Najgorsze silniki benzynowe, których nie polecamy w samochodach używanych

Przy okazji ogłoszenia wyników plebiscytu na najlepsze silniki 2016 roku postanowiliśmy przypomnieć, że istnieje również tzw. druga strona medalu. To, co jurorzy oceniają wysoko w testach samochodów, często w eksploatacji staje się jednym, wielkim utrapieniem. Oto nasza lista najgorszych silników w różnych klasach pojemności. Silników, których nie polecamy w samochodach używanych.

Ten artykuł ma 4 strony:

Najgorsze silniki benzynowe w swoich klasach

Na wstępie informujemy, że przyjęliśmy podobne kryteria, według których wyłanialiśmy najlepsze silniki benzynowe około 4 miesiące temu. Jednostka, która kwalifikuje się do oceny musi być przede wszystkim sprawdzona. Oznacza to, że braliśmy pod uwagę tylko silniki dość często występujące w danej marce lub modelu. Oczywiście, nie bez znaczenia jest również wiek. Minimum 6–7 lat eksploatacji wyłania największe wady i pozwala oddzielić je od zaniedbań użytkowników. Nie braliśmy pod uwagę konstrukcji, których przestano używać wcześniej niż 10 lat temu.

Kryteria, według których dokonywaliśmy oceny:

  • Czy konstrukcja okazała się udana po latach eksploatacji?
  • Czy wady silnika są nieracjonalnie drogie do usunięcia?
  • Czy da się usunąć konkretne wady lub uniknąć ich konsekwencji?
  • Czy koszt eksploatacji i serwisowania jest adekwatny do klasy silnika i ceny pojazdu?
  • Czy jest to jednostka powszechnie stosowana lub używano jej w popularnym modelu – w tym przypadku popularność modelu gra na niekorzyść silnika

Podzieliliśy silniki na trzy kategorie pojemności, gdzie doładowanie lub jego brak nie ma znaczenia:

  • Do pojemności 1600 cm³
  • Powyżej 1600 cm³ i do 2000 cm³
  • Powyżej 2000 cm³

W tym artykule przedstawiamy najgorsze naszym zdaniem jednostki napędowe zasilane benzyną. Pojawi się również drugi artykuł na ten temat o silnikach Diesla.

Wyniki plebiscytu International Engine of the Year 2016 — znamy zwycięzców

Coroczny plebiscyt na najlepszy silnik roku może nie jest tak prestiżowy jak wybór najlepszego samochodu roku, ale dla konstruktorów bardzo ważny…

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Silnik

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Ekojazda w firmach - czy to możliwe? Leki zaburzające zdolność prowadzenia pojazdu [poradnik] Regeneracja wtryskiwaczy Common Rail Jaka technika jazdy na autostradzie jest najlepsza? Odłączanie cylindrów w silnikach - po co się stosuje i jak to działa? Chiptuning niejedno ma imię – nie tylko zwiększa moc silnika Co to jest ISOFIX w samochodzie? Do czego służy zawór EGR, co się w nim psuje i czy warto go wyeliminować? Co to jest turbodziura? Transport zwierząt w samochodzie - jak robić to bezpiecznie i co pokryje ubezpieczenie? Co to jest hybryda plug-in? Jak zmniejszyć turbodziurę? Tak radzą sobie producenci silników Co to jest i jak działa tempomat? Jak działa i do czego służy ESP? Do czego służy zawór 80% LPG i jak go sprawdzić? Co to jest wariator kąta wyprzedzenia zapłonu? Czym się różni doładowanie bi-turbo od twinturbo? Co to jest masa resorowana i nieresorowana w samochodzie? Co to jest belka skrętna? Dlaczego samochód na gaz zużywa benzynę? Sprawca zdarzenia drogowego nie ma polisy OC lub zbiegł - co zrobić? Co oznacza kolor spalin w silniku benzynowym? Jak działa instalacja gazowa szóstej generacji? Co to jest skrzynia rozdzielcza i reduktor?

Popularne w tym tygodniu:

Najgorsze silniki Diesla, których nie polecamy w samochodach używanych Skutki nieodśnieżenia auta mogą być bardzo kosztowne Używane części, których nie możesz zamontować w swoim aucie Wjazd samochodem do lasu - kiedy można, a kiedy nie wolno? Czy opłaca się kupić samochód z fabryczną instalacją LPG? Analiza propozycji Opla Używany samochód z dieslem – kiedy warto kupić? Co i dlaczego psuje się w silnikach Diesla? Dlaczego silnik Diesla nie chce odpalić zimą? Jak można, a jak nie wolno wyprzedzać?