Test zużycia paliwa w warunkach rzeczywistych - test specjalny

Francuzi pochwalili się rzeczywistymi wynikami zużycia paliwa swoich samochodów, które zostały przetestowane w ruchu rzeczywistym. My sprawdziliśmy trzy różne modele innych producentów niż francuscy według podobnych, ogólnych założeń.

Ten artykuł ma 5 stron:

Inspiracja: pojazdy we francuskiej próbie zostały przetestowane zgodnie z wytycznymi protokołu NGO Transport & Environment. Cykl pomiarowy zawierał 25,5 km trasy w mieście, 39,7 km poza miastem i 31,1 km na autostradzie. Wszystkie badania odbywały się na otwartych odcinkach dróg publicznych, w rzeczywistych warunkach. Koncern PSA swoje badania przeprowadził w okolicy Paryża… czytaj więcej

Zasady naszego testu

Zrobiliśmy podobną próbę w warunkach polskich, w okolicy Mińska Mazowieckiego. Jeśli chodzi o szczegóły, to udział trzech różnych typów dróg był niemal identyczny. Testowa trasa miała dokładnie 99,8 km długości, z czego 26,5 km przebiegało drogami miasta Mińsk Mazowiecki, 41 km na drodze krajowej pomiędzy Mińskiem Mazowieckim a Siedlcami i 32,3 km na autostradowej obwodnicy Mińska Mazowieckiego. W samochodzie z pełnym zbiornikiem paliwa znajdowały się dwie osoby, co dawało obciążenie około 180–200 kg. W autach była włączona automatyczna klimatyzacja, natomiast temperatury otoczenia oscylowały wokół 10–15 stopni Celsjusza. Jazda oczywiście była zgodna z przepisami i z uwzględnieniem zasad ekojazdy, ale stosunkowo luźno przestrzeganych, by nie generować wyników rekordowych. Można przyjąć, że wartości, jakie osiągnąłem, jest w stanie uzyskać każdy przeciętny kierowca bez większego wysiłku. Na autostradzie i drogach krajowych używałem tempomatu, gdy było to pomocne. W mieście używałem natomiast ogranicznika prędkości ustawionego na 50 km/h. Wartości podawane w teście zostały odczytane z komputera pokładowego, natomiast ten został zweryfikowany pod kątem rozbieżności podczas tankowania zbiornika paliwa do pełna.

Zobacz również: Seat Leon Cupra - wydech

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy specjalne

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Dlaczego klimatyzacja nie chłodzi? Najczęstsze awarie i błędy serwisowe Trójkąt odblaskowy – w jakich sytuacjach i jak go ustawiać na drodze? Co to jest jazda defensywna i jak ją stosować w praktyce? Ekojazda w firmach - czy to możliwe? Leki zaburzające zdolność prowadzenia pojazdu [poradnik] Regeneracja wtryskiwaczy Common Rail Jaka technika jazdy na autostradzie jest najlepsza? Odłączanie cylindrów w silnikach - po co się stosuje i jak to działa? Chiptuning niejedno ma imię – nie tylko zwiększa moc silnika Do czego służy zawór EGR, co się w nim psuje i czy warto go wyeliminować? Transport zwierząt w samochodzie - jak robić to bezpiecznie i co pokryje ubezpieczenie? Świadczenie kulancyjne, a regres ubezpieczeniowy Wartość rezydualna, czyli za ile sprzedamy auto [cz. 1] Brud w silniku – dlaczego powstaje i jak z nim walczyć? Co to jest i do czego służy sprzęgło? Zakup samochodu do firmy: Fiat Tipo Co to jest i jak działa ABS? Czy trzeba demontować kulę zaczepu haka holowniczego? Uszkodzenia tarcz hamulcowych – przyczyny i skutki VAT a zakup paliwa do pojazdów firmowych [cz. 1] VAT a zakup paliwa do pojazdów firmowych [cz. 2] Serwisy nieautoryzowane lepsze od ASO?! Budowa klocków hamulcowych Jak wygląda kompleksowy serwis układu klimatyzacji?

Popularne w tym tygodniu:

Fabryczne instalacje gazowe w Fiatach. Czy to się opłaca? Najlepsze opony do najpopularniejszych samochodów Jak kupić samochód używany - poradnik dla początkującego Geometria samochodu: kiedy warto ją sprawdzić? Assistance z „naprowadzaniem” Ubezpieczenie opon jest tanie, ale czy ma sens? Jak wybrać mechanika i o co zadbać, oddając mu samochód?