Temat tygodnia: tydzień z hot hatchami

Hot hatche i GTI to najlepszy sposób na mnóstwo frajdy z jazdy w przystępnej cenie i bez wyrzeczeń w kategorii codziennego komfortu użytkowania. To właściwie ideał samochodu na co dzień dla fanatyka motoryzacji. Właśnie dlatego poświęciliśmy tym samochodom nieco więcej uwagi ramach tematu tygodnia. Te 7 specjalnych dni przebiegło w towarzystwie Forda Focusa RS, Renault Mégane GT, Peugeota 308 GTi, Hondy Civic Type R, a także Volkswagena Golfa GTI. Poniżej znajdziecie pełne podsumowanie tego spotkania z hot hatchami.

Podziel się:

Peugeot 308 GTI jako hot-hatch poskromiony

Samochody z segmentu sportowych kompaktów mają pewne powtarzalne cechy, wymieszane ze sobą w różnych proporcjach. Niektóre modele są radykalne i ukierunkowane głównie na sportowe doznania, a inne mimo świetnych osiągów stanowią pewien kompromis, pozostając po prostu szybkim samochodem do jazdy na co dzień. Nowy Peugeot 308 GTI bez cienia wątpliwości należy do tej bardziej cywilizowanej grupy.

Używana Honda Civic FN2 Type R [2007–2010] - poradnik kupującego

Honda przez lata była jedną z dominujących firm w segmencie hot hatch i pozostaje nią do dziś. Ich modele cechowały wysokoobrotowe silniki bez doładowania, które uwielbiali kierowcy. Wraz z zakończeniem produkcji ósmej generacji Civica Type R zamknięto pewien rozdział w historii motoryzacji. Hot hatch bez doładowania to już przeszłość. Dlatego pomimo wieku, Honda Civic FN2 Type R to już dziś kultowa maszyna.

Tuning hot hatcha — co zrobić by poprawić auto, a nie popsuć?

Tuning zawsze jest sprawą delikatną i granica pomiędzy poprawkami a popsuciem auta jest cienka. Wykonany niefachowo może bardzo łatwo pogorszyć osiągi i właściwości jezdne samochodu. Są jednak wyznawcy twierdzący, że zawsze da się poprawić coś po fabryce. Jak to zrobić, by nie popsuć swojego samochodu?

Nowe Megane GT — rozgrzewka u Renault Sport

Nowe Renault Megane to obok Opla Astry najbardziej wyczekiwany kompakt minionego roku. Obydwaj producenci mają też w gamie mocne wersje benzynowe, ale trochę w innym kontekście. Opel oferuje 200-konne 1.6 Turbo jako normalny silnik w swojej ofercie, natomiast Renault z jednostki 1.6 Turbo generującej 205 KM stworzyło osobną wersję GT. Na ile rzeczywiście zasługuje ona na miano sportowej?

Używany Volkswagen Golf IV GTI [1997–2003] - poradnik kupującego

Czwarte wcielenie kultowego Golfa GTI jest jednym z tych, które zasługują na szczególną uwagę. Volkswagen oferował klientom nie tylko kilka różnych wersji silnikowych, ale także samochód prosty i jak się okazało później, również tani w naprawach. Dużą zaletą jest doładowany silnik, który w codziennej jeździe sprawdza się doskonale i jest podatny na modyfikacje. Naszym zdaniem w tej cenie i roczniku to jedna z najciekawszych ofert na rynku.

Nadużywanie określenia hot hatch wypaczyło ideę GTI

Przy okazji tematu tygodnia wzięło mnie na refleksję i cofnięcie się do lat 90. Te jeszcze dobrze pamiętam i miło wspominam hot hatche, które nie są tym, co dziś nam się wmawia. Wszystko wrzucamy do jednego worka, a trzeba odróżnić samochody sportowe od gorących kompaktów.

Ford Focus RS Mk III: wreszcie godny następca Escorta Coswortha

Ford Focus RS od swojej pierwszej generacji miał być najlepszym hot hatchem dostępnym na rynku i godnym następcą Escorta Cosworth. Pierwszy cel można uznać za osiągnięty, zwłaszcza w Mk II, ale drugi niestety był poza zasięgiem. Przez ponad dekadę miłośnicy tej marki czekali na to, co otrzymali dopiero teraz – napęd na cztery koła. Pozostaje tylko jedno pytanie: czy to jeszcze jest hot hatch czy już wybitnie sportowa maszyna?

Ford Focus RS podkręcony przez Hennessey Performance

Seryjny Ford Focus RS wyposażony w 350-konny silnik jest piekielnie mocnym hatchbackiem. 2,3-litrowy Ecoboost dysponuje jednak sporym potencjałem, z którego grzechem byłoby nie skorzystać.

Puchar hot hatchów — wielka wojna małych sportowców — wstęp

Segmenty A, B i C — to właśnie z tych kategorii pochodzi grupa 26 bohaterów naszego kolejnego pucharu, w którym zwycięzca może być tylko jeden i to Wy zdecydujecie, kto nim zostanie.

Także w kategorii Treści cykliczne:

Mercedes 190 W201 - jazda youngtimerem [cz. 19] Temat tygodnia: tydzień z tanimi SUV-ami i crossoverami Puchar hot hatchów - wielka wojna małych sportowców - wstęp W redakcji Autokult.pl: Temat tygodnia - tydzień z hot hatchami, nowe Porsche Panamera i Mercedes Klasy V Na aukcjach w Pebble Beach padły dwa historyczne rekordy Jeremy Clarkson: 10 najlepszych samochodów ostatniego roku Tanie SUV-y i crossovery w Polsce - ile naprawdę kosztują? W redakcji Autokult.pl: Temat tygodnia - tydzień z niedrogimi SUV-ami, Volvo XC90, Volkswagen Tiguan Wszystko co wiemy o Alfie Romeo Giulii Temat tygodnia: tydzień z kabrioletami 10 najtańszych nowych kabrioletów na polskim rynku W redakcji Autokult.pl: Temat tygodnia - tydzień z kabrioletami, Volvo S90, BMW 440i i kamienie milowe Aktualna klasyfikacja generalna zespołów w Formule 1 (2016) Aktualna klasyfikacja generalna kierowców w Formule 1 (2016) Na czym polega wsparcie Tour de France przez Škodę? Škoda i rowery – wczesna historia i współczesność marki Byliśmy ze Škodą na Tour de France 2016 Budowa nadwozi samochodowych - typy, historia i stosowane materiały Tour de France 2016 – ponad wiek giganta, ponad dekada wsparcia Škody Flota egzotycznych samochodów policji w Dubaju Reliant Robin i inne niezwykłe trzykołowce Skradzione samochody odzyskane po latach Nowe Audi A5 i S5 kontra stare - jak się zmieniło niemieckie coupé? 10 najtańszych SUV-ów i crossoverów na polskim rynku