Na czym polega wsparcie Tour de France przez Škodę?

Korzenie Škody sięgają właśnie do rowerów. Laurin i Klement stworzyli podwaliny marki motoryzacyjnej, która teraz dzięki nim jest mocno związana nie tylko z samochodami, ale również właśnie z jednośladami. Czy dla takiej firmy jest więc lepsze wydarzenie sportowe do wspierania, niż najważniejszy wyścig kolarski świata?

Škoda cały czas sprzedaje rowery i pamięta o swojej historii. Jednocześnie jednoślady doskonale pasują do właścicieli aut tej marki. Škoda zmieniła się na przestrzeni lat, a wraz z nią zmienił się przeciętny klient. Czesi dobrze trafiają w potrzeby osób nie tylko rodzinnych, ale i aktywnych. Do tego kompletu jak ulał pasują właśnie rowery, które ta marka ma we krwi. Właśnie dlatego Škoda jest idealna jako mocny partner dla organizatorów Tour de France.

Wspieranie Tour de France jest związane z naszą historią, bo jak doskonale wiemy Laurin i Klement zaczynali od produkcji rowerów w 1885 roku. Myślę, że to fajne połączenie – tematyka rowerowa i kolarstwo szosowe doskonale wpisują się w strategię marketingową marki i strategię sponsorowania wydarzeń sportowych.

Michał Cabaj, kierownik ds. PR w Škoda Polska

Kolarstwo jest dyscypliną równie starą, co same rowery. Podobnie jak z motorsportem – zaraz po tym, jak powstał drugi egzemplarz nowo wynalezionej maszyny, zaczęła się rywalizacja. Z biegiem lat urosła ona do wielkich rozmiarów. Kolarstwo jako widowisko zaczęło przyciągać coraz więcej uczestników i liczniejsze rzesze kibiców.

Jak ewoluowała flota Škody przez ostatnich 13 lat wspierania Tour de France

Škoda już od 13 lat staje na wysokości zadania przy współtworzeniu wielkiego wydarzenia sportowego, jakim jest Tour de France. Jak w tym czasie…

Wraz ze zwiększeniem zainteresowania dyscypliną, wzrosły także wymagania logistyczne, komunikacyjne i każde inne. Najlepszym przykładem jest Tour de France, który chociaż już od początku był dużym przedsięwzięciem, obecnie osiągnął rozmiary, o jakich z pewnością twórcy tego wyścigu na początku XX wieku nawet nie śnili.

W związku z powyższym organizatorzy potrzebują silnych partnerów, którzy są w stanie dotrzymać kroku temu wielkiemu wydarzeniu. Škoda ma wszystko, czego potrzeba w organizacji Tour de France, by stanowić mocne wsparcie dla tego wyścigu.

Wsparcie Škody dla Tour de France to przede wszystkim flota przynajmniej 250 samochodów, które co roku od 13 lat dostarczamy organizatorom. W parze z tym zapleczem technicznym idzie szereg działań marketingowych, które Škoda wnosi do tego największego wyścigu rowerowego na świecie. We wszystkich swoich kanałach promocyjnych w Europie ale też i na świecie pokazujemy Tour de France.

Michał Cabaj, kierownik ds. PR w Škoda Polska

Flota samochodów, którą czeska marka dostarcza co roku organizatorom wielkiego, francuskiego wyścigu, jest tylko częścią działań, które są prowadzone. Oczywiście 250, a czasem nawet około 300 wozów, które stanowią transportowe zaplecze Tour de France to prawdziwy kręgosłup tego partnerstwa. Na tym jednak nie koniec.

Škoda zapewnia także zaplecze techniczne, które dba o te pojazdy. Nie uległy one do tej pory, czyli już przez 13 lat niełatwej pracy przy organizacji Tour de France, ani jednej awarii. Oczywiście, uszkodzenia zdarzają się często – w tak ekstremalnych warunkach to nic nadzwyczajnego. Jednak do tej pory samochody Škody nie zawiodły ani razu. Dlatego technicy niezbędni są przede wszystkim do napraw uszkodzeń, które powstały w wyniku samej pracy na trasie wyścigu. Škoda zapewnia najlepszych fachowców, jakich ma. Flotą pojazdów na Tour de France opiekują się mechanicy Škoda Motorsport.

