Ile naprawdę trzeba zapłacić za Forda Focusa RS i gdzie go kupić?

Ford Focus RS – samochód marzenie, który można kupić za 151 790 zł. Brzmi to jak bajka i na chwilę obecną jest bajką. Sprawdzamy ile realnie trzeba zapłacić za jednego z najlepszych hot hatchy na rynku.

W oficjalnym cenniku Forda Focusa RS, kwota 151 790 zł robi wrażenie nie mniejsze niż cena Mustanga GT. Oba te modele są w pewnym sensie oddawane za bezcen jeżeli weźmiemy pod uwagę to, co oferują nabywcy. Nie od dziś wiadomo, że zakup Focusa RS nie należy do łatwych i to nie z powodu ceny, ale dostępności samochodu w salonach. Pod koniec czerwca zapytaliśmy o dostępność tego modelu oraz liczbę sprzedanych do tego czasu sztuk. Od działu PR Forda dostaliśmy raczej mało precyzyjną odpowiedź: Przyjęliśmy 122 zamówienia od klientów z realizacją w 2016 roku, a to oznacza, że cała tegoroczna pula została wyczerpana.

Wiemy jedynie, że do Polski przyjechało łącznie 300 sztuk tego modelu. Postanowiliśmy zadzwonić bezpośrednio do jednego z salonów Ford Store – wyłącznie w takich salonach można zamówić Focusa RS, Mustanga czy serię Vignale — by zapytać o dostępność. Usłyszeliśmy, że najprawdopodobniej będzie można samochód zamówić w październiku tego roku, co dotyczy aut wyprodukowanych w przyszłym roku, a odbiór samochodów nastąpi w okolicy kwietnia 2017 roku. Ceny będą wyższe, ale jeszcze ich nie ustalono.

Wyobraźmy więc sobie potencjalnego klienta, który chce nabyć Focusa RS. Gdzie można kupić ten model oraz ile trzeba zapłacić? Z pomocą przychodzą serwisy ogłoszeniowe, oraz osoby, które doskonale zdawały sobie sprawę z faktu, że zakup Focusa RS będzie inwestycją. Najtańsze auta kosztują od 180 tys. zł w górę, a najdroższe grubo ponad 200 tys. zł. Średnia cena wszystkich egzemplarzy wystawionych na Allegro.pl to 192,7 tys. zł, czyli więcej niż trzeba zapłacić w salonie za Mustanga GT. Oczywiście wynika to również z faktu, że niektóre egzemplarze są doposażone. Sprawdźmy zatem jak to wygląda z bliska.

Najtańsze auto na Allegro okazuje się szybko jednym z najdroższych, bowiem cena 170 500 zł to cena netto. Do niej należy doliczyć podatek VAT, zatem mowa już o prawie 210 tys. zł. Został jednak porządnie wyposażony, m. in. w pakiet Performance RS kosztujący 9050 zł, Pakiet Driver Assistance RS za 3250 zł czy lakier Nitrous Blue za 5000 zł. Zliczając wszystkie dodatki auto powinno kosztować 170 990 zł, ale brutto. Jest niezarejestrowane. Ile zarobi jego właściciel? Około 40 tys. zł!

Nieco tańszy jest czarny egzemplarz za 180 tys. zł brutto, który ma podobne wyposażenie. W tym przypadku jego właściciel zarobił około 12 tys. zł. Salon w Bydgoszczy sprzedaje niebieskie auto należące do osoby prywatnej z przebiegiem 6 453 km za 195 tys. zł i biorąc pod uwagę opcjonalne wyposażenie, oznacza to dodatkowy zarobek w wysokości 22 tys. zł. Na używanym samochodzie! Tu jednak mamy już do czynienia z egzemplarzem zarejestrowanym i ubezpieczonym, zatem zarobek jest nieco mniejszy. Osoba odpowiedzialna za sprzedaż mówi wprost, że wysoka cena wynika po prostu z wartości rynkowej.

Podobną ofertę znajdziemy w salonie Forda w Rybiku, gdzie stoi biała sztuka na ciemnych felgach za 199 tys. zł z przebiegiem 14 km, na której właściciel zarobi około 33 tys. zł minus koszty rejestracji i ubezpieczenia. Znalazł się nawet rodzynek sprowadzony z Niemiec, zarejestrowany w Polsce jako demo car w salonie samochodów luksusowych Morska Motors w Gdyni za 219 tys. zł. Uwzględniając wyposażenie dodatkowe, przebitka wynosi 47 tys. zł! Auto ma 18 km przebiegu, a sprzedający zapewnia 5-letnią gwarancję zamiast standardowej 2-letniej.

