Akcja serwisowa Volkswagena nie przynosi oczekiwanych efektów?

Choć od wybuchu afery spalinowej w Volkswagenie minęło już 10 miesięcy, sytuacja nadal nie została opanowana. Niemiecki koncern musi uporać się z niezadowolonymi klientami i instytucjami oraz wydać ogromne sumy na odszkodowania. To jednak nie koniec problemów.

Kilka miesięcy temu Volkswagen rozpoczął akcję serwisową polegającą na przeprowadzeniu modyfikacji jednostek emitujących zbyt wiele szkodliwych substancji. Wydaje się to właściwą drogą, gdyby nie fakt, że modyfikacje nie przynoszą oczekiwanych efektów.

Tak przynajmniej twierdzą przedstawiciele włoskiej organizacji konsumenckiej Altroconsumo. Przeprowadzili oni niezależne testy emisji spalin, z których wynika, że zastosowane przez Volkswagena poprawki pogorszyły sytuację. Po akcji serwisowej, emisja tlenków azotu badanego Audi A5 z dieslem wzrosła o 25%.

Monique Goyens, dyrektor generalny Europejskiej Organizacji Konsumentów (BEUC) stwierdziła że: "Mamy do czynienia z nowym wymiarem afery Volkswagena (…) Poprawka Volkswagena, która miała rozwiązać problem, nie działa (…) Władze we wszystkich krajach Unii Europejskiej muszą wywrzeć zdecydowany nacisk na Volkswagena". Goyens oczekuje rekompensat dla klientów z Europy i nie przyjmuje do wiadomości tłumaczeń władz koncernu, mówiących o innej specyfice rynku amerykańskiego, gdzie odszkodowania są wypłacane od kilku miesięcy.

Jeśli kolejne badania potwierdzą, że akcja serwisowa nie przynosi oczekiwanych efektów, Volkswagen popadnie w jeszcze większe tarapaty. Sytuację finansową koncernu ratuje fakt, że niewielu europejskich klientów przejmuje się całą aferą. Potwierdzają to wyniki sprzedaży pojazdów koncernu Volkswagena. Owszem, firma notuje straty poza granicami Europy, lecz na Starym Kontynencie sytuacja jest bardzo stabilna. W wielu krajach Niemcy notują znaczące wzrosty. Przykładem może być nasz rodzimy rynek, który w okresie od stycznia do czerwca 2016 roku wchłonął 20 389 Volkswagenów. To o 23% więcej niż w analogicznym okresie roku 2015.

Powyższe wyniki są najprawdopodobniej głównym powodem decyzji o niewypłacaniu odszkodowania Europejczykom. W USA, gdzie sprzedaż znacząco spadła, klienci bez problemu otrzymują liczne rekompensaty.

Zobacz również: Volkswagen Arteon na Poznań Motor Show 2017

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Węgiel i skóra do hardkorowego Mercedesa G500 4x4² Nowe Renault Mégane Sedan - pierwsze zdjęcia Isuzu zbuduje pickupa dla Mazdy BMW M4 GTS o mocy 615 KM od G-Power „Le Mans 3D: Liczy się tylko wyścig” - premiera już 22 lipca! Kontrowersyjna Toyota Prius od Wald International Jeep Wagoneer powróci do gamy amerykańskiego producenta Grand Prix Wielkiej Brytanii 2016 - Hamilton tryumfuje przed własną publicznością Ceny polis OC wzrosły prawie o 50 proc. w ciągu roku Polski rynek samochodów osobowych – czerwiec 2016 Mandat płatny kartą i zakaz wyprzedzania dla ciężarówek - policja szykuje duże zmiany Toyota Corona Hardtop Custom 1968 - japoński hot rod Škoda Kodiaq coraz bliżej premiery 28 modeli przebadanych przez PSA pod kątem zużycia paliwa Bloodhound SSC podejmie próbę pobicia rekordu prędkości w październiku 2017 roku Renault Clio RS (2016) w odświeżonym wydaniu Jaguar Land Rover SVO otwiera nowe centrum techniczne w Coventry LaFerrari Spider na pierwszych zdjęciach AM-RB 001 (2016) - nowy hipersamochód Astona Martina i Red Bull Racing Toyota GT86 (2016) - sprawdź co zmieniło się po liftingu Obwodnica Łodzi nie istnieje w Google Maps Chris Evans odchodzi z Top Gear! NHTSA zbada śmiertelny wypadek z udziałem Tesli na autopilocie Buick Super Riviera Bombshell Betty na sprzedaż

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Infiniti Q60 Project Black S może trafić do produkcji seryjnej Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Porsche 911 GT2 RS zaprezentowane na E3 wraz z grą Forza Motorsport 7 Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Nowy Mercedes Klasy A: wszystko co wiemy o nowej generacji Jakie wnętrza lubią Polacy?