Porsche Cayman GT4 Clubsport MR - wyścigowa wersja od Manthey Racing

Drogowe Porsche Cayman GT4 jest bez wątpienia kompetentną maszyną sportową, ale trudno nazwać to wydanie rasową wyścigówką. Z pomocą przychodzi pakiet modyfikacji od Manthey Racing, nadający Caymanowi typowo torowy charakter.

Zestaw Manthey Racing można określić mianem prawie fabrycznego. Będzie on bowiem dostępny jako opcja w niektórych amerykańskich salonach Porsche. Podobne wydanie, choć niebędące dziełem Manthey Racing jest oferowane także w Europie.

Specjaliści z Manthey Racing postanowili podporządkować wszystko jak najlepszym osiągom. Zaczęli od kuracji odchudzającej. Z pokładu GT4 zniknęło zbędne wyposażenie, a wiele elementów takich jak klapy i drzwi zastąpiono lżejszymi odpowiednikami z włókna węglowego. W efekcie masa Caymana spadła z 1340 kg do 1300 kg.

Auto wyróżnia się także torowym, w pełni regulowanym zawieszeniem pozwalającym dostosować ustawienia do specyfiki konkretnego toru. Brak informacji o modyfikacjach hamulców sugeruje, że te pozostały seryjne. Podobnie zresztą jak napęd. A co z wyglądem? Jest on podporządkowany przede wszystkim kwestiom aerodynamiki. Oprócz dokładek zderzaków i progów, Cayman zyskał także pokaźne, tylne skrzydło z regulacją. Tak zmodyfikowane wydanie jest homologowaną maszyną serii GT4, co pozwala na starty w wyścigach takich jak chociażby Pirelli World Challenge GTC, czy Continental Tire Sports Car Challenge GS.

Jeśli zaś chodzi o seryjnego Caymana GT4, niebawem powinien on przejść face lifting, zyskując tym samym elementy charakterystyczne dla modelu 718 Cayman. Co jednak ważne, wydanie GT4 zachowa wolnossący silnik, dzięki czemu powinno być nadal ciekawą propozycją nawet dla najbardziej zatwardziałych motoryzacyjnych purystów.

Zobacz również: Porsche 911 Carrera GTS vs Mercedes-AMG GT S - porównanie dźwięku silnika

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Producenci ciężarówek będą musieli wypłacić odszkodowania za zmowę cenową Ile naprawdę trzeba zapłacić za Forda Focusa RS i gdzie go kupić? Czy wielkie koncerny samochodowe uciekną z Wielkiej Brytanii po Brexicie? Opel oczyszczony z zarzutów w aferze spalinowej Bugatti Chiron i Vision Gran Turismo trafiły w ręce saudyjskiego księcia Czy Anders Warming przywróci marce Borgward dawny blask? Lamborghini Huracán w jeszcze ostrzejszym wydaniu Mazda MX-5 ND V8 LS3 od Flyin’Miata - mały roadster z wielkim sercem Wielkie muzea Mercedesa i Porsche działają razem dla Stuttgartu Grand Prix Niemiec 2016 – dramaty Rosberga i tryumf Hamiltona Rajd Finlandii 2016 - powalające zwycięstwo Krisa Meeke'a Ford Kuga w ostrzejszym wydaniu ST-Line Volkswagen liderem światowej sprzedaży, mimo afery spalinowej Nowe dodatki od AC Schnitzera dla BMW M3 F80 Suzuki SX4 S-Cross po liftingu (2016) - polski cennik Radykalne zmiany w sposobie likwidacji szkód? Kia Optima Kombi (2017) - polski cennik BMW pracuje nad wyścigowym M4 GT4 Bristol Bullet Speedster (2016) - premiera Nowy Volkswagen Crafter (2016) - premiera Nowe Porsche Panamera doczeka się wersji shooting brake Polacy kupują auta za pieniądze z 500+ Nowe fotoradary pojawią się na drogach nie wcześniej niż w 2018 roku Aston Martin żegna się z DB9: ostatnie 9 sztuk opuściło fabrykę

Popularne w tym tygodniu:

Jedna tablica na zawsze i inne propozycje Liroya Ford Mustang liderem polskiego rynku aut sportowych Obowiązkowe filtry cząstek stałych w benzyniakach od 2018 roku Poznajcie najszybszą Kię w historii Nowy Lexus LS (2017) - sportowa limuzyna zbudowana od nowa BMW Z4 z silnikiem V10 Vipera Nowe, surowe kary dla drogowych przestępców Oto najmocniejszy Bentley w historii Koncept Audi Q8 - jednak hybryda zamiast elektryka Nowy projekt Brabusa, czyli zielone piekło na kołach Hipersamochód Mercedesa w oficjalnej zapowiedzi Wojskowa zieleń na karoserii BMW M5