Volkswagen T-Prime Concept GTE (2016) - premiera

Volkswagen T‑Prime Concept GTE (2016) - premiera

Volkswagen T-Prime Concept GTE (2016) - premiera
Kamil Kobeszko
25.04.2016 16:18, aktualizacja: 02.10.2022 08:15

Volkswagen rozszerza gamę aut SUV, ale nie zapomina też o dotychczasowych modelach. Ostatnią nowością jest koncepcyjny model T-Prime Concept GTE, który stanowi zapowiedź następnej generacji modelu Touareg.

Volkswagen nieco przespał powstanie nowych segmentów aut typu SUV - zabrakło w ostatnim czasie choćby niedużego miejskiego SUV-a. Dziś marka planuje nadrobić te zaległości budując spójną gamę aut typu SUV o różnych wielkościach.

Aby zrobić miejsce na nowości nowa generacja modelu Touareg ma być nieco większa od poprzedniej i stać jeszcze bardziej na szczycie gamy aut z podniesionym nadwoziem. Nowe auto będzie zbudowane na platformie MLB i ma mieć 5070 mm długości, czyli 10 mm więcej niż pierwsza generacja modelu Phaeton i aż o 171 mm od obecnej odsłony modelu. Pozostałe wymiary to 1999 mm szerokości i 1707 mm wysokości.

Obraz

Wygląd zewnętrzny jest typowy dla niemieckiej marki, choć trzeba przyznać, że w tym przypadku Niemcy i tak zaszaleli, patrząc na ich ostatnie projekty. Niższe, ale szersze i dłuższe nadwozie ma ciekawsze proporcje niż obecna generacja. Nie wszystkim zapewne przypadnie do gustu atrapa chłodnicy, która łączy przednie reflektory i stanowi rozwinięcie trendu zapoczątkowanego w obecnej generacji VW Passata.

Ciekawie wygląda wnętrze pojazdu koncepcyjnego, w którym nie tylko poszczególne grupy funkcyjne, ale w zasadzie wszystkie komendy wydawane będą przez powierzchnie dotykowe. Nowe ma być także sterowanie skrzynią biegów. Oczywiście to tylko model koncepcyjny, ale wydaje się, że trend sterowania dotykowego może się upowszechnić w niedługim czasie, a tutaj mamy tego zapowiedź.

Obraz

Volkswagen, po ostatnich incydentach z udziałem tej marki, chce uczynić więcej w kierunku ekologii swoich modeli. Dlatego koncept napędzany jest dwulitrową, doładowaną jednostką benzynową zestawioną z silnikiem elektrycznym, który może być ładowany podczas jazdy lub ze źródeł zewnętrznych (plug-in). Całość ma mieć aż 375 KM i 699 Nm momentu obrotowego.

Moc będzie przekazywana poprzez stały napęd na cztery koła, a całości dopełni ośmiobiegowa skrzynia automatyczna. T-Prime GTE Concept oferuje trzy różne tryby jazdy. Pierwszym jest E-Mode, czyli tryb czysto elektryczny, drugim tryb hybrydowy, a trzecim tryb GTE, który z kolei zapewnia największą moc z silnika elektrycznego i silnika TSI, co pozwala na osiągnięcie przypieszenia 0-60 mph (96 km/h) w 6,0 sekundy oraz prędkości maksymalnej 224 km/h.

Akumulator litowo-jonowy ze stanu całkowicie rozładowanego do w pełni załadowanego można uzupełnić w ciągu ośmiu godzin przy ładowaniu ze zwykłego gniazdka 220 V, a w dwie godziny i pół godziny minut wykorzystując do tego publiczną stację ładowania o mocy 7,2 kW.

Więcej o nowym koncepcyjnym VW w poniższej galerii zdjęć producenta:

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/29]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)