Najgorsze silniki Diesla, których nie polecamy w samochodach używanych

Wracamy do najgorszych silników w swoich klasach pojemności. Dziś zamkniemy temat motorami wysokoprężnymi. Które diesle uznaliśmy za najmniej polecane ze wszystkich?

Ten artykuł ma 4 strony:

Najgorsze silniki Diesla w swoich klasach

Kryteria do oceny i wyłonienia najgorszego silnika w danej kategorii są identyczne, jak w przypadku opisywanych wcześniej motorów benzynowych. Pod uwagę braliśmy następujące czynniki:

  • Czy konstrukcja okazała się udana po latach eksploatacji?
  • Czy wady silnika są nieracjonalnie drogie do usunięcia?
  • Czy da się usunąć konkretne wady lub uniknąć ich konsekwencji?
  • Czy koszt eksploatacji i serwisowania jest adekwatny do klasy silnika i ceny pojazdu?
  • Czy jest to jednostka powszechnie stosowana lub używano jej w popularnym modelu – w tym przypadku popularność modelu gra na niekorzyść silnika

Nie braliśmy pod uwagę konstrukcji, których przestano używać wcześniej niż 10 lat temu.

Podzieliliśmy silniki na trzy kategorie pojemności:

  • Do pojemności 1600 cm³
  • Powyżej 1600 cm³ i do 2000 cm³
  • Powyżej 2000 cm³

Których motorów należy unikać? Odpowiedź znajdziecie w dalszej części artykułu.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Jak działa silnik Wankla? Budowa nadwozi samochodowych - kompozyty węglowe [cz.3] Łańcuch rozrządu czy pasek – co jest lepsze? Co powinieneś wiedzieć o felgach aluminiowych? Budowa nadwozi samochodowych - stosowane materiały i technologia wytwarzania [cz. 2] Auto firmowe - jak zaoszczędzić na paliwie Prawo jazdy i punkty karne kierowcy firmowego [cz.2] Prawo jazdy i punkty karne kierowcy firmowego [cz.1] Jak powinien zachować się kierowca podczas kontroli drogowej? Jak przewozić rowery samochodem? Jak zmienić auto ciężarowe z kratką w samochód osobowy? Ząbkowanie opon – przyczyny, skutki i zapobieganie Kolizja lub wypadek z obcokrajowcem - jak się zachować? Co to jest uszczelka pod głowicą? Radio samochodowe – kto musi płacić abonament? [cz. 2] Wartość rezydualna pojazdów segmentu C – Diesel Wartość rezydualna pojazdów segmentu C – benzyna Jak się nie rozchorować od klimatyzacji latem? Jak czytać oznaczenia na oponie? Jak działają czujniki ciśnienia w oponach TPMS? Radio samochodowe – kto musi płacić abonament? [Cz. 1] Czy można jeździć na zagranicznych tablicach rejestracyjnych? Jak przerobić auto pięcioosobowe na siedmioosobowe? Opony typu run-flat czy zwykłe – które wybrać?

Popularne w tym tygodniu:

Najgorsze silniki Diesla, których nie polecamy w samochodach używanych Skutki nieodśnieżenia auta mogą być bardzo kosztowne Używane części, których nie możesz zamontować w swoim aucie Wjazd samochodem do lasu - kiedy można, a kiedy nie wolno? Czy opłaca się kupić samochód z fabryczną instalacją LPG? Analiza propozycji Opla Używany samochód z dieslem – kiedy warto kupić? Co i dlaczego psuje się w silnikach Diesla? Dlaczego silnik Diesla nie chce odpalić zimą? Jak można, a jak nie wolno wyprzedzać?