Jako partner Tour de France, czeski producent prowadzi także działania marketingowe, dzięki którym nie tylko zwiększa świadomość ludzi na całym świecie o samym wyścigu, ale także popularyzuje kolarstwo jako sport.

Wspólnymi siłami możemy osiągnąć efekt synergii. Organizatorowi Tour de France zależy na tym, by wyścig był jak najbardziej wypromowany i to samo leży w interesie sponsorów głównych, pomocniczych i wspierających. Wszyscy chcieliby, żeby Tour de France był oglądany w telewizji i na żywo przez możliwie największa liczbę ludzi. Dlatego oprócz wsparcia finansowego i rzeczowego, ta relacja ma mocno partnerski charakter – nie tylko dostarczamy flotę, ale i angażujemy się w promocję tego wyścigu.

Michał Cabaj, kierownik ds. PR w Škoda Polska

Jak widać, partnerstwo Škody i organizatorów Tour de France to sytuacja, w której każdy wygrywa. Dzięki wspólnym działaniom można osiągnąć znacznie więcej, niż kiedy każdy działa sam. Właśnie tym jest wspomniana przez Michała Cabaja synergia.

W tym roku mija 13 lat wsparcia Škody dla Tour de France. Oprócz przygotowania floty samochodów i działań marketingowych, Czesi mogą poszczycić się także innymi akcjami, podjętymi na rzecz francuskiego giganta.

Od 2004 do 2014 roku Škoda była sponsorem białej koszulki. W Tour de France jest ona przyznawana najlepszemu młodemu (czyli w wieku poniżej 26 lat) zawodnikowi. Od 2015 roku Czesi rozpoczęli sponsoring zielonej koszulki. Ta z kolei jest przyznawana zawodnikowi, który jest liderem w klasyfikacji punktowej. W Tour de France została ona wprowadzona w 1953 roku.

Co ciekawe, kryształowe puchary, które otrzymują zwycięzcy Tour de France, również powstały przy współpracy z marką Škoda. Jozef Kabaň i jego zespół projektantów stworzył formy proste, ale niezwykle eleganckie. Za ręczne wykonanie tych kryształowych dzieł sztuki odpowiadali czescy specjaliści, którzy słyną z takich wyrobów.

Jak widać działania Škody wspierające Tour de France to nie tylko potężna flota samochodów. Co ważne, nie jest to tylko praca jednostronna, ale doskonałe partnerstwo, które oprócz samej marki, popularyzuje także sport i aktywny styl życia.

Artykuł powstał przy współpracy z marką Škoda.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Treści cykliczne:

Mercedes 190 W201 - jazda youngtimerem [cz. 19] Škoda i rowery – wczesna historia i współczesność marki Byliśmy ze Škodą na Tour de France 2016 Budowa nadwozi samochodowych - typy, historia i stosowane materiały Tour de France 2016 – ponad wiek giganta, ponad dekada wsparcia Škody Flota egzotycznych samochodów policji w Dubaju Reliant Robin i inne niezwykłe trzykołowce Skradzione samochody odzyskane po latach Nowe Audi A5 i S5 kontra stare - jak się zmieniło niemieckie coupé? 10 najtańszych SUV-ów i crossoverów na polskim rynku 10 najmniejszych nowych samochodów na polskim rynku Zwykłe auta dawcami dla supersamochodów [cz.3] Wyjątkowe samochody inspirowane lotnictwem [cz.2] Test porównawczy 5 alkomatów W jakich samochodach odbywają się egzaminy na prawo jazdy kategorii B w Polsce? Fiat 124 Spider vs Mazda MX-5 - porównanie: który roadster wygląda lepiej? Opel Insignia – biznesowy partner i asystent w jednym Wybraliście najlepszy samochód segmentu E! Przedstawiamy zwycięzców [cz.6] Audi A7 Sportback vs Sportback Concept - wersja produkcyjna kontra koncept Finał wielkiego starcia w segmencie E: BMW vs Lexus vs Maserati vs Volvo [cz.5] Rolls-Royce'y dla najbardziej wymagających - wyjątkowe egzemplarze na specjalne zamówienie [cz.3] Wielkie starcie w segmencie E: Audi A6 vs Lexus GS [cz.4] Wielkie starcie w segmencie E: BMW Serii 5 vs Infiniti Q70 [cz.3] Wielkie starcie w segmencie E: Maserati Ghibli vs Jaguar XF [cz.2]