Porsche przygotowało nowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem

Porsche bez chwalenia się, przedstawiło podczas Vienna Motor Symposium nowy silnik V8. Jednostka nie jest jednak konstrukcją autorstwa wyłącznie tej marki.

Silnik, który trafi do nowej Panamery Turbo to konstrukcja bazująca na 3-litrowym V6 Audi. Porsche z wykorzystaniem tego motoru stworzyło swoją jednostkę, która przystosowana jest do gładkiego uruchamiania i gaszenia przez system start-stop. To nie koniec ekologii w przypadku tego V8. Prawdopodobnie silnik ten będzie parowany także z jednostką elektryczną w system hybrydowy, dlatego tak istotne było uczynienie go odpornym na skutki ciągłego gaszenia i uruchamiania.

Nowy motor ma być wyposażony także w system odłączania połowy cylindrów. Dzięki temu kiedy kierowca nie będzie potrzebował całej mocy, silnik ten będzie pracował w ekonomicznym trybie. Ma to pozwolić zaoszczędzić nawet 30 proc. paliwa.

Wiem doskonale na co czekacie — szczegółowe parametry techniczne. Na razie brakuje jednego, kluczowego — nigdzie nie jest oficjalnie wymieniana pojemność skokowa tego silnika. Wiadomo jednak, że dzięki doładowaniu typu twin scroll V8 Porsche ma generować 550 KM przy 5750 rpm oraz 770 Nm w zakresie od 1960 do 4500 rpm.

Te parametry wskazują jasno, że nadchodzi koniec 4,8-litrowej V8, która do tej pory pracowała w topowych odmianach Panamery. Przypomnijmy, że silnik ten generuje 520 KM i 700 Nm w wersji Turbo oraz 570 KM i 750 Nm w Turbo S.

Wygląda na to, że w Porsche trwa prawdziwa silnikowa rewolucja. Po ubiegłorocznym debiucie nowych, doładowanych bokserów, teraz przyszedł czas także na widlastą ósemkę.

Z pewnością nie będzie to jedyny motor, który zadebiutuje w nowej Panamerze. Więcej dowiemy się już niedługo. Porsche cały czas intensywnie testuje następcę obecnej limuzyny w Zielonym Piekle. Wyszpiegowany został między innymi wariant kombi. Bardzo prawdopodobne jest, że premiera tego wozu odbędzie się podczas jednych z jesiennych targów samochodowych.

Zobacz również: Porsche 911 Carrera GTS vs Mercedes-AMG GT S - porównanie dźwięku silnika

Źródło: Car and Driver

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Donkervoort D8 GTO-RS (2016) - hardcore po holendersku Akcja serwisowa poduszek Takaty: dodatkowe 35-40 mln generatorów gazu do wymiany BMW S1000RR zamienione w klasyczny motocykl Oficjalne: Daimler zbuduje fabrykę w Polsce Policyjne statystyki majowego długiego weekendu (2016) - bezpieczniej niż rok temu Tesla Model S teraz także z akumulatorem 75 kWh Google podjęło współpracę z Fiat Chrysler Automobiles przy badaniach samochodów autonomicznych Volkswagen Golf GTI Clubsport S (2016) - nowy przednionapędowy król Nürburgringu VOS Ferrari 488 GTB (2016) o mocy 900 KM Sergio Marchionne nowym szefem Ferrari Volkswagen Amarok (2016) - odświeżony i z V6 pod maską BMW i3 (2016) - większy zasięg lekarstwem na gorszą sprzedaż? Grupa PSA też chce mieć terenowego pick-upa, będzie bazował na Toyocie Hilux! Grand Prix Rosji 2016 - Nico Rosberg po raz czwarty! Znamy polską cenę nowego Nissana GT-R (2016) Volkswagen rozpoczyna w Polsce akcję serwisową silników TDI BMW M4 GTS DTM Safety Car (2016) Nowy Hyundai Elantra w sportowym wydaniu? Volkswagen zaprezentował nowy silnik 1.5 TSI G-Power BMW M4 Convertible o mocy 600 KM 100 autonomicznych samochodów Volvo ruszy na brytyjskie drogi Flotowe spotkania handlowe 4000 euro dopłaty do samochodów elektrycznych w Niemczech Nowe diesle FordECO Blue o pojemności 2 litrów

Popularne w tym tygodniu:

Imponujący Żuk z mocnym silnikiem na sprzedaż za 75 000 zł Legendarne Audi do kupienia na prestiżowej aukcji Takich zdjęć w ogłoszeniu jeszcze nie było - Saab 9-3 i piękna pani Idealne Porsche 911 Speedster może być Twoje Zamówił Ferrari F12 TdF w kolorach pasujących do zabytkowego 250 GT Lusso Pierwsze auto elektryczne z Polski może być niemieckie Manualne przekładnie w przyszłych BMW M? Nie jestem pewien Legenda Grupy B do kupienia na aukcji Dlaczego samochody autonomiczne to hybrydy lub auta elektryczne? Micra kreuje: jak nowy model Nissana zainspirował węgierskich projektantów do stworzenia lampy Pendant Tydzień w motorsporcie #19 Nissan wycofuje Pulsara z Polski i zostało 100 sztuk - czy warto go kupić?