A propos samochodów z zagranicy, to sprawdźmy ile kosztują Focusy RS w Niemczech. Tu wybór jest znacznie większy, spokojnie można wybierać spośród kilkudziesięciu egzemplarzy. Za realne auta do wzięcia trzeba zapłacić od 39 tys. euro brutto, czyli według dzisiejszego kursu od 168,7 tys. zł, natomiast można znaleźć oferty salonowe za 35 tys. euro czyli za około 151,4 tys. zł. Co ciekawe, cena oficjalna niemieckiego importera to 40 tys. euro, co daje równowartość 173 tys. zł.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Jak wynika z powyższego, w Polskim salonie nowego samochodu kupić praktycznie nie można, a ograniczony wybór na rynku wtórnym winduje ceny o kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Średnio trzeba zapłacić około 190 tys. zł by stać się właścicielem wymarzonego samochodu. W Niemczech za to samo auto zapłacicie realnie ok. 30 tys. euro (130 tys. zł), ponieważ kupując nowy samochód nie musicie płacić podatku VAT. Płacicie go dopiero w kraju i jest to 23 proc., zatem finalnie jest to kwota około 160 tys. zł za Focusa RS. Niestety niezależnie od tego, czy kupicie auto nowe czy używane musicie jeszcze zapłacić akcyzę 18,6 proc., co przy cenie auta około 40 tys. euro wyniesie w sumie 47 tys. euro, czyli tak czy inaczej ponad 200 tys. zł.

Podsumowując, niezależnie od tego gdzie zamierzacie kupić Focusa RS, czy wybierzecie auto z salonu czy z rynku wtórnego z bardzo niskim przebiegiem, musicie przygotować od 180 do ponad 200 tys. złotych w zależności od źródła i poziomu wyposażenia dodatkowego. W powyższych wyliczeniach nie uwzględniamy kosztów ubezpieczenia, które przy pełnym pakiecie OC+AC+NNW może wynieść grubo ponad 10 tys. zł. Mamy za to dla was znakomity sposób na stosunkowo łatwe zarobienie kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Wystarczy, że wyrwiecie jedną z kolejnych, nowych sztuk, a gdy auto przestanie być dostępne w salonach, wystawicie je na sprzedaż.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Czy wielkie koncerny samochodowe uciekną z Wielkiej Brytanii po Brexicie? Opel oczyszczony z zarzutów w aferze spalinowej Bugatti Chiron i Vision Gran Turismo trafiły w ręce saudyjskiego księcia Czy Anders Warming przywróci marce Borgward dawny blask? Lamborghini Huracán w jeszcze ostrzejszym wydaniu Mazda MX-5 ND V8 LS3 od Flyin’Miata - mały roadster z wielkim sercem Wielkie muzea Mercedesa i Porsche działają razem dla Stuttgartu Grand Prix Niemiec 2016 – dramaty Rosberga i tryumf Hamiltona Rajd Finlandii 2016 - powalające zwycięstwo Krisa Meeke'a Ford Kuga w ostrzejszym wydaniu ST-Line Volkswagen liderem światowej sprzedaży, mimo afery spalinowej Nowe dodatki od AC Schnitzera dla BMW M3 F80 Suzuki SX4 S-Cross po liftingu (2016) - polski cennik Radykalne zmiany w sposobie likwidacji szkód? Kia Optima Kombi (2017) - polski cennik BMW pracuje nad wyścigowym M4 GT4 Bristol Bullet Speedster (2016) - premiera Nowy Volkswagen Crafter (2016) - premiera Nowe Porsche Panamera doczeka się wersji shooting brake Polacy kupują auta za pieniądze z 500+ Nowe fotoradary pojawią się na drogach nie wcześniej niż w 2018 roku Aston Martin żegna się z DB9: ostatnie 9 sztuk opuściło fabrykę Nowe Porsche Panamera w podwójnym wydaniu Exclusive Światowe Dni Młodzieży - ograniczenia w ruchu i rekomendowane drogi

Popularne w tym tygodniu:

Imponujący Żuk z mocnym silnikiem na sprzedaż za 75 000 zł Legendarne Audi do kupienia na prestiżowej aukcji Takich zdjęć w ogłoszeniu jeszcze nie było - Saab 9-3 i piękna pani Idealne Porsche 911 Speedster może być Twoje Zamówił Ferrari F12 TdF w kolorach pasujących do zabytkowego 250 GT Lusso Pierwsze auto elektryczne z Polski może być niemieckie Manualne przekładnie w przyszłych BMW M? Nie jestem pewien Legenda Grupy B do kupienia na aukcji Dlaczego samochody autonomiczne to hybrydy lub auta elektryczne? Micra kreuje: jak nowy model Nissana zainspirował węgierskich projektantów do stworzenia lampy Pendant Polska jak Kalifornia – będziemy mieli samochody autonomiczne na drogach? Tydzień w motorsporcie #19