BMW pracuje nad wyścigowym M4 GT4

Zapoczątkowana w 2007 roku, wyścigowa seria GT4 rozwija się bardzo dynamicznie. Z tego powodu BMW postanowiło opracować fabryczny model M4 GT4, który zadebiutuje nie później niż w 2018 roku.

Podobne auto jest już wykorzystywane w wyścigach GT4 przez holenderski zespół Ekris Motorsport. Nie jest to jednak fabryczne dzieło BMW, lecz pojazd samodzielnie zmodyfikowany na potrzeby torowej rywalizacji. Bawarska firma dostrzegła potencjał w wyścigach GT4. Stąd decyzja o stworzeniu gotowego M4 GT4 skrojonego pod tę serię.

Zgodnie z wymaganiami homologacyjnymi, auto będzie bazować na seryjnym M4. Napęd oraz elektronika zostaną żywcem przeniesione z wersji produkcyjnej. Oznacza to, że pod maską zagości trzylitrowa sześciocylindrówka o mocy 431 KM. Przepisy GT4 nie zabraniają jednak odchudzenia konstrukcji, modyfikacji aerodynamiki, układu hamulcowego, czy wnętrza. M4 GT4 może być więc całkiem kompetentną maszyną sportową.

Nowa propozycja wypełni lukę pomiędzy oferowanym już M235i Racing, a większym M6 GT3. Co ciekawe, dużą popularnością w serii GT4 nadal cieszy się poprzednik M4, czyli M3 E92 wyposażone w silnik V8 — żywy dowód na to, że auta BMW dobrze sprawdzają się w wyścigach.

M4 GT4 zagości w ofercie nie później niż za 2 lata. Będzie skierowane do wszystkich tych, którzy potrzebują gotowego bolidu, pozwalającego uczestniczyć w wyścigach zgodnych w wymaganiami serii GT4. Z propozycji BMW mogą skorzystać zarówno klienci indywidualni jak i profesjonalne zespoły. Niestety cena nie jest jeszcze znana.

Kolejny, gotowy pojazd wyścigowy firmowany przez BMW z pewnością umocni pozycję tej marki w świecie motorsportu. Takie wydania stanowią zdrową przeciwwagę dla popularnych, cywilnych modeli BMW, takich jak chociażby Seria 2 Active Tourer, krytykowanych przez purystów za odejście od korzeni bawarskiej motoryzacji.

Zobacz również: BMW 440i - dźwięk silnika

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Bristol Bullet Speedster (2016) - premiera Nowy Volkswagen Crafter (2016) - premiera Nowe Porsche Panamera doczeka się wersji shooting brake Polacy kupują auta za pieniądze z 500+ Nowe fotoradary pojawią się na drogach nie wcześniej niż w 2018 roku Aston Martin żegna się z DB9: ostatnie 9 sztuk opuściło fabrykę Nowe Porsche Panamera w podwójnym wydaniu Exclusive Światowe Dni Młodzieży - ograniczenia w ruchu i rekomendowane drogi Ministerstwo Środowiska powołało zespół zajmujący się aferą spalinową Przygotowania do sezonu WRC 2017 – co słychać u ekip fabrycznych? Odzyskanie utraconego prawa jazdy jest możliwe Podwójna śmierć na Nürburgringu Grand Prix Węgier 2016 - zmiana lidera mistrzostw Nowa Toyota Supra - debiut w 2018 roku i hybrydowy napęd 4x4 Czym zaskoczy nas Mercedes w nadchodzącym roku? Mitsubishi zapowiada koncepcyjnego crossovera BMW M5 Competition Edition - 3,9 sekundy do setki i solidna dawka stylu Startech jako pierwszy zmodyfikował Bentleya Bentaygę Autostrada A4 czynna od granicy do granicy Pojazdy użytkowe oraz ogniwa słoneczne - znamy plany Tesli Pojazdy autonomiczne będą wyposażone w czarne skrzynki Tryb Drift Mode Forda Focusa RS na cenzurowanym w Australii Volkswagen i LG połączą cyfrowo samochód z domem Komisja Europejska ukarze producentów ciężarówek za zmowę cenową!

Popularne w tym tygodniu:

Potwierdzone informacje o kolejnej Mazdzie z silnikiem Wankla. Koncept już w październiku Mitsubishi EVO powraca! W planach elektryfikacja i... Lamborghini ogłosiło datę premiery SUV-a. Model Urus poznamy 4 grudnia Zabytkowy Bentley z wyjątkowym Porsche na lawecie. Przejechały setki kilometrów Brytyjski oddział Alpine musiał zdjąć swoją reklamę. Samochód jechał na niej zbyt szybko Toyota chce wrócić na rynek ze starą nazwą. Czy możliwy jest kolejny sportowy model? Zapłacisz mniej za parkowanie jeżeli masz nowsze auto. Ulgi zamiast kar Volkswagen Up! na Nürburgringu. Wyprzedzał Ferrari Land Rover Discovery holuje 110-cio tonowy pociąg Audi R8 z napędem na jedną oś. Jest odrobinę wolniejsze, ale potrafi driftować Polski rynek diesli. Nie przepadamy za nimi, ale kochamy TDI Mazda skończy z silnikami spalinowymi w 2035 roku