Volvo zatrudni 400 nowych inżynierów, aby stawić czoła Niemcom

Volvo rzuciło rękawicę Niemcom już jakiś czas temu, prezentując model XC90. Zaraz po nim zadebiutował duet S90/V90. Każda z propozycji ma wszystko czego potrzeba, żeby osiągnąć sukces. Szwedzi nie zamierzają jednak zwalniać tempa.

W ciągu najbliższych 12 miesięcy Volvo zatrudni 400 nowych inżynierów. Będzie to najpotężniejszy i najpoważniejszy proces rekrutacyjny jaki kiedykolwiek przeprowadzono w tej firmie. Zatrudnienie kilkuset wykwalifikowanych specjalistów wiąże się oczywiście z ogromnymi wydatkami. Volvo traktuje to jednak jako inwestycję w przyszłość, obfitującą w rywalizację z Audi, BMW, czy Mercedesem.

Dzięki wspomnianym już niedawnym premierom, Szwedzi po raz pierwszy w historii mają szansę na poważnie zagrozić niemieckim wyjadaczom o ugruntowanych pozycjach w segmencie premium. Dwa modele to jednak zbyt mało, aby na dłużej zagrozić konkurentom. Właśnie tu potrzebni będą nowi inżynierowie, którzy przyczynią się do dalszej rozbudowy oferty szwedzkiego producenta z chińskim kapitałem.

Większość nowych pracowników zasili szeregi centrum badawczo-rozwojowego w Göteborgu, gdzie oprócz typowo motoryzacyjnych technologii rozwijane będzie także oprogramowanie oraz rozwiązania dla samochodów autonomicznych. Przypominamy, że Szwedzi mocno stawiają na rozwój pojazdów ograniczających udział kierowcy, o czym świadczy chociażby porozumienie podpisane niedawno z firmą Uber.

Chiński kapitał oraz sprawne zarządzanie, w ciągu zaledwie kilku lat pozwoliły Volvo wskoczyć kilka poziomów wyżej. Niemiecka konkurencja ma się czego obawiać, co potwierdzają wyniki sprzedaży. W ciągu ostatnich 14 miesięcy Volvo zanotowało nieprzerwany, sukcesywny wzrost sprzedaży. Jak na razie proces ten nie zwalnia. Może jedynie przyspieszyć wraz z pojawieniem się kolejnych modeli.

XC90 i S90/V90 cieszą się sporym powodzeniem, choć są autami z górnej półki. Pojawienie się mniejszych i nieco tańszych propozycji powinno jeszcze poprawić sytuację. Przed szwedzką marką lata ciężkiej pracy. Jeśli będą tak owocne jak kilka ostatnich, Niemcy będą musieli zrobić miejsce dla nowego gracza w segmencie.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Audi świętuje 40-lecie pięciocylindrówek Pierwsze zdjęcia wnętrza nowej Skody Kodiaq Jeszcze więcej autonomii w samochodach Tesli Porsche 356 Poco Bastardo, czyli kolejny imponujący restmod Chiński supersamochód o mocy ponad 1000 KM napędzany turbiną Citroën Cxperience Concept (2016) - premiera Maserati Ghibli jako pogrzebowy karawan Temat poduszek Takaty wraca – problem jest znany od lat 90. Grand Prix Belgii 2016 – zwycięstwo Rosberga, sukces Hamiltona Porsche Macan i Cayenne podkręcone przez TechART Koniec Masy Krytycznej w Warszawie Eagle Spyder GT (2016) - premiera Łada Xcode Concept - nadchodzi nowe Volkswagen Golf GTI Clubsport podkręcony przez ABT Rekord przyspieszenia i prędkości dla ciężarówki Volvo Dodge Viper ACR GeigerCars o mocy 765 KM Volkswagen Teramont, czyli nowy SUV na pierwszych zdjęciach Wyciek ilustracji Volkswagena CC na rok 2017 Nowa Kia Rio na pierwszych szkicach Dwie nowe wersje Tesli 100D, w tym najszybszy samochód świata Ferrari 488 Spider o mocy 772 KM od Novitec Rosso Odświeżona Kia Soul debiutuje w Korei Południowej Volkswagen ogranicza produkcję w wyniku sporu z poddostawcami Polski Solaris Urbino został autobusem roku 2017

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Infiniti Q60 Project Black S może trafić do produkcji seryjnej Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Porsche 911 GT2 RS zaprezentowane na E3 wraz z grą Forza Motorsport 7 Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Nowy Mercedes Klasy A: wszystko co wiemy o nowej generacji Jakie wnętrza lubią Polacy?