Rajd Niemiec 2016 - bardzo mu tego brakowało

Sébastien Ogier tryumfował w rozegranym w miniony weekend Rajdzie Niemiec. Francuz musiał czekać na nawierzchnię asfaltową, by mieć równe szanse ze swoimi rywalami. Od Szwecji bardzo mu tego brakowało.

fot. Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Sébastien Ogier nie wygrał żadnego rajdu od Szwecji, rozegranej w połowie lutego, przez nieprzychylny mu regulamin, mówiący o kolejności startowej zawodników. Na luźnych nawierzchniach liderzy klasyfikacji kierowców mają bardzo trudne zadanie, ponieważ muszą czyścić trasę załogom startującym później. Przez to, mistrz świata i zdecydowany lider tego sezonu nie był w stanie zwyciężać, a jak sam wielokrotnie mówił, podium to szczyt możliwości w jego sytuacji.

Nieco inaczej jest na asfaltach, gdzie pierwsze pozycje startowe są wręcz preferowane. Twardej nawierzchni czyścić nie trzeba, a na wielu zakrętach po kilku przejazdach pojawia się już trochę "syfu". W rajdowym żargonie jest to piasek zbierany przez samochody z pobocza po cięciach.

Tym razem Ogier mógł sobie odbić wszystkie "przegrane" rajdy tego sezonu i pewnie wygrał w Niemczech. Chociaż nie był liderem od początku, to konsekwentnie jechał po swoje. Pierwszego dnia popełnił jeden większy i kilka drobnych błędów, przez co Andreas Mikkelsen otwierał drugi etap jako prowadzący. Mistrz świata objął prowadzenie po przejeździe legendarnego oesu Arena Panzerplatte. Mikkelsen trzymał się drugiej pozycji do końca dnia.

Dani Sordo zajął bardzo dobre, drugie miejsce. To świetny powrót po niedawnym złamaniu kręgosłupa

W niedzielę zaatakowali kierowcy Hyundaia. Dani Sordo i Thierry Neuville mocno podkręcili tempo, walcząc między sobą o podium. Już na pierwszym oesie dnia Hiszpan wyprzedził Mikkelsena. Kolejna próba padła łupem Neuville'a i ten również znalazł się przed kierowcą Volkswagena. Belgowi przypadły także trzy punkty za Power Stage, ale musiał się zadowolić trzecim miejscem i stratą do Daniego, wynoszącą ledwie 0,1 s. Mikkelsen dojechał czwarty, a piąte miejsce zgarnął Hayden Paddon.

Rajd Niemiec tradycyjnie zebrał swoje żniwo. Najbardziej spektakularny wypadek zaliczyła załoga Citroëna — Stephane Lefebvre i jego pilot Gabin Moreau. Po "złapaniu" kilku hinkelsteinów przód jego DS3 WRC został doszczętnie skasowany, a zawodnicy trafili do szpitala. Obaj są na tyle poturbowani, że prawdopodobnie nie wezmą udziału w kolejnej rundzie WRC.

Pecha miał Jari-Matti Latvala, który musiał się wycofać już na pierwszym odcinku specjalnym. W jego Polo WRC awarii uległa skrzynia biegów. Na tej samej próbie kraksę zaliczył kierowca M-Sportu Eric Camilli.

Przez to, że na mecie nie pojawiło się zbyt wiele załóg WRC, punkty zgarniały załogi WRC2. Siódme miejsce zajął Esapekka Lappi, za nim był Pontus Tidemand, dziewiąty Jan Kopecký, a dziesiąty Armin Kramer. Cała czwórka jechała Škodami Fabia R5.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Z polskich załóg najwyżej sklasyfikowano Huberta Ptaszka i Maćka Szczepaniaka. Jechali Peugeotem 208 T16, a rajd ukończyli na 16. pozycji i 9. w klasyfikacji WRC2. Jakub Brzeziński pilotowany przez Jakuba Gerbera jadący Fordem Fiestą R2T zajmował trzecie miejsce w klasyfikacji Drive DMACK Cup, ale na ostatnim etapie rajdu złamał się drążek zmiany biegów. Naprawiony trochę wytrzymał, ale ostatecznie ich prowizoryczne rozwiązanie poddało się na ostatniej próbie i załoga wypadła z trasy na dohamowaniu.

Rajd Niemiec 2016 - klasyfikacja generalna
Poz. Załoga Samochód Czas/strata
1.

S. Ogier

J. Ingrassia

VW Polo WRC 3:00:26.7
2.

D. Sordo

M. Marti

Hyundai i20 WRC +20.3 s
3.

T. Neuville

N. Gilsoul

Hyundai i20 WRC +20.4 s
4.

A. Mikkelsen

A. Jaeger

VW Polo WRC +27.2 s
5.

H. Paddon

J. Kennard

Hyundai i20 WRC +3:34.8 min
6.

M. Ostberg

O. Floene

Ford Fiesta WRC +4:31.2 min
7.

E. Lappi

O. Floene

Skoda Fabia R5 +8:36.8 min
8.

P. Tidemand

J. Andersson

Skoda Fabia R5 +8:52.5 min
9.

J. Kopecky

P. Dresler

Skoda Fabia R5 +9:44.2 min
10.

A. Kramer

P. Winklhofer

Skoda Fabia R5 +10:10.6 min
16.

H. Ptaszek

M. Szczepaniak

Peugeot 208 T16 +19:07.3 min
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Aston Martin Vanquish Zagato Volante (2016) - premiera Autokult.pl zaprasza na Japan Battle 2016 Lamborghini Centenario Roadster (2016) - premiera Rząd likwiduje przejazdy kolejowe Scaldersi Emperor I, czyli przepych na kółkach Cadillac Escala Concept (2016) - premiera Ford GT doczeka się większej liczby egzemplarzy niż początkowo planowano Uber i Volvo wypuszczą na drogi autonomiczne XC90 McLaren MSO HS, czyli 675LT na sterydach Wyrywkowe kontrole trzeźwości kierowców są niezgodne z prawem! Ile kosztuje nowe Audi Q2? Ofensywa Volkswagena na rynek elektryków rozpocznie się w Paryżu Mercedes-Vision Maybach 6 (2016) - premiera Range Rover Sport z nowym dieslem i lepszym wyposażeniem Co wiemy o nowym Jeepie Wranglerze? Koenigsegg Agera XS i Regera gwiazdami Monterey Car Week Infiniti przygotowało silnik o zmiennym stopniu sprężania VC-T Nowa Honda Civic X hatchback debiutuje za Oceanem MAN TGE, czyli Volkswagen Crafter w przebraniu Polska fabryka Volkswagena ruszy w październiku Więcej detali Škody Kodiaq Sekundniki na skrzyżowaniach znikną z polskich dróg Kontrowersyjne Ferrari F360 Modena Spider od Liberty Walk Karma Revero niczym perpetuum mobile

Popularne w tym tygodniu:

Jedna tablica na zawsze i inne propozycje Liroya Ford Mustang liderem polskiego rynku aut sportowych Ford odświeżył legendę - sprawdź co się zmieniło Poznajcie najszybszą Kię w historii Alfa Romeo Stelvio wjeżdża do polskich salonów - poznaj ceny Nowy Lexus LS (2017) - sportowa limuzyna zbudowana od nowa BMW Z4 z silnikiem V10 Vipera Nowe, surowe kary dla drogowych przestępców Nowy projekt Brabusa, czyli zielone piekło na kołach Koncept Audi Q8 - jednak hybryda zamiast elektryka Wojskowa zieleń na karoserii BMW M5 Hipersamochód Mercedesa w oficjalnej zapowiedzi