Odświeżone mechanicznie Subaru BRZ (2017)

Subaru BRZ, czyli bliźniak Toyoty GT86 przeszedł właśnie facelifting. Jednak w tym aucie nie tyle zmiany wizualne, co mechaniczne mają większe znaczenie.

Nowe Subaru BRZ poznacie po nieco zmienionych zderzakach i światłach diodowych zarówno z przodu jak i z tyłu. Zmiany są jednak na tyle nieduże, a samochód tak rzadko spotyka się na polskich drogach, że trudno będzie rozpoznać odświeżone BRZ na pierwszy rzut oka. Natomiast łatwo, zaglądając do wnętrza. Trzeba tylko zapamiętać, że kierownica w nowej odsłonie ma przyciski do sterowania radiem i usprawnionym systemem multimedialnym, natomiast starsza ich nie miała. Nowością jest również niewielki, 4,2-calowy ekranik umieszczony na tablicy wskaźników. Na nim prezentowane są informacje dotyczące samochodu i jazdy, m. in. wskaźnik przeciążenia, czas przejazdu okrążenia czy temperatura oleju silnikowego. Zdaniem Subaru, w nowej wersji lepsze są fotele i materiały wykończeniowe. Jednak tak jak wspomniałem na początku, ważniejsze zarówno dla marki jak i klientów będą zmiany mechaniczne poczynione w tym aucie.

Zacznijmy od serca samochodu, czyli silnika, w którym modyfikacji poddano układ rozrządu oraz kolektory – dolotowy i wydechowy. Wszystko miało na celu poprawienie procesu spalania mieszanki, natomiast w efekcie dało dodatkowe 5 KM mocy i 7 Nm momentu obrotowego. Zatem 205 KM i 212 Nm będzie trafiało na tylną oś poprzez zmodyfikowaną skrzynię biegów o szerszym zakresie przełożeń, skrócono natomiast przełożenie główne. Tylna oś jest wyposażona seryjnie w samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen.

Subaru obiecuje również gruntowne zmiany zawieszenia – m. in. nowe sprężyny, amortyzatory i stabilizatory. Karoserię usztywniono specjalnymi rozpórkami. W ramach dodatkowo płatnej opcji Performance Pack, oferowane będą amortyzatory sportowe Sachs wraz z układem hamulcowym o zwiększonej wydajności firmowanym przez Brembo i felgami 17-calowymi o szerokości 7,5 cala zamiast 7 cali. Nad kierowcą podczas szybkiej jazdy ma czuwać przeliczony na nowo system ESP z nowym trybem torowym, który jeszcze bardziej poprawi osiągi. W tym miejscu warto zaznaczyć, że w przeciwieństwie do swej siostry Toyoty GT86, Subaru BRZ to auto skierowane do kierowców, którzy oczekują możliwie najlepszego prowadzenia i osiągów na torze. Toyota jest przeznaczona raczej dla miłośników jazdy bokiem, a nie na czas.

Nowe Subaru BRZ (2017) - zdjęcia

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Opel Zafira Tourer po liftingu (2017) - zdjęcia szpiegowskie Škoda Atero (2016) - przypomnienie o oryginalnym Rapidzie Sportowe Fordy 50th Anniversary dla klientów z Francji Nowy Hyundai Grand Santa Fe (2017) niebawem w polskich salonach Nissan zapowiada nowego NV300 Nowy Peugeot 3008 (2016) - premiera Alfa Romeo Giulia - wyposażenie podstawowe w Polsce Rajd Portugalii 2016 – drugie zwycięstwo Krisa Meeke’a Renault Clio R.S. jeszcze ostrzejsze - wyciekły pierwsze zdjęcia BMW 2002 Hommage (2016) - koncept ku chwale 2002 Turbo Hybrydowy rekord Toyoty – 9 milionów sprzedanych samochodów Gdzie działa odcinkowy pomiar prędkości? Oto aktualne lokalizacje Aston Martin Vanquish Zagato Concept (2016) - udoskonalony ideał Znamy polskie ceny Alfy Romeo Giulii Polski rynek samochodów elektrycznych wciąż słaby Volkswagen Passat GTE (2017) – polskie ceny Google opatentowało klejącą maskę do łapania pieszych Volvo 40.1 i 40.2 (2016) - koncepcyjna zapowiedź nowego S40 i XC40 Policjanci przygotowali nowy taryfikator mandatów? Zero gwiazdek w teście Global NCAP dla samochodów na rynek indyjski Koncern Fuji Heavy Industries zmieni nazwę na Subaru Corporation Najmocniejszy diesel w historii BMW w Serii 7 i koniec M135i / M235i Seat Ateca (2016) – znamy polskie ceny Alfa Romeo Giulia z zestawem dodatków Mopara

Popularne w tym tygodniu:

Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet to powrót do przeszłości. Najpiękniejszy samochód roku Haniebnie ubrany jednoślad – ciekawy sprzęt sfotografowany w centrum Warszawy Takiego przebiegu w żadnym porsche jeszcze nie było. Kanadyjczyk pobił rekord To już koniec Vipera. Ralph Gilles żegna się z samochodem Toyota Supra jednak bez manuala? Na to wygląda Porsche ma kupić kierowcom okulary przeciwsłoneczne. Zaskakujący wyrok sądu "Jedzie z nami Basia". Gratulacje, tylko co z tego? Budowa wyścigówki na finiszu. Polak spełnia swoje marzenie z dzieciństwa Masz pierwszą MX-5 do restauracji? Mazda ci w tym pomoże Jak wygląda rozpakowanie Bugatti Chirona? Zaglądamy za kulisy Cupra będzie osobną marką? Seat już zastrzegł logo Ford sierra w stylu Rat należąca do naszego czytelnika. Jak wam się podoba?