy wybiorą dwie najmocniejsze jednostki otrzymają możliwość zamówienia opcjonalnego automatu DCT o siedmiu przełożeniach.

Najnowsza propozycja Hyundaia zapowiada się ciekawie. Wydaje się, że ma wszystko, aby z powodzeniem rywalizować w najtrudniejszym segmencie europejskiego rynku. Ostatnie premiery koreańskiej marki zdecydowanie nie zawiodły oczekiwań. Czy z i30 będzie podobnie? Przekonamy się już niebawem.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Ursus zbuduje naprawdę polski samochód i w dodatku elektryczny Bentley Flying Spur W12 S (2016) - premiera Mazda MX-5 z solidnym zastrzykiem mocy od BBR Nowy Peugeot 5008 (2017) - premiera Hyundai Ioniq Hybrid (2016) - znamy ceny w Polsce Rolls-Royce Dawn ubrany w elegancki pakiet Spofec Volvo S90 i V90 wzmocnione przez Polestar Które kombi najbardziej lubią Polacy? Wakacyjne statystyki wypadków 2016 - jest bezpieczniej? Zapowiedź Land Rovera Discovery V (2017) Volkswagen wzywa do serwisu 30 000 aut napędzanych gazem ziemnym Toyota C-HR (2017) - polski cennik Wtrysk wody pojawi się w kolejnych silnikach BMW Grand Prix Włoch 2016 - pierwszy raz dla Rosberga na Monzy Varsovia Concept, czyli luksusowa limuzyna z Polski Shelby GTE - legenda Mustanga w przystępnej cenie Ford Focus RS podkręcony przez Hennessey Performance Felipe Massa ogłasza koniec kariery Škoda Kodiaq (2017) - premiera Dodatkowe LaFerrari dla ofiar trzęsienia ziemi we Włoszech DS uzupełnia gamę o wersję Performance Line Mercedes-Benz GLC43 AMG 4Matic Coupé (2017) – premiera Nowa Kia Rio (2016) - premiera Renault Scenic, Subaru Levorg, Kia Niro i Toyota Hilux w testach Euro NCAP

Popularne w tym tygodniu:

Jedna tablica na zawsze i inne propozycje Liroya Ford Mustang liderem polskiego rynku aut sportowych Obowiązkowe filtry cząstek stałych w benzyniakach od 2018 roku Poznajcie najszybszą Kię w historii Ford Mustang będzie hybrydą! Nowy Lexus LS (2017) - sportowa limuzyna zbudowana od nowa BMW Z4 z silnikiem V10 Vipera Nowe, surowe kary dla drogowych przestępców Oto najmocniejszy Bentley w historii Koncept Audi Q8 - jednak hybryda zamiast elektryka Hipersamochód Mercedesa w oficjalnej zapowiedzi Volvo przegrywa z Volkswagenem we własnym kraju