Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie

Szukając niezbyt drogiego, ale możliwie najmłodszego samochodu do miasta, nie sposób przejść obojętnie obok Toyoty Aygo i jej francuskich bliźniaków Citroëna C1 i Peugeota 107. Zaczerpnięcie o nich opinii tylko podnosi ich wartość w oczach kupujących. Przedstawiamy dziś słynne trojaczki z Kolina.

Ten artykuł ma 4 strony:

Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Czy różnią się pomiędzy sobą Citroën C1, Peugeot 107 i Toyota Aygo
  • Jak zbudowane są Citroën C1, Peugeot 107 i Toyota Aygo
  • Jakie silniki miały pod maską Citroën C1, Peugeot 107 i Toyota Aygo
  • Który silnik wybrać do Citroëna C1, Peugeota 107 lub Toyoty Aygo
  • Co się psuje w Citroënie C1, Peugeocie 107 i Toyocie Aygo
  • Ile kosztuje Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo
  • Czy warto kupić Citroëna C1, Peugeota 107 lub Toyotę Aygo

Toyota to synonim niezawodnego samochodu, a obiegowe opinie o używanych autach francuskich zwykle są niepochlebne. Dlatego w tym przypadku mamy niecodzienną mieszankę. Francuzi dogadali się z Japończykami i wspólnie stworzyli auto, które nazwano roboczo B-Zero. Dopiero po premierze w 2005 roku każdy ochrzcił je zgodnie ze swoją marką.

Citroën C1, Peugeot 107 i Toyota Aygo to technicznie i stylistycznie bliźniacze modele. Produkowane na jednej linii, ale nie we Francji czy Japonii, lecz w Czechach, w fabryce zlokalizowanej w mieście Kolin. Taka międzynarodowa mieszanka musi budzić pewien niepokój, ale bez obaw. To naprawdę dobre samochody.

Citroen C1  przed pierwszym liftingiem
Peugeot 107  przed pierwszym liftingiem
Toyota Aygo przed pierwszym liftingiem

Trójka z Kolina to przedstawiciele segmentu A, z nadwoziem 3- lub 5-drzwiowym do wyboru. To typowe auta budżetowe. Poczyniono duże oszczędności, by sprzedawać te samochody stosunkowo tanio. I tak na przykład w tylnych drzwiach nie ma opuszczanych szyb – są tylko okienka uchylne. Ciekawym elementem jest też klapa bagażnika wykonana ze szkła. Dwie powyższe rzeczy zostały skopiowane przez Volkswagena, który stworzył swoją odpowiedź na trójkę z Kolina dopiero 6 lat później. Mowa o modelu Up! i jego pochodnych, sprzedawanych pod markami Seat i Škoda.

Citroen C1 po drugim liftingu

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Peugeot 107 po drugim liftingu
Toyota Aygo po drugim liftingu

Zarówno wygląd zewnętrzny jak i projekt kabiny są niemal identyczne w opisywanej trójce. Przedni pas, kształt reflektorów i zderzaka, logo, wzory felg lub kołpaków – to wszystko czym różni się Citroën od Peugeota i Toyoty. Kabina mieści dwie dorosłe osoby i dwójkę dzieci (auto jest 4-miejscowe), a bagażnik ma pojemność od 139 do 751 litrów. Deska rozdzielcza każdego z przedstawicieli trojaczków różni się jedynie detalami – m. in. zegarami, kratkami wentylacji, kierownicami. Nie można liczyć ani na ponadprzeciętną funkcjonalność, ani też na dobre wyciszenie.

Materiały zastosowane do wykonania deski rozdzielczej i tapicerki siedzeń nie są najwyższych lotów, a wyposażenie rzadko bywa bogate. Już w tym miejscu warto wspomnieć, że nie wszystkie egzemplarze są uzbrojone w klimatyzację i zachęcamy by zwrócić na to uwagę przy zakupie. Trzeba po prostu pamiętać, że w swoim czasie było to auto budżetowe i tak należy je traktować.

Również technicznie nie znajdziecie tu żadnych fajerwerków. Podłoga ma proste zawieszenie z kolumną MacPhersona i belką skrętną, a za hamowanie tylnych kół odpowiada układ bębnowy. Malutkie silniki umieszczono poprzecznie z przodu, pod krótką maską.

Historia modelu w pigułce:

2005 r. – prezentacja i rozpoczęcie sprzedaży
2008–2009 r. – niewielki lifting
2012 r. – większy lifting
2014 r. – zakończenie produkcji

Volkswagen up! high up! vs Peugeot 107 Active — nasza klasa [test autokult.pl]

Obaj chodzą do jednej, międzynarodowej klasy, cechują się bardzo podobną posturą, miasto to ich żywioł i obaj mają dwójkę rodzeństwa. Który z…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Używany Jeep Wrangler YJ (1987-1995) – poradnik kupującego Tanie, francuskie samochody klasy średniej za 15-25 tys. zł [cz.3] Tanie, francuskie kompakty do 20 tys. zł [cz.2] Używana Honda CR-V III [2007-2012] - opinie i porady Używany Ford KA II [od 2008] - poradnik kupującego Tanie, francuskie auta miejskie segmentu B [cz.1] Stare, ale wciąż warte uwagi - modele samochodów, które jeszcze warto kupić [cz. 2] Używane Audi A4 B7 2.0 TDI PD [2004-2008] – poradnik kupującego Używany Renault Scénic II [2003-2009] - opinie i porady Używany Ford Kuga I [2008-2012] - opinie i porady Używana Alfa Romeo GT [2004-2010] – poradnik kupującego Stare, ale wciąż warte uwagi - modele samochodów, które jeszcze warto kupić Używany Fiat Stilo [2001-2007] - poradnik kupującego Używane samochody, których nie warto kupować – poradnik kupującego Używany Nissan Qashqai I [2007-2013] – opinie i porady Używany Mercedes Klasy C W204 - opinie i poradnik kupującego Używana Toyota Avensis II [2003-2008] - poradnik kupującego Używany Chevrolet Aveo II/T300 [2011-2014] - poradnik kupującego Używany Citroën C4 II [od 2010] - poradnik kupującego Używany Smart Fortwo I (1998-2007) – poradnik kupującego Używany Ford S-Max [2006-2014] – poradnik kupującego Używany Ford Fiesta Mk VI [2001-2008] - poradnik kupującego

Popularne w tym tygodniu:

Kobiety kupują rodzinne samochody