Korodują mimo młodego wieku – auta, które rdzewieją zbyt wcześnie

Jeżeli myślicie, że kupując stosunkowo młody samochód, nie będziecie mieli problemów przynajmniej z korozją, to się mylicie. Można przyjąć, że połowa modeli na rynku zmaga się nie tylko z wadami lakieru, ale i powierzchownymi nalotami rdzy. Niektóre z nich mają większe problemy. Prezentujemy dziś listę kiepsko zabezpieczonych przed korozją aut w młodym wieku.

Ten artykuł ma 2 strony:

Korozja to nadal problem i to coraz większy

Można by oczekiwać, że producenci na przestrzeni kilkudziesięciu lat poradzili sobie z tak błahym problemem, jakim jest korozja. Tymczasem okazuje się, że sytuacja się pogarsza. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest oszczędność na lakierze i samym zabezpieczeniu przed korodowaniem. O ile 15–20 lat temu grubość warstwy fabrycznego lakieru wynosiła około 100–120 mikrometrów, o tyle dziś bardzo często jest to wartość sporo poniżej 100.

Co gorsza, współczesne lakiery są słabe, miękkie, nieodporne na zarysowania i szybko ulegają uszkodzeniom. Jednym z większych problemów są przetarcia, które występują w miejscach styku blach czy na połączeniach z elementami plastikowymi. Ponadto, producenci oszczędzają na zabezpieczeniu antykorozyjnym podwozia oraz na materiałach ochronnych, np. nie montuje się plastikowych nadkoli wewnętrznych.

Niestety, rdza to dziś bodaj największy problem współczesnych samochodów. Nie pomaga wieloletnia gwarancja, trwająca nierzadko 10 lat lub więcej. Problem w tym, że producenci odpowiadają osobno za wady lakieru i za perforację nadwozia. Dlatego okres gwarancyjny na te obszary jest skrajnie różny. A czym jest powierzchowna korozja? Oczywiście wadą lakieru, bo perforacja to już gruba warstwa rdzy. I co wtedy z gwarancją? Nie jest wiele warta. Co więcej, by nie straciła ważności, konieczne są regularne wizyty w serwisach autoryzowanych na przeglądy nadwozia. Tymczasem wielu użytkowników rezygnuje z odwiedzania ASO zaraz po skończeniu się gwarancji mechanicznej.

W naszym zestawieniu niebezpiecznie szybko korodujących, młodych samochodów, braliśmy pod uwagę tylko te wozy, u których naprawdę nietrudno znaleźć rdzawe naloty, a nawet głęboką perforację. Wybraliśmy tylko spośród stosunkowo młodych modeli oraz takich, które rzeczywiście korodują od użytkowania, a nie dlatego, że były naprawiane po kolizji. Pominęliśmy również wpadki z pojedynczymi elementami jak na przykład maska silnika w Oplu Corsie D czy tylna klapa w Fordzie Mondeo III.

Zobacz również: Nowy Ford Focus RS (2016) - test

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Nadwozia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Sprawca zdarzenia drogowego nie ma polisy OC lub zbiegł - co zrobić? Dlaczego klimatyzacja nie chłodzi? Najczęstsze awarie i błędy serwisowe Trójkąt odblaskowy – w jakich sytuacjach i jak go ustawiać na drodze? Co to jest jazda defensywna i jak ją stosować w praktyce? Rodzaje i zasada działania napędów quattro w samochodach Audi Jak działa silnik Wankla? Jak uzyskać odszkodowanie po potrąceniu zwierzęcia? Jak wydłużyć trwałość koła dwumasowego? Wyposażenie auta firmowego – oceniamy przydatność [cz. 1] Ekojazda w firmach - czy to możliwe? Objawy zużycia koła dwumasowego Co to jest system Easy Fuel? Lubryfikacja gniazd zaworowych - co to jest i czy działa? Co to są opony bieżnikowane? Niewłaściwe paliwo w baku – co zrobić? Jak używać koła dojazdowego? Dlaczego w aucie z filtrem DPF podnosi się poziom oleju? Jak przerejestrować samochód na zabytkowy? Leki zaburzające zdolność prowadzenia pojazdu [poradnik] Jak często wymieniać olej w silniku? Co należy się poszkodowanemu z tytułu polisy OC? Regeneracja wtryskiwaczy Common Rail Wyposażenie auta firmowego – oceniamy przydatność [cz. 3] Wyposażenie auta firmowego – oceniamy przydatność [cz. 2]

Popularne w tym tygodniu:

Filmy z rejestratorów i zdjęcia samochodów: czym może grozić ich publikacja? Złodzieje mają żniwa przed świętami – jak ustrzec się kradzieży? Podróżowanie trasami szybkiego ruchu: błędy i dobre praktyki Jak przewozić dziecko w foteliku samochodowym? Wyścigi na ćwierć mili wychodzą z podziemia. Wreszcie oficjalny puchar Polski Wiosną pada śnieg, a mamy opony letnie. Czy to niebezpieczne? Jak czytać oznaczenia na szybach samochodowych? Które firmy oferują najtańsze polisy OC? Bezpieczna świąteczna podróż Jak czytać ogłoszenia sprzedaży samochodów? Automatyczna skrzynia biegów: ryzyko czy pewniak? Samochód kontra kręgosłup