Mitsubishi zapłaci za oszustwo paliwowe przynajmniej 480 mln dolarów

Skandal paliwowy będzie kosztował Mitsubishi Motors około 480 mln dolarów. Koncern zapłaci odszkodowanie każdemu właścicielowi pojazdu, którego dane zostały zmanipulowane. Pokryje różnicę opłaty podatkowej i kosztów paliwa.

Skandal paliwowy dotyczy 625 tys. aut marek Mitsubishi i Nissan wyprodukowanych na rynek japoński. Mitsubishi produkowało także modele Nissan Dayz i Dayz Roox. To głównie z nimi jest problem, ponieważ aż 468 tys. Dayzów zostanie objętych akcją odszkodowawczą. Użytkownicy mają otrzymać od koncernu od 30 do 100 tys. jenów, czyli od około 1100 do 3800 zł w prostym przeliczeniu. Ma to pokryć straty związane z nadmiernym zużyciem paliwa względem danych katalogowych. Mitsubishi pokryje również koszt utraty ulg podatkowych dla użytkowników tzw. kei carów, czyli malutkich samochodów z silnikami do pojemności 0,66 l, których te ulgi dotyczą. Pod warunkiem, że zostaną im odebrane, bo na chwilę obecną jeszcze nie podjęto decyzji.

Skandal Mitsubishi pociągnął za sobą takie ofiary jak Suzuki, które uczciwie przyznało się do manipulacji podczas testów zużycia paliwa. Było to następstwem przywołania na dywanik wszystkich producentów przez japoński rząd. Oczywiście rykoszetem oberwał także Nissan, choć jako producent nie jest niczemu winny. Można powiedzieć, że Nissan został w pewnym sensie zmuszony do ratowania swojego wieloletniego partnera i przejęcia pakietu większościowego. Swoją drogą, to właśnie ten koncern odkrył oszustwo Mitsubishi, gdy to nad nim wisiał topór. Tymczasem spadł na MMC, który stracił 15 proc. na cenach akcji, tuż po przyznaniu się do oszustwa.

Afera paliwowa nie ma aż tak dużej skali jak afera spalinowa Volkswagena, która dotyczy około 11 milionów samochodów sprzedanych na całym świecie. Jednak należy wziąć poprawkę na to, że Mitsubishi Motors jest dużo mniejszym producentem i mniejszym koncernem od Grupy VW AG. Zatem na pewno mocno odczuje skutki własnych błędów.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Nie będzie w Polsce Mazdy CX-9 i CX-4, za to pojawi się MX-5 RF BMW, MINI i Rolls-Royce Vision NEXT 100 - czterokołowa przyszłość Grupy BMW Nowa Toyota Corolla (2016) - cennik Peugeot 3008 GT – francuski crossover zmierza w kierunku premium Czy w Polsce powstanie milion elektrycznych Syren? Mercedes-AMG GT R - zapowiedź MINI John Cooper Works Challenge – bardziej na tor, niż na co dzień BMW M3/M4 Coupé G4M Bi-Turbo - 600 KM od G-Power Najpopularniejsze auta na świecie, w Europie i w segmencie A (2016) Maserati Quattroporte GranSport i GranLusso (2016) - nowe wersje w odświeżonym modelu Nowa Toyota Hilux (2016) - cennik Nowe Renault Clio (2016) - premiera Ford M-Sport Ranger – polsko-brytyjski projekt firmy Carlex Design Grand Prix Kanady 2016 – Lewis Hamilton w odwecie Rajd Sardynii 2016 – przebudzenie Thierry’ego Neuville’a Kia Picanto i Peugeot 208 mało bezpieczne w Ameryce Południowej Nowe wieści na temat hipersamochodu Astona Martina Milion samochodów elektrycznych na polskich drogach do 2025 roku! Celem Toyoty i Lexusa jest 50-procentowy udział hybryd w sprzedaży Norwegia nie wprowadzi zakazu sprzedaży aut spalinowych Wypadek Tesli na autopilocie i szybka odpowiedź firm ubezpieczeniowych Szef Suzuki rezygnuje ze stanowiska Nowy Ford Ka+ (2016) - premiera Ferrari 488 GTB od Novitec Rosso (2016) - premiera

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Infiniti Q60 Project Black S może trafić do produkcji seryjnej Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Autonomiczny Ford Fusion w akcji. Do 2025 roku pojawi się w salonach Jakie wnętrza lubią Polacy? Autopilot w nowym Nissanie Leaf to żadna nowość Jon Olsson znów przesadził – George the Rolls